بایدن: تا کنون هزاران کودک در غزه جان باخته‌اند طالبان پاکستان ۳ روز آتش‌بس اعلام کرد رژیم صهیونیستی برای حزب الله خط و نشان کشید رسانه رژیم صهیونیستی: دادگاه لاهه به زودی تصمیم درباره بازداشت نتانیاهو را صادر می‌کند بهادری جهرمی: دولت کاندیدایی در انتخابات ندارد دیدار باقری و نماینده ویژه وزیر ‌خارجه روسیه وزیر جنگ رژیم صهیونیستی: هزینه جنگ غزه سنگین بوده است وزارت امور خارجه: بیانیه آلمان، انگلیس و فرانسه درباره برنامه هسته‌ای ایران اعتبار ندارد ستاد مردمی محمدباقر قالیباف در مشهد افتتاح شد | برگزاری مناظرات مردمی و تریبون آزاد، همه روزه از ساعت ۱۷ تا ۲۳ جلیلی در میزگرد اقتصادی: شعار باید عصاره برنامه‌ای باشد + فیلم سیاستمدار اسرائیلی: خبری از پیروزی نیست، فریبمان می‌دهند پزشکیان: واگذاری اختیار، مسئولیت و پاسخگویی الفبای مدیریت است | دولت سوم روحانی نیستم + فیلم هلاکت ۲ نظامی دیگر صهیونیست در جنوب غزه (۲۷ خرداد ۱۴۰۳) باقری: ایران و افغانستان برای حفظ ثبات منطقه می‌کوشند گاف ترامپ هنگام تمسخر بایدن فرمانده اسرائیلی: دیگر نمی‌توانیم به جنگ غزه ادامه دهیم پزشکیان: جابجایی مسئولان باید بر اساس لیاقت و تخصص باشد + فیلم تداوم حملات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه همزمان با «عید قربان» + فیلم تاکید مخبر بر تسریع و تحقق افزایش ۱۰ میلیارد دلاری تبادلات تجاری ایران و پاکستان مناظره انتخاباتی فردا از چند شبکه پخش می‌شود؟ (۲۸ خرداد ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

سیل در ولایت لوگر افغانستان جان ۲۰ نفر را گرفت + فیلم

  • کد خبر: ۱۲۲۱۰۰
  • ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۱
سیل در ولایت لوگر افغانستان جان ۲۰ نفر را گرفت + فیلم
مقامات طالبان اعلام کردند که براثر جاری شدن سیل در ولایت لوگر در جنوب کابل ۲۰ نفر کشته و ۴۵ نفر مصدوم شدند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ الجزیره به نقل از یک مقام طالبان گزارش داد که بارش شدید باران و جاری شدن سیل در شهرستان لوگر در جنوب کابل، ۲۰ کشته و ۴۵ مصدوم برجای گذاشته است.

این رسانه همچنین گفته است اداره هواشناسی افغانستان در ۱۰ ولایت این کشور وضعیت اضطراری اعلام کرده و درباره احتمال وقوع سیل در این مناطق هشدار داده است.

روز گذشته نیز مسئولان محلی طالبان در میدان‌وردک اعلام کرده بودند که جاری شدن سیل به ساکنان این منطقه خسارت مالی وارد کرده است.

به گفته این مقامات، سیل در ولایت میدان‌وردک ۳۰ خانه را تخریب کرده و خسارات مالی به ساکنان این مناطق وارد کرده است.

اینجا ببینید:

براساس این گزارش، راه‌های موصلاتی و پل‌های ارتباطی در دو شهرستان چک و سیدآباد این ولایت نیز تخریب شده و کمک به ساکنان این دو شهرستان را با مشکل مواجه کرده است.

پیش از این نیز دفتر هماهنگ‌کننده کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل (اوچا) نیز اعلام کرده است که طی هفته گذشته سیل ناگهانی در چندین ولایت افغانستان جان ۶۰ نفر را گرفته است.

این نهاد گفته است که در کنار خسارت جانی، سیل اخیر افغانستان ۸۰۰ خانه را در ولایت‌های کنر، لغمان، ننگرهار و پروان تخریب کرده است.

این در حالی است که «شرف الدین مسلم»، معاون وزیر مبارزه به حوادث طبیعی طالبان گفته است که «طی هفته گذشته در هفت ولایت افغانستان سیل جاری شده که زیان‌های جانی و مالی را وارد کرده است.»

وی افزود: در نتیجه سیل چندین جاده اصلی از جمله جاده کابل به غزنی و همچنین جاده بامیان و پکتیا نیز مسدود شده است.

همچنین آمار‌های رسمی وزارت رسیدگی با حوادث نشان می‌دهند که در نتیجه سیل در مناطق مختلف افغانستان صد‌ها خانه ویران شده و هزارن هکتار زمین نیز تخریب شده است.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->