آینده برق ایران در گرو کنترل ماینر‌ها کاهش مشارکت اقتصادی در خراسان رضوی | نرخ بیکاری استان در تابستان به ۵.۳ درصد رسید   آرامش در غرب آسیا، نرخ دلار در ایران را کاهش داد (۱۷ مهر ۱۴۰۴) کمیابی و گرانی برنج، دست‌پخت متولیانی است که نظارت بر بازار را رها کرده‌اند | غیب‌شدن برنج به دست محتکران آتش‌بس در غزه؛ کاهش قیمت در بازار جهانی نفت (۱۷ مهر ۱۴۰۴) ۱۰ کارشناس، آینده بازار مسکن را پیش‌بینی کردند (۱۷ مهر ۱۴۰۴) افت قیمت دینار و درهم در مشهد (۱۷ مهر ۱۴۰۴) قیمت امروز میوه و تره‌بار در مشهد (۱۷ مهر ۱۴۰۴) | موز ارزان شد قیمت طلا در مشهد با پایان‌یافتن نبرد اسرائیل و حماس کاهش یافت (۱۷ مهر ۱۴۰۴) قیمت طلای جهانی پس از توافق آتش بس غزه (امروز ۱۷ مهرماه ۱۴۰۴) اعلام شد | طلای جهانی پس رفت شیوع آنفلوانزای پرندگان H۵N۱ در طیور ایران پیش‌بینی قیمت دلار پنجشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۴ پیش‌‌بینی قیمت طلا و سکه پنجشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۴ آغاز فروش اقساطی خودرو KMC SR ۳ کرمان موتور از شنبه + جدول فروش (۱۹ مهر ۱۴۰۴) وام عجیب یک کارمند بانک با بازپرداخت بیش از نیم قرن + عکس قیمت امروز خودرو داخلی و خارجی (۱۶ مهر ۱۴۰۴) | بازار خودرو بلاتکلیف ماند گل تازه زعفران در خراسان رضوی امروز چقدر قیمت دارد؟ (۱۶ مهر ۱۴۰۴)‌ پیش‌بینی بانک آمریکایی از قیمت عجیب طلا در سال آینده میلادی مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران: مشترکان پرمصرف منتظر قبض‌های میلیونی باشند تغییر جهت بورس در آخرین روز کاری هفته | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۶ مهر ۱۴۰۴) راهنمای جامع خرید انواع تسمه نقاله شکاف عرضه‌وتقاضای نقره ۵ساله شد | اصلاح قیمت نقره در راه است؟ علت گران‌شدن میوه چیست؟ | رئیس اتحادیه: مقصر میوه‌فروش نیست سهمیه سوخت وسایل نقلیه فرسوده تغییر می‌کند فروش فوری سایپا از روز (یکشنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۴) آغاز می‌شود + بخشنامه دلار در یک‌قدمی ۱۱۴ هزار تومانی شدن (۱۶ مهر ۱۴۰۴) حذف ۴ صفر تأثیری بر تورم یا رشد اقتصادی ندارد بازی مافیا - شهروند در بازار کالا‌های اساسی
سرخط خبرها

هواپیمای مسافربری بومی تا سه سال آینده ساخته خواهد شد

  • کد خبر: ۱۲۲۳۵۸
  • ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۴
  • ۱
هواپیمای مسافربری بومی تا سه سال آینده ساخته خواهد شد
معاون وزیر راه وشهرسازی گفت: تا سه سال آینده با همکاری وزارت دفاع اقدام به ساخت هواپیمای مسافربری بومی می کنیم.

به گزارش شهرآرانیوز، محمد محمدی بخش رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در برنامه تهران ۲۰ درباره حوزه صنعت هوایی توضیحاتی ارائه کرد.

سوال :در سال اخیر چه کار هایی در حوزه هوایی انجام داده اید تا ما وضعیت بهتری داشته باشیم؟

محمدی بخش : در بخش هوایی سال گذشته بعد از تشکیل دولت سیزدهم، حکم رییس جمهور  به سازمان هواپیمایی ابلاغ شد و بعد از ارائه این حکم مشکلات این صنعت را احیا کرده ایم.

اولین اتفاق این بود که ما اعتماد را به سازمان هواپیمایی کشور بازگرداندیم بعد از آنکه واکسن ها به سرعت وارد کشور شد. این یک اقدام مهم در سازمان هواپیمایی بود. بعد از واکسیناسیون سفر های مردم بیشتر شد و به طور مثال ما در نوروز ۲ میلیون  و ۵۰۰ هزار نفر را در سفر های هوایی جا به جا کردیم.

سوال : هم اکنون در حوزه هوایی اقدام به تعمیر قطعات کرده ایم؟

محمدی بخش : شرکت های دانش بنیان پای کار آمدند به گونه ای که ما امروز با افتخار اعلام می کنیم که هیچ هواپیمایی برای تعمیر به خارج از کشور نمی رود و حتی از کشور های دیگر هم برای تعمیر به ایران وارد می‌شوند. با ابلاغ رئیس جمهور چند برنامه داریم یکی از این برنامه ها نهضت تعمیر قطعات است  که پیشرفت چشمگیری داشته است.ما در تلاش هستیم بخش های دیگر هم با کمک این نهضت به چرخه بازگردانده شود. مسیری که برای ما  راهگشا خواهد بود موضوع ساخت هواپیمای بومی است،حوزه های مختلفی است که ما در لبه ی تکنولوژی قرار داریم.

سوال: آیا در آینده نزدیک اقدام به ساخت هواپیما خواهیم کرد؟

محمدی بخش : با محوریت وزارت دفاع و وزارت راه شهرسازی کمیته ای تشکیل شده است که بر روند ساخت هواپیما های ایرانی نظارت می کند ما اشکالاتی در زمینه اجرا داشتیم اما آنها را برطرف کردیم. در حوزه اجرا با زمان بندی هایی که صورت گرفته است اولین محصول  خود را تا ۳۶ ماه آینده رونمایی خواهیم کرد.

سوال :بلیت هواپیمای مسافربری چرا  افزایش پیدا می کند؟ هم اکنون نگرانی ها درباره اربعین است،سازمان هواپیمایی کشور چگونه ورود کرده است ؟

محمدی بخش : طبیعتاً با شرایط موجود ما نمی توانیم نیاز جامعه را تامین کنیم،عرضه و تقاضای ما با یکدیگر  هماهنگی ندارند.اما سازمان هواپیمایی کشور ورود پیدا کرد و قیمت ها را ۱۵ درصد کاهش دادیم. تا امروز هم قیمت ها را کنترل کردیم.قیمت های بلیت ها نسبت به پارسال افزایشی نداشته است.

سازمان  هواپیمایی  بر قیمت ها  نظارت دارد. فرودگاه نجف و بغداد جزو گران ترین فرودگاه های دنیا هستند،به ازای هر مسافر دو و نیم میلیون تومان باید به فرودگاه پرداخت کنیم.  اعلام کردند که فرودگاه در بخش خصوصی است و تاکنون نپذیرفته اند که قیمت را کاهش دهند بنابراین  قیمت بلیت رفت و برگشت اربعین شش میلیون تومان است.

سوال :برای کنترل این شش میلیون تومان چه کاری صورت گرفته است؟

محمدی بخش : ما حتما قیمت را کنترل می کنیم. آژانسی که رعایت نکند اجازه پرواز نخواهد داشت.

همچینن  ایرلاین ها مستقیم اقدام به فروش بلیت می کنند و فروش چارتر هم نداریم. قیمت پرواز تهران -نجف ،تهران- بغداد،رفت و برگشت شش میلیون تومان است. نگران قیمت پرواز ها نباشید.

سوال: آیا شما قاعده ای برای فروش چارتری دارید؟

محمدی بخش : ما آیین نامه مسافری را به زودی اصلاح خواهیم کردا در ایام نوروز هم قیمت ها را به شدت کنترل کردیم. در حوزه قیمت برخورد جدی خواهیم داشت. 

 در صورتی که حقوق مردم از حد مجاز خود بگذرد ما برخورد خواهیم کرد. در آیین نامه حقوق مسافر این موضوعات تاخیر بررسی و اصلاح خواهد شد.

دو هفته دیگر آیین نامه جدید حقوق مسافران می آید. شرکت هایی که عدم پاسخگویی به مردم دارند و تأخیرات آنها بسیار است را از رده خارج می کنیم.

سوال : در حوزه پروازهای خارجی چه تعداد پرواز داریم؟

محمدی بخش : پرواز ها به اروپا و آسیای جنوب شرقی حتی به آمریکای لاتین امروز در حال انجام است.  یک میلیون و صد هزار نفر تعداد نفرات پروازی در ماه افزایش داشته است . ما در سفر های حج رضایت ۹۸ درصدی را داشتیم.

سوال: هواپیما های برجامی در چه حال هستند ؟

محمدی بخش : در وضعیت خوبی نیستند به دلیل عدم تعهد کشور های اروپایی مشکلات زیادی برای ما  ایجاد کردند.علی رغم همه موضوعات ما اعلام کردیم که با بازنگری وارد مذاکره خواهیم شد.به جز دو فروند خرید مناسبی اتفاق نیفتاد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
صادق
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
0
0
یا ابولفضل ع
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->