کارگردان آپارتچی: ما انتظار حضور پرشور مردم برای دیدن فیلم آپاراتچی را داریم  اکران مردمی فیلم سینمایی آپاراتچی در سینما هویزه مشهد+ فیلم واکنش «احسان علیخانی» به انتشار عکس جنجالی‌اش + تصاویر اکران مردمی فیلم آپاراتچی در مشهد با حضور بازیگران و عوامل فیلم (جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳) تئاتر "un۱۲"، با داستان رنج کردها از رژیم بعث در مشهد به روی صحنه رفت آغاز پخش بین‌المللی «اَبله» | روایتی از زندگی یک دختر کوتاه قامت در خوابگاه! معرفی اعضای جدید هیئت‌مدیره انجمن صنفی تهیه‌کنندگان فیلم بلند مشهد فصل جدید «زخم کاری» چه زمانی پخش می‌شود؟ سرمایه ادبی ایران | درباره سیدعلی موسوی گرمارودی، شاعر، نویسنده و محقق به بهانه زادروزش فصل ایران باستان سریال «سلمان فارسی» کلید خورد لئوناردو دی‌کاپریو و جنیفر لارنس در فیلم جدید اسکورسیزی هم‌بازی می‌شوند نقدی به رئالیتی شو «اسکار» مهران مدیری آیا عکس جدید احسان علیخانی در فضای مجازی، واقعی است؟ + عکس برنامه‌های بزرگداشت سعدی اعلام شد | گردهمایی سعدی‌پژوهان در شیراز انتقاد کمدین کهنه کار به نسل کشی رژیم صهیونیستی نخل طلای افتخاری کن به استودیو جیبلی ژاپن اعطا می‌شود
سرخط خبرها

آیت الله علم الهدی: کربلا با پیگیری امام سجاد (ع) به شکل یک انقلاب درآمد

  • کد خبر: ۱۲۲۴۸۲
  • ۰۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۹
آیت الله علم الهدی: کربلا با پیگیری امام سجاد (ع) به شکل یک انقلاب درآمد
آیت الله سید احمد علم الهدی با بیان اینکه در دوره امام سجاد (ع) ترس مردم از شقاوت دستگاه یزیدی در جامعه ایجاد شده بود گفت: کربلا با پیگیری امام سجاد (ع) به شکل یک انقلاب درآمد.

به گزارش شهرآرانیوز، روز سه‌شنبه در آیین سالروز شهادت امام سجاد (ع) در حرم مطهر رضوی افزود: کربلا با پیگیری امام سجاد (ع) به شکل یک انقلاب درآمد.

وی با بیان این که تاریکترین دوره زنگی ائمه (ع) در دوره بنی امیه و بنی عباس بود افزود: در دوره بنی امیه بدترین دوره اختناقی که در برخورد با امامت و ولایت وجود داشت در دوره امام سجاد (ع) بود.

امام جمعه مشهد گفت: در دوره امام سجاد (ع) ترس مردم از شقاوت دستگاه یزیدی، رفاه طلبی مردم و انحراف عقیدتی نسبت به جریان عصمت رسول الله (ص) و تاریکی و سیاهی در جامعه ایجاد شده بود.

علم الهدی ادامه داد: روزی فرهنگ شهادت رشد می‌یابد و روزی مساله رفاه طلبی و عیش و نوش در فرهنگ ما رایج می‌شود. اگر رفاه طلبی بر زندگی مردم حاکم شود دشمن با وسایل ساده بر آن‌ها مسلط می‌شود و دشمن می‌تواند زمام اقتصاد و پول را در دست بگیرد و مردم را مطیع خود کند.

وی افزود: چیزی که بعد از عاشورا بر مردم مسلط شده بود این بود که عده‌ای به دنبال دین بی دردسر بودند. اگر فرهنگ رفاه طلبی مسلط شود مردم متدین هم، دینداری را با رفاه طلبی تفسیر می‌کنند و اگر بخواهند مورد سختی و خشونت قرار گیرند و بار جنگ و جبهه را تحمل کنند مَرد میدان نیستند.

نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: امام سجاد (ع) بَرده می‌خرید و تربیت می‌کرد و آموزش می‌داد و با مبانی دینی و اسلامی آشنا و سپس آن‌ها را آزاد می‌کرد که این بردگان که امام سجاد (ع) تربیت و وارد جامعه کرد در نقاط دور دست پراکنده می‌شدند و جریان ولایت را تبلیغ می‌کردند و به وسیله همین افراد جریان "موالی" ایجاد شد که نقطه اعتراضی شدید علیه بنی امیه بود.

بنا بر بعضی روایت‌ها امام سجاد (ع) در روز ۲۵ محرم سال ۹۴ هجری قمری به شهادت رسیدند.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->