بازی قلعه‌نویی با اسم قطبی| سرگیجه در تیم ملی حمایت عجیب صادقی از نکونام+ ویدیو| ۵ سال بماند قهرمان آسیا می‌شویم! آغازبه‌کار استقلال ب!| برنامه‌های جدید خلیج فارس برای آبی‌ها بیانیه باشگاه پرسپولیس درباره توهین به بانوان در بازی مقابل سپاهان آتیلا حجازی: به خاطر استقلال به ایران برگشتم زردکانلو: رئیس هیئت فوتبال هیچ دستاوری جز نابودی در فوتبال خراسان نداشته است | وای به حال فوتبال ایران با چنین مدیرانی! سوپرگل شهاب زاهدی از فاصله ۷۰ متری + فیلم حجازی سرپرست استقلال شد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رم و لورکوزن در یورولیگ| تکلیف آزمون مشخص شد؟ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی چلسی و تاتنهام| برد بزرگ در دربی لندن بیاتلو: خوشه‌طلایی می‌توانست پیروز بازی باشد سرمربی خوشه طلایی: به جدول توجهی نداریم | ۳ امتیاز کسر شده قطعا بازمی‌گردد نتیجه و ویدیو بازی خوشه طلایی و آریو اسلامشهر در لیگ آزادگان | تساوی بی‌ثمر خوشه در مشهد پخش زنده بازی چلسی و تاتنهام در لیگ برتر انگلیس (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین بررسی بازی‌های باقیمانده پرسپولیس و استقلال تا پایان لیگ برتر | مسیر ساده‌تر نکونام نسبت به اوسمار صعود تیم ملی والیبال ساحلی ایران با درخشش بازیکن مشهدی دوندگان مشهدی در جاده ولایت + فیلم ادامه رقابت میلیمتری استقلال و پرسپولیس| نگو کی قهرمان می‌شود رفتار نامناسب مورایس با خبرنگاران در نشست خبری بدمینتون‌باز المپیکی ایران به دوره‌های جهانی مربیگری دعوت شد
سرخط خبرها

امروز؛ صف آرایی تیم ملی والیبال مقابل آرژانتین

  • کد خبر: ۱۲۲۹۳۳
  • ۰۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۷
امروز؛ صف آرایی تیم ملی والیبال مقابل آرژانتین
شاگردان بهروز عطایی، امروز به‌مصاف آرژانتین می‌روند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ رقابت‌های والیبال قهرمانی جهان از دیروز به‌میزبانی لهستان و اسلوونی آغاز شد. بیستمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی مردان جهان سال ۲۰۲۲ با حضور ۲۴ تیم از چهارم شهریور آغاز شد و تا بیستم شهریور ادامه خواهد داشت؛ رقابت‌هایی که در بازه زمانی چهار‌سال‌یک‌بار برگزار می‌شود و بعد از المپیک، مهم‌ترین تورنمنتی است که زیر‌نظر فدراسیون جهانی والیبال برگزار می‌شود.

ابتدا قرار بود مسابقات والیبال قهرمانی جهان ۲۰۲۲ به‌میزبانی روسیه، پرافتخارترین کشور این رقابت‌ها، برگزار شود؛ اما به‌دلیل حمله نظامی این کشور به اوکراین و تحریم‌هایی که علیه آن‌ها شکل گرفت، میزبانی از روس‌ها سلب شد و در‌نهایت فدراسیون جهانی والیبال تصمیم گرفت که این مسابقات به‌شکل مشترک در دو کشور اسلوونی و لهستان برگزار شود.

شروع کار بلندقامتان ایران از امروز

والیبالیست‌های ایران در این رقابت‌ها، امروز پنجم شهریور از ساعت ۲۰ به‌مصاف آرژانتین می‌روند. آن‌ها دوشنبه در همین ساعت به مقابله با مصر می‌پردازند و در دیدار پایانی این مرحله نیز چهارشنبه، نهم شهریور، از ساعت‌۲۰ با هلند دیدار می‌کنند. در پایان مرحله گروهی، دو تیم برتر هر گروه به مرحله دوم صعود خواهند کرد و چهار تیم نیز از بین تیم‌های سوم شش گروه که عملکرد بهتری داشته باشند، به مرحله حذفی راه پیدا خواهند کرد. ادامه مسابقات والیبال قهرمانی مردان جهان در سال ۲۰۲۲ شامل مرحله یک‌هشتم نهایی، یک‌چهارم نهایی، نیمه‌نهایی و فینال خواهد بود و در مجموع با برگزاری ۵۲‌مسابقه (گروهی و حذفی)، قهرمان این رقابت‌ها مشخص خواهد شد.

شانزده تیم صعود‌کننده به مرحله یک‌هشتم نهایی براساس عملکرد در مرحله گروهی در یک جدول قرار می‌گیرند تا حریفان این مرحله مشخص شوند؛ بنابراین در مرحله یک‌هشتم نهایی تیم اول با شانزدهم، دوم با پانزدهم، سوم با چهاردهم، چهارم با سیزدهم، پنجم با دوازدهم، ششم با یازدهم، هفتم با دهم و تیم هشتم جدول با نهم مسابقه خواهد داد. این مرحله به‌مدت چهار روز از شنبه ۱۲ شهریور آغاز می‌شود و با هشت دیدار در دو شهر گلیویسه (لهستان) و لیوبلیانا (اسلوونی) پیگیری خواهد شد. مرحله یک‌چهارم نهایی رقابت‌های والیبال قهرمانی مردان سال ۲۰۲۲ جهان نیز روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه ۱۶‌و‌۱۷ شهریور با چهار مسابقه برگزار می‌شود تا چهره چهار تیم برتر این مسابقات مشخص شود.

مراحل نیمه‌نهایی و نهایی این رقابت‌ها روز‌های شنبه و یکشنبه ۱۹‌و‌۲۰ شهریور به‌میزبانی شهر کاتویتسه لهستان برگزار خواهد شد. تیم‌ملی والیبال ایران در سال ۲۰۲۲، هفتمین حضورش در رقابت‌های قهرمانی مردان جهان را تجربه خواهد کرد؛ در‌حالی‌که بهترین عنوان به‌دست‌آمده این تیم در سال ۲۰۱۴ با اسلوبودان کواچ و رتبه ششمی است. ایران در سال ۱۹۷۰ نخستین‌بار در رقابت‌های قهرمانی مردان جهان که به‌میزبانی بلغارستان برگزار شد، شرکت کرد که در بین ۲۴ تیم شرکت‌کننده با کسب چهار برد و هفت شکست، جایگاه بیست‌و‌یکم را به‌دست آورد.

جوایز ۲۰۰ هزار دلاری قهرمان

تیم‌های اول تا سوم رقابت‌های والیبال قهرمانی جهان ۴۰۰ هزار دلار به‌عنوان جایزه دریافت خواهند کرد. به‌این‌ترتیب تیم قهرمان ۲۰۰‌هزار دلار، تیم دوم ۱۲۵‌هزار دلار و تیم سوم ۷۵‌هزار دلار جایزه نقدی دریافت می‌کند. همچنین ۱۰ هزار دلار به برترین‌های هر پست (بهترین پاسور، بهترین پشت‌خط‌زن، بهترین دریافت‌کننده‌ها، بهترین مدافعان روی تور و بهترین لیبرو) در پایان این رقابت‌ها تعلق خواهد گرفت. جایزه ارزشمندترین بازیکن این مسابقات هم ۳۰ هزار دلار خواهد بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->