شروع کار رسمی «امید وحدت» از تالش

  • کد خبر: ۱۲۲۹۳۴
  • ۰۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۶
  • ۱
شروع کار رسمی «امید وحدت» از تالش
لیگ دسته‌یک فوتبال کشور از امروز آغاز می‌شود و نماینده مشهد بالاخره خودش را به این مسابقات رساند.

مرتضی اخوان | شهرآرانیوز؛ هفته نخست رقابت‌های لیگ دسته‌اول فوتبال کشور بالاخره از امروز آغاز می‌شود و این درحالی است که نماینده فوتبال مشهد در این پیکار‌ها که تا یک هفته مانده به مسابقات تکلیف مالکیت و حضورش مشخص نبود، بالاخره خودش را به این لیگ رساند تا امروز در گام نخست رودرروی چوکای تالش بایستد.

تیم «امید وحدت خراسان» که در دقیقه ۹۰ به‌علاوه چند توانست نظر مدیران باشگاه شهرخودرو مشهد را برای انتقال امتیاز جلب کند، موقتا مدیریت تیم را در دست گرفته و قرار است بعد از پرداخت کامل بدهی‌ها و دیون این باشگاه، امتیاز قطعی به‌نام این مجموعه منتقل شود. انتقالی که هنوز قطعی نشده و به همین سبب، فعلا نماینده مشهد با نام «شهرخودرو» در این مسابقات حاضر است. تیم امید وحدت خراسان (شهرخودرو) امروز از ساعت ۱۹:۱۵ در ورزشگاه پوریای، ولی شهر تالش به‌مصاف چوکای این شهر خواهد رفت.

مسئله پنجره بسته

پنجره بسته باشگاه شهرخودرو خراسان به‌دلیل بدهی‌های داخلی و خارجی یکی از دردسر‌های جدی مدیریت این مجموعه برای «امید وحدت خراسان» بود. مسئله‌ای که اگر حل‌و‌فصل نشود، شاید همین امروز هم مشهدی‌های به تالش سفرکرده نتوانند به میدان بروند. درعین‌حال، مدیرعامل باشگاه امید وحدت به شهرآراورزشی می‌گوید امروز کارت بازیکنان صادر می‌شود.

حمیدرضا چوپانی در پاسخ به اینکه آیا بدهی‌ها پرداخت شده یا توافقی صورت گرفته است که پنجره باز و کارت بازیکنان صادر شود، اظهار کرد: «خیر است ان‌شاءا...!» پاسخ عجیب چوپانی درحالی است که او می‌گوید بازیکنان و کادرفنی به تالش سفر کرده‌اند و بازی امروز برگزار خواهد شد. دراین‌میان، علامت سؤال جدی که همچنان باقی است، این است که آیا مدیران امید وحدت خراسان بدهی‌های شهرخودرو را فی‌البداهه و در فرصت چندروزه‌ای که داشتند، پرداخت کرده‌اند یا باز پای توافقی با بدهکاران در میان است که می‌تواند فرداروزی بلای جان تیم بنگر شود؟!

تالش میدان سخت آزمایش مشهدی‌‎ها

تقابل در گام نخست با چوکای تالش، از تیم‌های ریشه‌دار فوتبال کشور که فصل قبل از لیگ دسته‌دوم به لیگ دسته‌یک آمده، چالشی سخت برای نماینده مشهد است. امید وحدت خراسان درحالی امروز به‌مصاف این تیم می‌رود که شاگردان محمد نصرتی در ورزشگاه خانگی که چمن مصنوعی هم دارد، از حمایت ویژه هواداران تیفوسی خود بهره‌مندند. چوکا فصل قبل در گروه پیام مشهد قرار داشت و توانست در پایان لیگ‌یکی شود. در طرف دیگر، شاگردان محسن بنگر در امید وحدت خراسان با چهارپنج جلسه تمرین و یک بازی دوستانه، بدون پیش‌فصل به این بازی رسیده‌اند! انتقال دیرهنگام مالکیت و تشکیل تیم، سبب شد مشهدی‌ها در قواره نصفه نیمه یک تیم در میدان حاضر شوند.

یک فهرست و چند نام باتجربه

محسن بنگر، سرمربی تیم امید وحدت خراسان، در همین چند روز تیمی را برای حضور در مسابقات لیگ دسته‌اول جمع‌وجور کرد که ستاره چندانی ندارد. تیمی که متشکل از دوجین بازیکن جوان و بومی و البته چند نام باتجربه است. محمدرضا خرسندنیا، رضا شربتی، دانیال کردستانی، سجاد مشکل‌پور، حمیدرضا طاهرخانی، حامد فلاح‌زاده، فرزاد حاتمی و معراج پورتقی شاید بازیکنان باتجربه‌تر تیم هستند که البته در همین فهرست هم برخی بازیکنان جوان هستند. نام‌هایی که دست‌کم در شروع مسابقات و تا چند هفته نقطه اتکای کادرفنی هستند تا بنگر و دستیارانش با تیم و شرایط بازیکنان بیشتر آشنا شوند.

هیجان بیشتر با تیمی که نمی‌شناسیم

رقابت‌های لیگ دسته‌اول با شرکت هجده تیم برگزار می‌شود و نماینده مشهد امسال باید ۳۴ هفته در کوران رقابت‌ها باشد. مسابقاتی که بی‌تردید دوباره با حضور تیم مشهد در مشهد (!) می‌تواند هیجان فوتبالی را به علاقه‌مندان آن هدیه بدهد. مدیرعامل باشگاه امید وحدت خراسان می‌گوید به دستور مالک تیم همه دیدار‌های خانگی تیم در ورزشگاه امام‌رضا (ع) برگزار خواهد شد و همه تمرینات تیم هم برخلاف سال گذشته که شهرخودرو بیرون از مشهد تمرین می‌کرد، در شهر مشهد خواهد بود.

اتفاقی که یکی از بدیهیات تیم‌داری از یک شهر است، اما به‌لطف مدیران شهرخودرو سال قبل انجام نمی‌‎شد! امید وحدت خراسان هفته آینده باید در نخستین دیدار خانگی در ورزشگاه امام‌رضا (ع) به‌مصاف تیم خلیج‌فارس ماهشهر برود و باتوجه‌به مجوز حضور تماشاگران در ورزشگاه‌ها در دوران پساکرونایی می‌تواند وعده دوباره آشتی هواداران مشهدی با فوتبال باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
0
0
انشاالله موفق باشند
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->