تعطیلی کلاس‌های دانشگاه کلمبیا برای تظاهرات‌های ضداسرائیلی گزارش روزنامه عبری از رسوایی‌های نتانیاهو و کابینه‌اش آمریکا، مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام را رد کرد واکنش عربستان به گورهای دسته جمعی بیمارستان ناصر غزه رسانه‌های صهیونیستی: ارتش اسرائیل در حال آماده شدن برای حمله به رفح است هشدار مصر درباره حمله زمینی اسرائیل به رفح آمریکا دو شرکت و چهار فرد را به اتهام فعالیت‌های سایبری از سوی سپاه تحریم کرد ادامه تظاهرات علیه نتانیاهو در دویستمین روز جنگ علیه غزه (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله موشکی از لبنان به شمال سرزمین‌های اشغالی (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) ارتش رژیم صهیونیستی دستور تخلیه جدید در شمال غزه را صادر کرد حمله موشکی ایران معادلات آمریکا و غرب را تغییر داد دستیار نماینده پارلمان اروپا به اتهام جاسوسی برای چین تعلیق شد تداوم عملیات‌های مقاومت فلسطین در غزه (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت مدرک دکترای افتخاری دانشگاه کراچی به رئیسی اعطا شد فشار آلمان بر آمریکا برای ارسال پاتریوت به اوکراین جزئیات طرح جنجالی دولت انگلیس برای اخراج پناهجویان پایگاه‌های اشغالگران اسرائیلی زیر آتش سنگین حزب‌الله (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) روز تحلیف پوتین مشخص شد ابوعبیده: پاسخ ایران به اسرائیل قواعد جدیدی را وضع کرد | اسرائیل در شن‌های غزه گیر افتاده است
سرخط خبرها

گانتس: بخش عمده دانش و توانایی ایران، غیرقابل بازگشت است

  • کد خبر: ۱۲۳۰۴۸
  • ۰۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۶
گانتس: بخش عمده دانش و توانایی ایران، غیرقابل بازگشت است
وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در سخنانی گفت که ایران به دانش،‌ زیرساخت و توانایی‌های دست یافته که بخش عمده‌ای از آن غیرقابل بازگشت است.

به گزارش شهرآرانیوز، «بنی گانتس» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی طی سخنانی به پیشرفت‌های زیاد برنامه هسته‌ای ایران اشاره کرد.

وی در ادامه گفت: «ایران به دانش، زیرساخت و توانایی‌های دست یافته که بخش عمده‌ای از آن غیرقابل بازگشت است».

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در ادامه سخنانش مدعی شد: «ایران در سال ۲۰۳۱ که توافق به پایان می‌رسد قادر به دستیابی به سلاح هسته‌ای خواهد بود».  

وی اضافه کرد: «توافق شامل چند بند مشکل ساز بوده و بهبود توافق ضروری است».

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی عصر جمعه نیز خبر داد که با «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا درباره توافق هسته‌ای با ایران گفتگو کرده است.

وی در ادامه سخنانش افزود: «به مشاور امنیت ملی آمریکا گفتم که اسرائیل با توافق هسته‌ای با ایران مخالف است».

برگزاری دور جدید مذاکرات در وین پس از آن صورت گرفت که «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مقاله‌ای در روزنامه «فایننشال‌تایمز» مدعی شد بسته پیشنهادی جدیدی روی میز گذاشته که حاوی راهکار‌های به‌روز‌شده‌ای در خصوص رفع تحریم‌ها و گام‌های هسته‌ای ایران است. جمهوری اسلامی ایران روز ۲۴ مرداد اعلام کرد پاسخ و ملاحظات خود در خصوص پیشنهادات اتحادیه اروپا را ارائه داده و منتظر واکنش آمریکا است. طرف آمریکایی هم دوم شهریورماه اعلام کرد که پاسخ خود را به ایران داده است.

«ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه دریافت پاسخ دولت آمریکا به نظرات جمهوری اسلامی ایران برای حل و فصل موضوعات باقی‌مانده در مذاکرات رفع تحریم از طریق هماهنگ‌کننده اروپایی را تایید و اعلام کرد: بررسی دقیق نظرات طرف آمریکایی آغاز شده و جمهوری اسلامی ایران پس از تکمیل بررسی‌ها، نظرات خود در این رابطه را به هماهنگ‌کننده اعلام خواهد کرد.

جمهوری اسلامی ایران راستی‌آزمایی رفع تحریم‌ها، اخذ تضمین در خصوص ماندگاری برجام و رفع ادعا‌های پادمانی آژانس اتمی را اصلی‌ترین مطالبه خود در مذاکرات رفع تحریم‌ها قرار داده و تأکید کرده که تنها بازگشت به قرارداد دوجانبه‌ای که در ازای برخی محدودیت‌ها نفع ملموس اقتصادی برای ملت ایران به همراه داشته باشد را منطقی می‌داند و آن را‌ می‌پذیرد.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->