وزیر دفاع: حملات تروریستی نتیجه حمایت کشورهای غربی از تروریست‌ها است سکوت بلینکن درباره دستگیری ۵۵۰ دانشجو و ادعای دموکراسی در آمریکا شولتس: احتمال حل اختلافات باکو-ایروان بیشتر از همیشه است کنعانی:‌ آمریکا شایستگی اظهارنظر در مورد حقوق بشر را ندارد چین : ناتو مسئول اصلی جنگ اوکراین است نتانیاهو: تصمیمات لاهه تاثیری بر رفتار اسرائیل ندارد آمادگی مردم یمن برای جنگ مستقیم با ارتش رژیم صهیونیستی سازمان ملل: پاک‌سازی نوار غزه از آوار و بمب‌های منفجرنشده احتمالاً ۱۴ سال طول بکشد اعلام آمادگی روسیه برای گسترش همکاری‌های نظامی با ایران انسیه خزعلی: دشمن درحال ترویج معضل بی هویتی در بین جامعه است رئیس جمهور چین برقراری صلح جهانی را مسئولیت واشنگتن و پکن دانست رئیسی: آماده تبادل ظرفیت‌ها با کشور‌های آفریقایی هستیم پادشاه انگلیس با قانون ضد مهاجرتی رواندا موافقت کرد آیت‌الله علم‌الهدی: بازگرداندن عناصر ناپاک خارجی به معنای جذب نیست | میدان‌داری مردم و دولت، پیش‌نیاز تحول فرهنگی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: اجرای طرح نور ماموریت قانونی فراجا است رئیسی: ما آفریقا را برای آفریقا می‌خواهیم هلاکت یک صهیونیست در حملات حزب الله لبنان دولت صنعا از سرگیری مذاکرات با عربستان را تکذیب کرد جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان فاش شد بمباران دوباره امدادگران غزه با شهادت ۸نفر (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

مقتدایی: تصمیمات بعدی را درباره پاسخ ایران در روزهای آینده خواهیم گرفت

  • کد خبر: ۱۲۳۳۱۹
  • ۰۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۴
مقتدایی: تصمیمات بعدی را درباره پاسخ ایران در روزهای آینده خواهیم گرفت
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که پیام و پاسخ ایران به آمریکا درباره متن پیش‌نویس توافق احیای برجام براساس منطق تامین منافع ملت ایران است، گفت: ما در روزهای آینده تصمیمات بعدی را خواهیم گرفت.

به گزارش شهرآرانیوز؛ عباس مقتدایی درباره این‌که ایران چه زمانی جمع‌بندی نهایی خود درباره متن پیش‌نویس توافق احیای برجام را خواهد داد، تصریح کرد: اصلی‌ترین موضوع برای ما تامین منافع ملت خودمان است. طرف مقابل بدعهدی و پیمان‌شکنی کرده و الان باید اراده سیاسی لازم برای انجام کار داشته باشد.

وی توضیح داد: اگر توافق به نتیجه برسد در نتیجه همکاری جمهوری اسلامی بوده و هرگونه عدم موفقیت مسئولیت آن برعهده کسانی است که در طرف مقابل همراهی لازم را نکردند. پیام و پاسخ ما مشخص و براساس منطق تامین منافع ملت ایران است.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که مسئولیت پاسخ برعهده شورای عالی امنیت ملی به عنوان مسئولیت مستقیم و وزارت خارجه و مذاکره‌کننده ارشد است، گفت: این موضوع در کشور در حال جمع‌بندی است البته آمریکایی‌ها باید یاد بگیرند دورانی که آنها حرف‌هایی را زده و دیکته کنند گذشته و برای قرن‌های قبل بوده است نباید برای ملت ایران خط و نشان بکشند و توقع داشته باشند که فقط منافع آنها تامین شود و منافع ما دیده نشود.

مقتدایی اضافه کرد: ما همکاری داشتیم به طوری که هر ملاحظاتی مربوط به نظم بین‌المللی بود را دنبال کردیم هنوز رگه‌هایی از زیاده‌طلبی آمریکایی‌ها دیده می‌شوند آنها باید یاد بگیرند که چه طور با ملت ایران صحبت کنند.

وی ادامه داد: ما در روزهای آینده تصمیمات بعدی را خواهیم گرفت بررسی‌ها خیلی طولانی نخواهد بود چون حرف‌های ما کاملا منطبق با منافع خودمان و متناسب با فرآیندهای مذاکرات است الان هم که می‌خواهیم تصمیم بعدی را جمع‌بندی کنیم بر همین مبنا جلو می‌رویم.

وی در پایان گفت: خواسته‌های ما چیزهای زیادی نبود دو سه نکته گفته بودیم که تامین منافع ملت ما در گروی تامین آنهاست. اگر قرار به توافق باشد باید منافع تامین شود آمریکایی‌ها مجبورند و الزام دارند که منافع ما را در نظر گیرند جاده یک طرفه نیست دو طرف باید براساس منطق حرکت کرده و واقعیات را پیش ببرند.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->