شلیک دلخراش مرد فراری به همسرش استطاعت ٩٨درصد زائران حج تمتع امسال مشخص شد کشف جسد دانشجوی دندان‌پزشکی بعد از یک هفته| دو مظنون بازداشت شدند یک کشته و ۶ مجروح بر اثر طوفان زاهدان(۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) پلمب کلوپ بازی‌های تصویری متخلف در مشهد دستگیری زورگیران دهه هشتادی قمه کش (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) کشف ۷۳ قطعه سکه تاریخی دوره اشکانیان از مسافر قطار (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشاهده پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد میانگین سن مادران و پدران ایرانی در تولد اولین فرزند چقدر است؟ سردار رادان: اصراری به انتقال خودرو‌های توقیفی با جرثقیل نداریم سارق ۴۶ کامپیوتر خودرو در مشهد به دام افتاد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازنشستگان تامین اجتماعی همچنان منتظر تعیین تکلیف افزایش حقوق خود هستند (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) پلمب ۱۱ واحد صنفی به‌دلیل فروش مواد مخدر و قرص‌های غیرمجاز در مشهد  آدمکشی جوان ۱۸ ساله به خاطر غرور جوانی در مشهد + عکس آنچه اخلاق عمومی را کارآمدتر می‌کند نگهداری درست پیاز و جلوگیری از جوانه زدن آن + روش‌هایی کاربردی برای جلوگیری از جوانه زدن سیر و پیاز اینترنت در روز‌های کنکور قطع نمی‌شود تاثیر شبکه‌های اجتماعی مجازی بر گرایش نوجوانان به مصرف دخانیات چقدر است؟ قطع انتقال محلی مالاریا در کشور تا سال ۱۴۰۴ | افزایش مالاریا در خراسان رضوی طی ۲ سال گذشته
سرخط خبرها

اصول و قوانین فنگ شویی اتاق خواب چیست؟

  • کد خبر: ۱۲۳۳۳۱
  • ۰۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۸
اصول و قوانین فنگ شویی اتاق خواب چیست؟
مرتب بودن، منظم بودن و چیدمان صحیح اتاق خواب می‌تواند در آرامش و رفاه شما تاثیرگذار باشد.

گزارش آگهی

مرتب بودن، منظم بودن و چیدمان صحیح اتاق خواب می‌تواند در آرامش و رفاه شما تاثیرگذار باشد. اما سوالی که احتمالاً پیش می‌آید این است که نحوه صحیح دکوراسیون اتاق خواب چگونه است؟ فنگ شویی اتاق خواب به استفاده مناسب و به کارگیری طراحی برای رسیدن به تعادل و شادی در اتاق خواب تمرکز دارد. فنگ شویی مجموعه‌­ای از قانون­‌ها و دستورهایی برای رسیدن به زندگی آرام و وضعیتی از هر لحاظ ایده‌­آل است.

رعایت قوانین و اصول فنگ شویی در معماری اتاق خواب و یا حتی خانه، کار دشواری نیست و تنها با جابه‌­جا کردن، اضافه کردن یا حذف یک سری از عناصر و لوازم می­‌توانید زندگی خود را بهبود بخشید. در ادامه با ما همراه باشید تا علاوه بر این که توضیح دهیم فنگ شویی چیست، قوانین فنگ شویی اتاق خواب را مورد بررسی قرار دهیم.

فنگ شویی چیست؟

فنگ شویی فلسفه‌­ای طبیعی از چین باستان است که جهت­‌گیری فضایی و دکوراسیون شما را در رابطه با جریان "چی" حاکم می­‌کند. کلمه فنگ به معنای باد و کلمه شویی به معنای آب است که در این فلسفه نماد جریان زندگی است. در باورهای چینی، جهان از 5 عنصر تشکیل شده است. عنصر آب نخستین عنصر است و چوب، آتش، زمین و فلز 4 عنصر دیگر هستند. این عناصر و رنگ­‌های مختص به آن­‌ها نیز در فنگ شویی بسیار حائز اهمیت است. به این صورت که:

  • آبی، سرمه­ای و سیاه برای عنصر آب
  • همه رنگ­های تنالیته سبز برای عنصر چوب
  • تنالیته قرمز برای عنصر آتش
  • تنالیته کرم قهوه­ای برای عنصر زمین
  • همه رنگ­های متالیک، سفید و خاکستری برای عنصر فلز

اصول فنگ شویی اتاق خواب

حال با شناخت اصل فنگ شویی، شما می‌­توانید با رعایت اصول و قوانین فنگ شویی در اتاق خواب خود، جریان انرژی را کنترل کنید و اتاق خوابی با انرژی مطبوع داشته باشید. این نکات شامل جابه­‌جایی جهت تخت خواب، نور مناسب، استفاده از رنگ­‌ها و ... است که در ادامه توضیح می­‌دهیم.

اصول و قوانین فنگ شویی اتاق خواب چیست؟

جهت تخت خواب در فنگ شویی

اصلی­‌ترین مفهوم فنگ شویی، "موقعیت فرماندهی" است که به قرار دادن اشیاء رو به درب وردی اشاره دارد، اما در مورد تخت خواب اینگونه نیست. در فنگ شویی اتاق خواب، از آنجایی که تخت خواب مهم­ترین بخش اتاق خواب بوده، مطمئن شوید که تخت خواب شما در موقعیت فرماندهی قرار دارد. به این صورت که وقتی در تخت خواب هستید، بدون آن که در یک راستا با درب ورودی قرار داشته باشید، رو به درب باشید.

با توجه به اصول فنگ شویی اتاق خواب، نباید تخت خواب در موقعیتی باشید که پاها رو به درب ورودی قرار گیرد. همچنین باید از قرار دادن تخت خواب در زیر پنجره­‌‌ها نیز خودداری کنید، زیرا این کار منجر به آن می‌­شود که خواب شما با وجود سر و صدا تحت تاثیر قرار گیرد و به اصطلاح دچار خواب شبانه بی­قرار شوید. البته با عایق بندی پنجره می‌توانید از ورود صدا به داخل جلوگیری نمایید.

استفاده از تاج تخت خواب

در فلسفه فنگ شویی، تاج تخت خواب نشان دهنده ثبات، حمایت و امنیت در زندگی و به ویژه روابط عاشقانه است. یکی از دلایل اهمیت آن این است که وقتی روی تخت می‌­نشینید، سر و پشت شما را با بالشتک نگه دارد و از برخورد سر شما در برابر دیوار محافظت کند. همچنین تاج تخت به افزایش تقارن و تعادل تخت خواب شما نسبت به اتاق خواب‌تان نیز کمک می­‌کند.

رنگ‌­ها در فنگ شویی

انتخاب رنگ مناسب در اصول فنگ شویی اتاق خواب بسیار مهم است. بعضی رنگ‌­ها در فنگ شویی اتاق خواب باعث آرامش، حس امنیت، روح بخشی به اتاق خواب و افزایش خواب آرام می‌شود. به عنوان یک قاعده کلی، بهتر است از رنگ­‌های خنثی یا پاستلی مانند آبی کم­رنگ، زرد، سبز و خاکستری بیشتر استفاده کنید. آبی کم­رنگ برای بسیاری از افراد مناسب بوده، زیرا زندگی با این رنگ آسان است. ایده رنگی آبی برای اتاق خواب دارای ویژگی‌­های مثبتی در روانشناسی و فنگ شویی است، مانند همدردی، تشویق، معنویت، وفاداری و متفکر بودن.

اصول و قوانین فنگ شویی اتاق خواب چیست؟

ایجاد تقارن

تقارن یک ترفند در طراحی داخلی است که برای اتاق خواب بسیار مناسب است. در اصول قوانین فنگ شویی اتاق خواب، تصور می­شود که جفت­ها، انرژی هماهنگ را افزایش می­دهد و تقویت می­کند، بنابراین سعی کنید اتاق خواب خود را برای دو نفر آماده کنید. برای مثال با خرید پاتختی مناسب برای دو طرف تخت خواب تقارن ایجاد کنید یا 2 بالشت و دو آباژور در اطراف تخت در نظر بگیرید.

اتاق خواب را تمیز نگه دارید

سازماندهی اتاق خواب یکی از بهترین کارهایی است که می­توانید برای خوابی راحت انجام دهید. وقتی صحبت از انرژی مثبت در فنگ شویی اتاق خواب به میان می­آید، بیشتر تمرکز به سمت فضایی مرتب و منظم است. همچنین بی­نظمی می­تواند هورمون­های استرس را تحریک کند که بر الگوی خواب نیز تاثیر می­گذارد.

یکی از مکان­هایی که امکان نامرتب شدن آن زیاد است، زیر تخت خواب است. از قرار دادن هر چیز غیر ضروری در زیر تخت خواب خود خودداری کنید، زیرا در فلسفه فنگ شویی آماده است که در این صورت نیروی "چی" می‌­تواند آزادانه در سراسر فضای اتاق جریان داشته باشد و در هنگام خواب روی شما تاثیر مثبت بگذارد.

البته این مرتب بودن و جریان نیرو مختص به زیر تخت خواب نیست، بلکه باید دستگاه‌­های الکترونیکی، میزکار و حتی کتابخانه غیر ضروریتان را نیز خارج از اتاق خواب قرار دهید. علت این کار این است که اتاق خواب مخصوص استراحت است و این عوامل با وجود خود تداعی­گر هوشیاری هستند و مانع آرامش می­‌شوند.

اصول و قوانین فنگ شویی اتاق خواب چیست؟

استاده از گیاهان

فلسفه فنگ شویی به دنبال برقراری ارتباط مجدد میان طبیعت و طراحی داخلی است، از این رو استفاده از گیاهان در داخل خانه بسیار مهم است. استفاده از گیاهان آپارتمانی در اتاق خواب باعث رشد، شکوفایی و همچنین انرژی درمانی شده است. اگر امکان استفاده از گیاهان آپارتمانی را ندارید، حداقل از یک گلدان گل فصلی استفاده کنید.

تقسیم­ بندی در اتاق خواب

در حالی که اصول و قوانین فنگ شویی اتاق خواب نشان می­‌دهد که نباید از اتاق خواب خود برای کار و یا حتی لباس پوشیدن و هر چیز دیگری که ذهن شما را مشغول کند استفاده کنید، اما با توجه به این که شاید خانه شما کوچک باشد و اتاق‌­های دیگری برای این کارها نداشته باشید، این کار عملی نیست. در نتیجه از ایده‌­های خلاقانه برای تقسیم‌­بندی اتاق خود به بخش‌­های مورد نیاز استفاده کنید. می‌­توانید از پارتیشن، پرده و حتی مبلمان برای این کار استفاده کنید.

نور پردازی

نور یکی از مهم­ترین اصول فنگ شویی اتاق خواب است، نور پردازی مناسب می‌­تواند یک اتاق کوچک سرد و بی­‌روح را به یک اتاق شیرین و دلنشین تبدیل کند. سعی کنید نورها را طوری در نظر بگیرید که قابل کم و زیاد شدن باشند. پیشنهاد ما به شما استفاده از دیمر است، برای همه لامپ‌­های اتاق خواب خود دیمر تهیه کنید تا با توجه به احساسی که دارید، نور محیط را کم و زیاد کنید. همچنین نورهای خود را پخش کنید، به این صورت که یک لامپ سقفی برای نور اصلی و 2 آباژور کنار تختی برای مطالعه شبانه و یا در صورت نیاز با نور کم، آن را به چراغ شب خواب تبدیل کنید.

اصول و قوانین فنگ شویی اتاق خواب چیست؟

احتیاط در استفاده از آینه

استفاده از آینه در اتاق خواب ویژگی­‌های زیادی دارد و حتی به عنوان پخش کننده نور نیز از آن­ها استفاده می‌­شود. با این حال به گفته کارشناسان فنگ شویی، آینه‌­ها نور را منعکس می­‌کنند و انرژی اتاق خواب را بیش از حد فعال می­‌کنند که باعث بی‌خوابی، تاخیر در خواب و بی­‌قراری می­‌شود. بنابراین از استفاده درست آینه در اتاق خواب دقت نمایید، تا مطمئن شوید پیامدهایی را برای شما به دنبال نخواهد داشت.

جمع ­بندی

همان‌طور که دیدید، در این مطلب توضیحات کلی در مورد اصول و قوانین فنگ شویی اتاق خواب را برای شما توضیح دادیم و در لیست پایین نیز خلاصه‌­ای از آن طبقه‌­بندی شده است:

  • تخت خود را در مرکز قرار دهید (نه روبه‌­روی درب ورودی)
  • با خرید پاتختی مناسب برای دو طرف تخت خواب تقارن ایجاد کنید
  • از قرار دادن آینه روبه‌­روی تخت خواب خودداری کنید
  • اتاق خواب را با رنگ­‌های موجود در طبیعت تزئین کنید
  • تخت خواب خود را طوری قرار دهید که از هر طرف قابل دسترس باشد
  • وسایل الکترونیکی را از اتاق خواب دور نگه دارید
  • از تاج تخت خواب استفاده کنید
  • کتاب­‌ها را از اتاق دور کنید
  • اتاق خواب را منظم و مرتب نگه دارید
  • میز کار را در اتاق خواب وارد نکنید
  • از گیاهان آپارتمانی استفاده کنید

حال که متوجه شدید فنگ شویی اتاق خواب چیست و با قوانین فنگ شویی اتاق آشنا شدید، می‌توانید چیدمان اتاق خود را به بهترین شکل انجام دهید. همچنین بالسا به عنوان یکی از بهترین برندهای تولید کننده انواع سرویس تخت خواب و کالای خواب با تنوع و کیفیت بالای ساخت محصولات، برای خرید به شما پیشنهاد می­‌شود. امیدواریم که مطالب بالا برای شما مفید بوده باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->