وینگر برزیلی در راه تبریز؟ کسب مقام سوم لیگ برتر شمشیربازی کشور توسط دختران خراسانی سرپرست استقلال معرفی شد مراسم بدرقه رکابزن المپیکی ایران برگزار شد هرگز نخورد آب زمینی که بلند است | درباره پهلوان پوریای ولی کادر فنی نکو بدون تغییر در فصل جدید رئیس هیئت تیراندازی استان خراسان رضوی: ۸ میلیارد تومان برای قهرمان پروری نیاز داریم شرط‌وشروط گولسیانی برای تمدید قرارداد با پرسپولیس بلاتکلیفی عامل مصدومیت یامگا| حامدی‌فر در اتاق انتظار پرداخت بدهی ساپینتو در اولویت باشگاه استقلال احتمال لغو اردوی پرسپولیس در هلند پیروزی بیرانوند و استعفای درویش؟ بند فسخ ۱۲ میلیون یورویی لورکوزن برای سردار آزمون از بمب جدید تراکتور تا درخواست ستاره‌های پرسپولیسی از زنوزی گاریدو مهاجم می‌خواهد موافقت یحیی گل‌محمدی با بازگشت منشا مستند گزارشگر مشهدی به تصویر کشیده شد | صدای ماندگار کشتی در قاب تلویزیون مهدی عبدی: مثلث خط حمله پرسپولیس خطرناک می‌شود ۲۰۰ میلیون هزینه امتناع نکونام از حضور در نشست‌های خبری آرش رضاوند در پایین‌ترین سطح محبوبیت در استقلال
سرخط خبرها

دوئل پرهیجان برای یکه‌نشینی

  • کد خبر: ۱۲۳۴۱
  • ۲۸ آذر ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۷
دوئل پرهیجان برای یکه‌نشینی
کورس استقلال، پرسپولیس و سپاهان برای صدرنشینی در شروع دور برگشت لیگ برتر فوتبال
دور برگشت مسابقات نوزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال کشور عصر امروز با انجام ۴ مسابقه آغاز خواهد شد. یک پنجشنبه هیجان‌انگیز و فوتبالی پیش‌روی هواداران فوتبال است که در آن ۳ تیم استقلال، سپاهان و پرسپولیس برای صدرنشینی با هم رقابت خواهند کرد. سایر بازی‌های این هفته فردا برگزار خواهد شد که در قائمشهر، نساجی میزبان گل‌گهر است و ذوبی‌های اصفهان برای خروج کامل از بحران، نیازمند ۳ امتیاز بازی با سایپا هستند. شهرخودرو در مشهد از پیکان پذیرایی می‌کند و در آخرین بازی این هفته صنعت‌نفت آبادان باید پذیرای جواد نکونام و تیم فولاد باشد.

بازگشت سرخ‌ها به شهر قهرمانی
پارس جنوبی در بدترین شرایط خود از ساعت ۱۵:۰۰ میزبان پرسپولیس است: تیمی که سرمربی‌اش فراز کمالوند را به‌خاطر مشکلات مالی از دست داده است و برخی دیگر از عوامل این تیم نیز اعلام جدایی کرده‌اند. پارس جنوبی ۱۰ هفته است که رنگ برد را ندیده و بعید است بتواند مقابل پرسپولیس حرفی برای گفتن داشته باشد؛ تیمی که اکنون فقط هواداران متعصب و خون‌گرمی دارد و شاید بازیکنان فقط به عشق آن‌ها با تمام وجود مقابل پرسپولیس بازی کنند. پرسپولیس پس از صعود به یک‌چهارم نهایی جام حذفی و ۳ پیروزی پیاپی در لیگ، نیم‌فصل دوم لیگ را آغاز خواهد کرد و کسب چهارمین برد متوالی پرسپولیس، این تیم را به مسیر دلخواه هواداران خواهد برد. پرسپولیس رکورددار پیروزی در این فصل است و بهترین عملکرد را در بازی‌های خارج از خانه داشته است. این تیم در ۴ بازی اخیر خارج از خانه دروازه‌اش را بسته نگه داشته است. سرخ‌پوشان در این هفته در شهر جم پا به میدان خواهند گذاشت؛ شهری که برای آن‌ها یادآور خاطرات خوبی است. این تیم در آخرین حضور در این شهر، سومین قهرمانی پیاپی خود را جشن گرفت. پارس جنوبی از لیگ هفدهم در لیگ برتر حضور داشته و در این مدت بین تیم‌های لیگ‌برتری با ۴ شکست مقابل پرسپولیس، ضعیف‌ترین عملکرد را برابر این تیم داشته است. نه پارس جنوبی و نه فرناندو دخسوس دروازه‌بان این تیم، هیچ وقت موفق به کلین‌شیت مقابل پرسپولیس نشده‌اند.

عالیشاه در لیست سیاه کالدرون
وینگر سرخ‌پوشان بار دیگر در لیست این تیم برای حضور در جدال لیگ برتر قرار نگرفته است تا روز‌های تلخ برای او ادامه داشته باشد. کاپیتان سوم سرخ‌پوشان که به دلیل شرایط سنی و سابقه سیدجلال حسینی و حسین ماهینی بازوبند را به آن‌ها داده است، در فصل جدید و با حضور کالدرون فرصت کوتاهی برای همراهی سرخ‌پوشان داشته و البته پیش از بازی مقابل ذوب‌آهن و به دلیل درگیری با سیامک نعمتی از لیست خارج شد و اکنون سومین هفته خروج از لیست را پشت سر می‌گذارد. عالیشاه در شرایطی از لیست کالدرون خارج شده و حواشی دور نام او با ادامه حضور سرمربی آرژانتینی مربوط به انتقال احتمالی او در نقل و انتقالات نیم‌فصل است که در دیدار‌هایی که در روز‌های ابتدایی فصل فرصت یافته بود، با کمترین انتقاد مواجه شده و توانسته بود در روز‌هایی که هنوز کیفیت فنی تیم به شرایط مناسب نرسیده بود، نمایش قابل قبولی به جا بگذارد. با این حال کالدرون این‌بار عالیشاه را در لیست سیاه خود قرار داده و تصمیم دارد در بازی با پارس جنوبی نیز از این وینگر تکنیکی و گل‌ساز سود نبرد و باید دید سرنوشت این بازیکن در ادامه چه خواهد بود و آیا در نیم‌فصل بعدی نیز پیراهن شماره ۲ سرخ را بر تن خواهد داشت یا خیر.

اولین باخت یا حفظ رکورد؟
تراکتور که ۵ هفته با مصطفی دنیزلی برنده نشده بود، با ساکت الهامی توانست فولاد خوزستان را شکست دهد. تراکتوری‌ها این هفته میزبان تیم بدون باخت نفت مسجدسلیمان هستند؛ تیمی که در مقایسه با تراکتور هزینه زیادی انجام نداده، اما بسیار بهتر از تراکتور کهکشانی نتیجه گرفته است. تارتار با جوانان ایرانی تیمی قابل‌احترام، جنگنده و منسجم ساخته است. تیمی که تا آخرین ثانیه‌های مسابقه نیز امیدوارانه برای نباختن و موفقیت می‌جنگند. باید دید نفت مسجدسلیمان در تبریز می‌تواند رکورد شکست‌ناپذیری خود را حفظ کند یا قرمزپوشان تبریزی اولین شکست را برای تیم شهر اولین‌ها ثبت می‌کنند؟ بازی رفت ۲ تیم در شهر مسجدسلیمان با نتیجه مساوی بدون گل به پایان رسید.

بازی آسان برای قلعه‌نویی
مسابقه با شاهین را می‌توان یک بازی تمرینی سبک برای زردپوشان اصفهانی دانست. سپاهان ۲۸ امتیازی به لطف تفاضل گل بهتر نسبت به پرسپولیس در رده دوم جدول ایستاده، اما این مسابقه فرصتی است تا سپاهان با یک برد پرگل، خود را برای بازی بزرگ روز یکشنبه آینده مقابل استقلال آماده کند. خوش‌بین‌ترین هوادار شاهین هم شانسی برای برد تیمش در این مسابقه قائل نیست. سپاهان در بازی رفت وقتی که عبدا... ویسی سرمربی شاهین بود، با ۳ گل تیم شاهین را برده بود و اکنون نیز بعید است که مقابل این تیم متوقف شود. شاهین بدون برد و با ضعیف‌ترین خط حمله مقابل تیمی منسجم و تاکتیکی قرار می‌گیرد. شاهینی‌ها همین چند روز پیش ۴ گل از استقلال خوردند و اکنون باید مقابل دومین مدعی لیگ به میدان بروند.

ادامه داستان آبی بی‌استرا
بازی با ماشین‌سازی یادآور اولین باخت آبی‌پوشان با استراماچونی در لیگ است؛ مسابقه‌ای که در آن استقلال باوجود ارائه یک بازی خوب، با یک ضربه کاشته در دقیقه ۹۴، ۳ امتیاز را از دست داد. اکنون استراماچونی دیگر در استقلال نیست و آبی‌پوشان برای سومین بازی متوالی در لیگ برتر بدون سرمربی به میدان می‌روند. جالب است که در این مدت آن‌ها بدون سرمربی، صدرنشین لیگ هم بوده‌اند. استقلال اگر در این هفته هم پیروز شود، بازهم صدر را حفظ خواهد کرد. ماشین‌سازی نیز که هفته گذشته مقابل صنعت‌نفت آبادان شکست خورده، در این مسابقه برای نباختن بازی خواهد کرد و اگر بتواند از آبی‌پوشانِ بدون سرمربی امتیاز بگیرد، رقابت در صدر جدول هیجان‌انگیز‌تر خواهد شد. استقلال این روز‌ها فرم رؤیایی دارد و در ۱۰ هفته اخیر به ۸ پیروزی و ۲ تساوی دست یافته است. این فرم در بازی‌های خانگی رؤیایی‌تر است و آبی‌پوشان در هر ۵ بازی اخیر خانگی به پیروزی دست یافته‌اند و این تیم تا به اینجای کار بهترین میزبان فصل بوده است. در بین تیم‌های حاضر در لیگ، بیشترین تفاوت عملکرد در بازی‌های خانگی نسبت به بازی‌های خارج از خانه را ماشین‌سازی دارد. ماشین‌سازی در بازی‌های خانگی تیم دوم است، ولی در بازی‌های خارج از خانه در رده سیزدهم قرار دارد و موفق به پیروزی نشده است. ماشین‌سازی در این فصل در برابر تیم‌های بزرگ کارنامه خوبی داشته و استقلال و تراکتور را شکست داده و پرسپولیس را متوقف کرده است. استقلال که بهترین خط حمله لیگ را دارد، تنها مقابل ۲ تیم موفق به گل‌زنی نشده که یکی از آن‌ها ماشین‌سازی است. آبی‌پوشان در این بازی علی دشتی، فرشید اسماعیلی و سیاوش یزدانی را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارند. این بازی از ساعت ۱۷:۳۰ در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد.

یک بانک ایتالیایی به کمک استقلال آمد!
با کمک یک بانک ایتالیایی پروژه بازگشت استراماچونی به استقلال وارد مرحله جدیدی شده است. رسانه ایتالیایی توتو مرکاتو گزارش داد که پروژه بازگشت استراماچونی به ایران در هاله‌ای از ابهام قرار دارد؛ چراکه باشگاه استقلال روز دوشنبه چکی در اختیار استراماچونی قرار داده که نحوه پرداخت مورد تأیید این مربی ایتالیایی قرار نگرفته است. این در حالی است که قرارداد جدید او آماده امضا بود. در این گزارش آمده است که ایرانیان و استراماچونی که در این مدت مورد لطف هواداران قرار گرفته است، هنوز ناامید نشده‌اند و سرمربی سابق اینتر هنوز امیدوار است به استقلال برگردد. اما درحالی‌که تیم فوتبال استقلال با برنامه‌های این سرمربی ایتالیایی به تمریناتش ادامه می‌دهد و سرمربی موقت روی کار نیامده است، با مداخله یک بانک ایتالیایی قرار است موضوع پرداخت طلب استراماچونی به‌صورت قانونی انجام شود. درگزارش توتو مرکاتو آمده است که انتظار می‌رود در روز‌های آینده پیشرفتی در این امر حاصل شود و داستان استراماچونی و استقلال تمام نخواهد شد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->