برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت فداکاری باهویی برای پرسپولیسی‌ها بارگشت احتمالی مهدوی‌کیا به ایران ایجنت سرمربی مطرح عوض شد! پخش زنده بازی ایران و ترکمنستان (۷ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین حضور لیگ برتری‌ها و لژیونرها در جام فوتسال رمضان مشهد زنان هاکی ایران همچنان می‌تازند
سرخط خبرها

سهمیه بسکتبال مشهد سوخت شد

  • کد خبر: ۱۲۳۷۴۶
  • ۱۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۴
سهمیه بسکتبال مشهد سوخت شد
سهمیه دوم لیگ‌برتری بسکتبال مشهد با دست‌دست‌کردن مسئولان از دست رفت.

مرتضی اخوان | شهرآرانیوز؛ مهلت ۴۸ ساعته فدراسیون بسکتبال به تیم‌های درخواست‌کننده برای کسب دوازدهمین سهمیه لیگ‌برتر بسکتبال، روز گذشته به پایان رسید و با دست‌دست‌کردن مسئولان ورزش خراسان، بلافاصله این امتیاز به تیم «نبوغ اراک» واگذار شد. امتیازی که فصل قبل و در جریان لیگ دسته‌اول بسکتبال کشور، تیم تمام‌بومی آویژه صنعت پارسای مشهد با خون‌دل به‌دست آورد و حالا با دست‌دست‌کردن مسئولان به باد فنا رفت.

نکته مهم در این ماجرا فرایند طولانی تلاش برای حفظ این سهمیه و اتفاقاتی بود که بعد از آن شاید به‌دلیل «بی‌تدبیری» مسئولان بسکتبال استان رقم خورد. مروری بر ماجرای کسب سهمیه دوم و ازدست‌رفتن آن، شاید ابعادی تازه از قصور مقصران این پرونده را برای بسکتبال‌دوستان خراسانی آشکار کند که خودشان را آماده لذت‌بردن از حضور دو تیم از استان در لیگ‌برتر کرده بودند.

سهمیه‌ای که با خون‌دل به‌دست آمد

باشگاه آویژه صنعت که چند فصلی است در لیگ‌برتر بسکتبال تیم‌داری می‌کند، سال گذشته تیمی متشکل از بازیکنان بومی جامانده از تیم‌های لیگ‌برتری کشور تشکیل داد و با هدایت یک مربی مشهدی آن‌ها را روانه لیگ دسته‌اول بسکتبال کشور کرد. اتفاقی که سرآغاز چالشی بزرگ بود. آویژه با تیم لیگ‌یکی‌اش فراتر از تصور ظاهر شد و به مقام نایب‌قهرمانی رقابت‌ها رسید تا سهمیه لیگ‌برتر را به‌دست بیاورد. سهمیه‌ای که با خون‌دل جوانان مشهدی که به‌دنبال اعاده حیثیت بودند به‌دست آمد، اما خیلی راحت و ساده از دست رفت.

چالشی شیرین که تلخ شد!

صعود آویژه لیگ‌یکی به لیگ‌برتر فرصتی طلایی پیش‌روی بسکتبال استان قرار می‌داد. با وجود این، فدراسیون بسکتبال بلافاصله در پی آن شد تا از آب گل‌آلود قانون ممکن‌نبودن حضور دو تیم از یک باشگاه ماهی بگیرد و تیمی دیگر را که از حیث اسپانسرینگ وضع بهتری دارد، به‌عنوان تیم دوازدهم لیگ‌برتر بسکتبال معرفی کند! با این‌همه پیگیری‌های رسانه‌ای از سوی جامعه ورزش استان سبب شد دست‌آخر مدیران فدراسیون کوتاه بیایند و به مشهدی‌ها بگویند در صورت معرفی اسپانسر و قبول تیم‌داری از سوی مجموعه‌ای به‌جز آویژه صنعت می‌توانند در لیگ‌برتر حاضر باشند.

ماجرای اسپانسری که رئیس هیئت شد

بعد از این بود که رئیس هیئت بسکتبال خراسان‌رضوی در گفتگو با شهرآراورزشی برای اولین‌بار از آمدن اسپانسری خبر داد که به‌شرط قبول ریاست هیئت مشهد حاضر است تیم دوم استان را در لیگ‌برتر داشته باشد. خبری که بدجور جامعه بسکتبال استان را نگران این بدعت عجیب‌وغریب کرد، اما اهمیت حفظ این سهمیه که با سختی به‌دست آمده بود، اهالی بسکتبال را به سکوت فرو برد تا بعد از تعیین تکلیف تیم دوم، به این ماجرا معترض شوند.

بدین ترتیب حمید صنعتگر با حکم ریاست هیئت استان به‌عنوان رئیس جدید هیئت بسکتبال مشهد معرفی شد و عباس دهقانی که سال‌ها در این پست به جامعه بسکتبال خدمت می‌کرد، صندلی ریاست هیئت مشهد را به او تحویل داد. با این‌همه حالا اتفاقی که قرار بود بیفتد، نیفتاد و تیم دومی شکل نگرفته است که کسی به‌شرط اسپانسرینگ آن رئیس هیئت شود، ولی ریاست هیئت عوض شده است. اتفاقی که البته الان کسی حاضر نیست مسئولیتش را بپذیرد!

صنعتگر: من با شرط رئیس هیئت نشدم

اینجا بود که بعد از گذشته یک هفته رئیس هیئت بسکتبال مشهد مدعی شد به‌هیچ‌عنوان با شرط آوردن اسپانسرینگ برای حمایت تیم دوم لیگ‌برتری استان، رئیس هیئت نشده است! حمید صنعتگر دراین‌باره به شهرآراورزشی گفت: «اصلا چنین چیزی صحت ندارد و این سوءتفاهمی است که برای آقایان به وجود آمده است.»

او خاطرنشان کرد: «مگر ریاست هیئت بسکتبال مشهد چه دارد که من به این وسوسه بخواهم بیایم؟ دوستان گفتند برای کمک به بسکتبال بیا و من هم آمدم و تلاشم را می‌کنم تا ان‌شاءا... رفقایم بتوانند با گرفتن مجوز‌های مالیاتی پای کار بیایند.» صنعتگر حتی دو روز پیش باز مدعی شد مسئولان یک شرکت واردکننده موتورسیکلت پشت در اتاق رئیس اداره مالیات هستند تا بلافاصله بعد از گرفتن موافقت برای معافیت‌ها یا تخفیف‌های مالیاتی، اسپانسرینگ خود را برای تیم دوم مشهد در لیگ‌برتر اعلام کنند. با این همه دیروز رسما تیم اراک به‌عنوان تیم دوازدهم لیگ‌برتر معرفی شد تا وعده‌های رئیس جدید هم توخالی از کار در بیاید.

ولی پور: اداره‌کل رئیس جدید هیئت را انتخاب کرد

رئیس هیئت بسکتبال خراسان‌رضوی مدعی است حمید صنعتگر را اداره‌کل ورزش‌وجوانان معرفی کرده و او از سوی مدیرکل فقط مأمور گرفتن حق استان بابت سهمیه دوم لیگ‌برتر از فدراسیون بوده است. مجید، ولی پور دراین‌باره گفت: «من نمی‌دانم چرا این سهمیه از دست رفت! این را باید از کسانی بپرسید که وعده آوردن اسپانسر دادند و نتوانستند.» وی درباره انتصاب رئیس هیئت بسکتبال مشهد اظهار کرد: «اداره‌کل به ما گفت که ایشان می‌تواند اسپانسر بیاورد و ما هم به دستور اداره‌کل او را در سمت رئیس هیئت مشهد گذاشتیم.»

هاشمی‌جواهری: صنعتگر پیشنهاد هیئت استان بود

دراین‌میان مدیرکل ورزش‌وجوانان خراسان‌رضوی به‌صراحت اعلام می‌کند که حمید صنعتگر و ریاستش بر هیئت مشهد پیشنهاد خود هیئت استان بوده است. علی‌اکبر هاشمی‌جواهری دراین‌باره گفت: «اصلا ما در این امور دخالت نمی‌کنیم و همان‌طور که قبلا هم بار‌ها گفته‌ام، وظیفه ما نظارت است و در مسائل هیئت‌ها دخالت نمی‌کنیم.» هاشمی‌جواهری درحالی این را می‌گوید که نبود نظارت و توجه اداره‌کل ورزش‌وجوانان در ماجرای تیم دوم لیگ‌برتری استان سبب شد درنهایت حتی اگر هیئت استان مقصر باشد، این سهمیه از بین برود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->