شاه‌مقصود‌های فلکه دوم گلشهر مردم چشم‌به‌راه بازگشت بی‌آرتی‌ها به خیابان فارغ‌التحصیلان مشهد شهرداری مشهد حامی حمل‌ونقل پاک | راه‌اندازی ایستگاه شارژ دوچرخه و موتور برقی در سال ۱۴۰۴ معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد: رویکرد شهرداری تقویت رابطه بین شهرداری و سرمایه‌گذاران است حضور استاندار خراسان رضوی در جمع کودکان تحت حمایت مؤسسه توانبخشی همدم انعقاد اولین قرارداد سرمایه‌گذاری بازی‌های کابلی در چهار بوستان شهر مشهد + فیلم ثبت تخلف بیش از ۱۳ هزار موتورسیکلت‌ در مشهد عضو شورای اسلامی شهر مشهد مقدس: سیاست‌های شورای ششم در حوزه مدیریت پسماند در مسیر تحقق است سهم ۷۳.۳ درصدی پراید از خودرو‌های آلاینده در مشهد هوای کلانشهر مشهد امروز سالم است (۳۱ فروردین ۱۴۰۴) همه‌چیز درباره پروژه خط ۳ متروی مشهد، با هزینه ۱۰۰ همتی | راه‌اندازی بزرگ‌ترین جزیره ایستگاهی کشور در مشهد رفع گره ترافیکی میدان امام‌حسین (ع) در مشهد با بهره‌برداری از دوربرگردان شرقی ابوطالب (۳۱ فروردین ۱۴۰۴) روایتی درباره پیکر نادرشاه افشار که چند‌بار دفن شد | قصه نادرِ جنازه «نادر» ایستگاه شهید فکوری خط ۲ مترو مشهد، اردیبهشت ۱۴۰۴ به بهره‌برداری می‌رسد رونمایی از قدیمی‌ترین ظرف سفالی خراسان رضوی هوای کلانشهر مشهد امروز پاک است (۳۰ فروردین ۱۴۰۴) اعمال قانون و سامان‌دهی موتورسیکلت‌ها در پیاده‌رو‌های منتهی به حرم امام‌رضا(ع) برگزاری دومین دوره مسابقات موشک آبی با مشارکت گسترده دانش‌آموزان مشهدی + فیلم درباره حسین‌آقاخان خزاعی که نخستین فرمانده لشکر خراسان است | میرپنج شرق سهم فضای سبز مشهد و کاشت چمن از مصرف آب چقدر است؟ | کاشتن یا نکاشتن؟ رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر مشهد: حفظ بافت‌های تاریخی برای احیای هویت تاریخی مشهدالرضا(ع) یکی از ضرورت‌هاست
سرخط خبرها

ایران رتبه ۹۶ در حوزه پشتیبانی و لجستیک

  • کد خبر: ۱۲۴۱۰
  • ۲۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۹
ایران رتبه ۹۶ در حوزه پشتیبانی و لجستیک
مدیرعامل منطقه ویژه سرخس گفت: براساس آمار سال ۲۰۱۶، ایران رتبه ۹۶ در حوزه پشتیبانی و لجستیک را کسب کرده است.

به گزارش شهرارا نیوز، محمد صادقی گلمکانی، مدیرعامل منطقه ویژه سرخس در همایش ملی ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی در مسیر توسعه اقتصادی که در اتاق بازرگانی خراسان رضوی برگزار شد، گفت: یکی دیگر از زیرساخت‌های ترانزیتی، پشتیبانی و لجستیک است. براساس آمار سال 2016 کشور ما رتبه 96 و قزاقستان رتبه 77 را در اختیار دارد. در این چند سال ترکمنستان سرمایه‌گذاری‌های خوبی در حوزه ترانزیت انجام داده، البته کشور ما نیز در این چند سال اخیر کارهای خوبی در حوزه لجستیک کرده است.

وی گفت: مساله ترانزیت یکی از نعمت‌های کشور ماست که ما قدر آن را ندانستیم، زیرا کشور ما بر سر راه کشورهای دیگر قرار دارد و ممکن است روزی نفت تمام شود، اما ترانزیت باقی خواهد بود. این حوزه دارای زیرساخت‌هایی است که باید فراهم شود، کشور در بخش‌هایی موفق به انجام آن شده و برای تکمیل آن باید از کمک‌های بخش دولتی و خصوصی نیز استفاده شود.

صادقی گلمکانی خاطرنشان کرد: بند 11 سیاست ابلاغی اقتصاد مقاومتی مربوط به توسعه حوزه عمل مناطق آزاد اقتصادی کشور است و به انتقال فناوری‌های پیشرفته، گسترش تولید، تامین نیازهای ضروری و... تاکید دارد. منطقه ویژه اقتصادی سرخس در 17 کیلومتری شهر سرخس قرار داشته و با کشور ترکمنستان و آسیای میانه همجوار است.

وی اضافه کرد: با عضویت ایران در پیمان اقتصادی اوراسیا، یک فرصت عظیم در اختیار ما قرار گرفته که در شرایط تحریم باید از این فرصت نهایت استفاده را داشته باشیم و شرایطی را ایجاد کنیم که بخش خصوصی بتواند از این ظرفیت بهره‌‎برداری کند.

مدیرعامل منطقه ویژه سرخس تصریح کرد: عضویت ایران در پیمان اوراسیا بهترین شرایط را برای استان ایجاد کرده و استانداری باید کارگروه ویژه‌ای را در این زمینه ایجاد کند. در حال حاضر گیلان در این زمنیه همایشی برگزار کرده، اما در استان ما تاکنون هیچ اتفاقی صورت نگرفته است.

صادقی گلمکانی عنوان کرد: منطقه ویژه اقتصادی سرخس در سه حوزه حمل و نقل ریلی، جاده‌ای و هوایی فعالیت می‌کند. احیای ریلی جاده ابریشم از چین به قزاقستان و... تا سرخس می‌تواند ادامه پیدا کند، همچنین در این منطقه 50 کیلومتر ریل عریض و نرمال احداث شده که کاملا منحصربه فرد بوده و در هیچ کجای ایران مشابه آن وجود ندارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر در این منطقه مخازن نگهداری 11 هزار متر مکعبی، سردخانه‌ 4000 تنی و انبارهایی برای دپوی 100 هزار تن کالا وجود دارد، همچنین دو هکتار زمین برای استقرار شرکت‌های حمل‌ونقل داخلی و 80 هکتار برای شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی تخصیص یافته که 80 واحد آن در حال ساخت است.

مدیرعامل منطقه ویژه سرخس گفت: منطقه ویژه اقتصادی سرخس از نظر ریلی در نقطه صفر مرزی قرار داشته و قابلیت توقف 550 واگن بر روی خطوط ریلی این منطقه وجود دارد که این ظرفیت قابلیت ترانشیپ کالا از ریل عریض به نرمال و بالعکس را ایجاد کرده است.

منبع:ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->