واکنش افغانستانی‌ها به وعده صادق؛ خوش‌آمدی قهرمان ایرانی! ویدئو | آغاز تجارت ریلی طالبان با کمک ایران تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال افغانستان و بحرین در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال افغانستان و کویت (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) | اولین امتیاز افغانستان در جام ملت‌ها سرمربی تیم ملی فوتسال افغانستان: می‌رویم که کویت را شکست دهیم پخش زنده بازی افغانستان و کویت در جام ملت‌های فوتسال آسیای ۲۰۲۴ (یک اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال افغانستان و کویت در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ ویدئو | گل زیبای افغانستان به تیم ملی فوتسال ایران توسط مهران غلامی چشم روشنی تلویزیون برای افغانستان آخرین اخبار تیم ملی فوتسال افغانستان در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ سلاجقه: امسال رهاسازی حقابه توسط طالبان در یک دوره زمانی کوتاه انجام شد مربی ایرانی تیم ملی فوتسال افغانستان: در آسیا قدرت‌نمایی می‌کنیم جان‌باختگان سیل در افغانستان به بیش از ۷۰ نفر رسید (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) ادامه گشت‌زنی هواپیمای بدون‌سرنشین در آسمان افغانستان روسیه و تاجیکستان در امتداد مرز افغانستان رزمایش مشترک برگزار کردند افزایش شمار جانباختگان سیل در افغانستان به ۶۶ نفر (۲۸ فروردین ۱۴۰۳) تحلیلی بر نقشه راه سازمان ملل برای افغانستان لیست نهایی تیم ملی فوتسال افغانستان برای جام ملت‌های آسیا اعلام شد سرمربی تیم ملی فوتسال ژاپن: فوتسال افغانستان پیشرفت باورنکردنی داشته است گزارش دیرهنگام فرماندهی مرکزی آمریکا از حمله مرگبار انتحاری در فرودگاه کابل
سرخط خبرها

پیش بینی افزایش ۲۹ درصدی دانش آموزان مهاجر در مدارس خراسان رضوی

  • کد خبر: ۱۲۴۱۷۲
  • ۱۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۵
پیش بینی افزایش ۲۹ درصدی دانش آموزان مهاجر در مدارس خراسان رضوی
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: پیش‌بینی می‌شود شمار دانش‌آموزان اتباع خارجی در مدارس استان در سال تحصیلی پیش رو (۱۴۰۱-۱۴۰۲) با ۲۹ درصد افزایش روبه رو شود.

به گزارش شهرآرانیوز؛ سیدامیر شوشتری در این باره گفت: در سال تحصیلی گذشته، این استان دارای ۷۵ هزار دانش آموز از اتباع خارجی ثبت شده در فهرست آموزشی مدارس بود که با توجه به افزایش شمار دانش آموزان در این حوزه، انتظار می رود امسال میزبان دست‌کم ۹۰ هزار نفر از این دانش آموزان در مدارس استان باشیم.

وی ادامه داد: بدین ترتیب در این حوزه نیازمند سه هزار معلم هستیم که با توجه به شرایط خاص فرهنگی، مدیریت نیروی انسانی در این مدارس با توجه به مسائل مختلف صورت می گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی اظهار کرد: ۲ چالش نیروی انسانی و فضای آموزشی، جزو مشکلات حوزه تعلیم و تربیت استان است که خوشبختانه تلاش های موثری برای مدیریت و کنترل این چالش ها انجام شده است.

شوشتری افزود: با مدیریت انجام شده برای پر کردن خلاء نیروی انسانی، این کمبود از ۲۳ هزار معلم به چهار هزار معلم در سال تحصیلی پیش رو رسیده‌ است که برای جبران این شمار معلم، با پیگیریهای انجام شده از طریق وزارت آموزش و پرورش و مجلس شورای اسلامی به دنبال دریافت مجوز برای به کارگیری بازنشستگان و یا جذب معلم خرید خدمات آموزشی هستیم.

وی ادامه داد: در حوزه کمبود فضای آموزشی اما نیازمند زمان بیشتری برای تامین این نیاز هستیم و در این زمینه تراکم بالای دانش‌آموزان و البته افزایش دانش آموزان مهاجر و اتباع خارجی، این چالش را پررنگتر کرده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی اظهار کرد: طبق آنچه اعلام شده تا مهرماه امسال ۱۸۰ آموزشگاه جدید تحویل آموزش و پرورش استان می‌شود که این می تواند بخشی از نیاز استان را تامین کند.

وی با بیان اینکه میانگین سرانه فضای آموزشی باید به استاندارد ۸.۳ متر مربع برسد، افزود: این سرانه در استان ما ۴.۲ متر مربع است که به این ترتیب نیاز به بیش از پنج میلیون متر مربع فضای جدید داریم که معادل بیشتر از ۲ هزار و ۵۰۰ کلاس می شود.

شوشتری گفت: برای سال تحصیلی جدید پیش بینی افزایش ۱۰ درصدی دانش آموزان را داریم که معادل ۸ هزار نفر می‌شود.

وی تاکید کرد: خوشبختانه با همکاری و مشارکت خوب خیران مدرسه‌ساز استان، شاهد تامین بخش قابل توجهی از این فضای آموزشی با همراهی دولت هستیم.

استان خراسان رضوی دارای بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار دانش آموز است که معادل حدود ۹ درصد جمعیت دانش آموزی کشور است.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->