سرخط خبرها

دختران جسور و صبور

  • کد خبر: ۱۲۴۵
  • ۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۳
دختران جسور و صبور
همراه با برگزیده‌های قرآن، علمی و ورزشی

ندا معصوم -احتمالا آن کسی که مناسبت روز دختر را انتخاب کرده و گذاشته است وسط تقویم ملی ما، برای این‌کارش هزاران هزار دلیل دارد اما شاید نداند دخترانی که امروز دوره جوانی‌شان را می‌گذرانند کمی متفاوت‌تر از نسل گذشته هستند.
دختران امروز جسورانه‌تر از نسل‌های گذشته‌اند. پای حرفشان می‌ایستند و برای رسیدن به آن می‌جنگند.
شاید اولین باوری که بعد از حرف زدن با آن‌ها به آن رسیدیم، این بود که خیلی مستقل هستند و با اعتماد به نفس. تکلیف خودشان را در زندگی می‌دانند، قبل از هر کاری فکر می‌کنند در انتخاب دوست دقت کرده و برای وقتشان برنامه‌ریزی دارند و هزار و یک موضوع دیگر.
فاطمه میرشکار، فاطمه‌‌زهرا امیری و راضیه فاطمی از پایگاه شهید جاجرمی مسجد امام حسن مجتبی(ع) معرفی شده‌اند. هر چند مربی‌شان اعتقاد دارد گزینش از بین همه کسانی که ویژه و خاص‌اند مشکل است. و پشت‌بندش می‌گوید بچه‌ها در همه رشته‌ها فعال و سرآمد هستند از حوزه ورزش گرفته تا درس و حتی فعالیت‌های جانبی.


قرآن اصل است
فاطمه میرشکار کلاس هشتم و تک فرزند خانواده است. به اعتقاد خودش تک فرزند بودن خیلی خوب نیست اما همین است دیگر، باید با تنهابودنش مدارا کند لطفش به این است که خانواده‌ای همراه دارد و بابت آن خدا را هزار مرتبه شاکر است.
فاطمه میرشکار همان اندازه که برای درس و مرور آن‌ها وقت می‌گذارد، ورزش را هم از قلم نمی‌اندازد اما فراتر از همه این‌ها قرآن است که به زندگی‌اش برکت ویژه داده است.
حافظ 8جزء قرآن است و هر روز بخشی از وقتش را برای مرور آن می‌گذارد. هر چه را فراموش کند محال است این یکی را از قلم بیندازد.
قیافه آرامی دارد و می‌گوید رزمی‌کار است و کاراته هم کار می‌کند و این یعنی، بخشی از وقتش هم برای ورزش صرف می‌شود.
 می‌گوید برای همه زندگی‌ام برنامه‌ریزی دارم و مطمئنم اگر طبق آن پیش بروم، موفقیت از زندگی‌ام دور نیست. ضمن اینکه دوست‌های خوبی دارم .
مهم نیست چقدر رتبه و مقام و لوح سپاس دارد. اصل این است که او از زندگی‌اش راضی است و می‌داند خدا در ادامه راه کمکش می‌کند.


قاری‌ای که مسیر زندگی‌ام را تغییر داد
فاطمه‌زهرا امیری دارد برای کنکور آماده می‌شود. اولین فرزند خانواده است و سال یازدهم و حافظ 4جزء قرآن. رتبه دوم استان در نهج‌البلاغه و سوم نقالی در روایتگری دفاع مقدس و دوم احکام را از آن خود کرده است.
لذت می‌برد از اینکه موفقیت‌های درسی‌اش را مرور کند. اینکه سه سال متوالی را با معدل20 به پایان برده است و امسال هم معدلش 99/ 19شده است.
می‌داند برای داشتن یک زندگی موفق باید الگو داشت و خدا کمک کرده است در نوجوانی او را در مسیر راهش قرار داده است. تعریف می‌کند: برای همایشی دعوت داشتیم که شهید محسن حاجی‌زاده کارگر را معرفی کردند از همان‌جا تحت تأثیر زندگی شهدا قرار گرفتم. اما کتاب زندگی حاجی‌زاده را که خواندم، شیفته شخصیتشان شدم. رفتار و کرداری که بی‌تأثیر از کلام خدا نبود و به همین خاطر برای حفظ قرآن مصمم شدم.
 می‌داند فرصت کم است و فقط می‌خواهد از پدر و مادری که همیشه مشوق و یاریگرش بوده‌اند تشکر کند.

 

محدودیت‌ها کم شده است
راضیه فاطمی حافظ 3جزء قرآن است و کلاس هفتم. راضیه هم در جشنواره‌های مختلف شهری و استان مقام دارد. تعدادش آن‌قدر است که از ذهنش رفته باشد؛ اشاره‌وار می‌گوید در المپیاد ریاضی و علوم و جشنواره جابر بن حیان و... هنوز در ابتدای راه حفظ است، اما آن‌قدر به این آیه‌ها ایمان دارد که تا جزء آخر پای حفظ بماند. می‌گوید: از وقتی قرآن می‌خوانم وقتم برکت پیدا کرده است.
راضیه فاطمی اهل رقابت‌کردن هم هست، می‌گوید: نمی‌شود که رقابت نباشد. رقابت همیشه هست و رقابت‌های سالم افتخارآفرین است .
 از مادرش حرف‌های زیادی درباره گذشته دختران شنیده است و می‌داند دید جامعه عوض شده است: شنیده‌ام گذشته محدودیت‌ها زیاد بوده است و اکنون خانواده‌ها خیلی راحت حضور دخترشان در اجتماع را قبول می‌کنند و این عالی است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->