آماری از عملکرد کشتی فرنگی در مسابقات جهانی

  • کد خبر: ۱۲۴۹۲۴
  • ۱۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۱
آماری از عملکرد کشتی فرنگی در مسابقات جهانی
مسابقات کشتی قهرمانی جهان از امروز به میزبانی صربستان شروع می‌شود.

مسابقات جهانی کشتی فرنگی از امروز به‌میزبانی صربستان آغاز می‌شود و باید دید غیبت روس‌ها چه تأثیری در کسب عنوان تیمی کشورمان خواهد داشت. کاروان ورزشی کشورمان نیز با ترکیب کامل و ۱۰ کشتی‌گیر در این مسابقات حضور خواهد داشت.

با اعلام سیدبندی جهانی، محمدرضا گرایی در ۶۷‌کیلو و محمدهادی ساروی در ۹۷‌کیلو در جایگاه نخست قرار دارند. کاروان ورزشی کشورمان سال گذشته در این رقابت‌ها که به‌میزبانی اسلو نروژ برگزار شد، بعد از روسیه با ۱۴۶‌امتیاز جایگاه دوم را به خود اختصاص داد و حالا با غیبت روس‌ها، فرنگی‌کاران کشورمان امیدوارند عنوان قهرمانی تیمی را کسب کنند؛ اما نباید در این شرایط حضور برخی مدعیان را نادیده گرفت.

درخشش در اسلو با مدال‌های رنگارنگ

میثم دلخانی در ۶۳ کیلو، محمدرضا گرایی در ۶۷ کیلو، محمدهادی ساروی در ۹۷ کیلو و علی‌اکبر یوسفی در ۱۳۰ کیلو به مدال طلا رسیدند. محمدعلی گرایی و پژمان پشتام هم برنزی‌های کشورمان بودند. در ترکیب مسابقات امسال تغییراتی در تیم محمد بنا ایجاد شده است که می‌توان به نبود میثم دلخانی و علی‌اکبر یوسفی اشاره کرد.

دلخانی به‌دلیل آسیب‌دیدگی در ترکیب نیست و در سنگین‌وزن نیز باتوجه‌به برتری امین میرزازاده در دو مبارزه انتخابی، وی نماینده کشورمان در صربستان خواهد بود. بعد از مسابقات جهانی سال گذشته، کشتی‌گیران در میادین زیادی شرکت نکردند؛ اما به‌دلیل تعریف چرخه انتخابی تعدادی از آن‌ها در تورنمنت‌های رنکینگ‌دار حضور داشتند تا امتیاز لازم را برای سیدبندی مسابقات جهانی کسب کنند.

نتایج خوب مسابقات جهانی نروژ در‌حالی رقم خورد که مدت کوتاهی بعد از المپیک برگزار شد و برخی مدعیان در مسابقات حضور نداشتند؛ اما مسابقات امسال با شرایط متفاوتی برگزار می‌شود. اول اینکه روس‌ها غیبت دارند و این موضوع فضا را برای کشور‌های مختلف فراهم می‌کند تا شانس خود را برای کسب مدال امتحان کنند، نکته دیگر اینکه برخی مدعیان غایب سال گذشته امسال به میدان می‌آیند. با این وضع، خیلی از کشور‌ها در وزن‌های مختلف حرفی برای گفتن دارند که شاید کمی کار را برای کشتی‌گیران کشورمان سخت کند.

‌آخرین قهرمانی فرنگی در ۲۰۱۴

بهترین عنوان تیمی کشتی فرنگی در مسابقات جهانی مربوط به سال ۲۰۱۴ است؛ مسابقاتی که در تاشکند ازبکستان برگزار شد و تیم کشورمان عنوان قهرمانی را کسب کرد. یک طلای حمید سوریان، یک نقره امید نوروزی و دو برنز افشین بیابانگرد و قاسم رضایی دستاورد کار فرنگی‌کاران کشورمان در این مسابقات بود. شاگردان آقای خاص بعد از عملکرد خوب در المپیک توکیو و کسب عنوان نایب‌قهرمانی در مسابقات جهانی سال گذشته، حالا امیدوار به کسب عنوان قهرمانی هستند. اتحادیه جهانی کشتی در آخرین گزارش خود از کشتی فرنگی کشورمان، از گرایی و ساروی به‌عنوان دو مدعی اصلی برای کسب مدال طلا نام برده است.

‌سوریان پرافتخارترین فرنگی‌کار ایران

در بین ورزشکاران نیز حمید سوریان پرافتخارترین فرنگی‌کار به شمار می‌رود. وی توانسته است شش مدال طلای جهانی از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۴ کسب کند و در رده دوم برترین فرنگی‌کاران قرار بگیرد. در این رده‌بندی الکساندر کارلین از روسیه با ۹ طلا در صدر است، میهاین لوپز کوبایی نیز با پنج طلا و سه نقره در رده سوم جای دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->