۱۷۰ هزار اشتغال خالص، رهاورد دولت سیزدهم در استان | ۱۰ درصد آمار مشارکت در انتخابات اخیر از خراسان رضوی بود از هر ۱۰ تن در غزه ۹ تن دست‌کم یک‌بار آواره شده‌اند حماس در طرح پیشنهادی رژیم اشغالگر برای آتش‌بس در غزه تغییرات ایجاد کرد چه کسانی می‌توانند در مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری رأی دهند؟ اعلام نتایج انتخابات تا ساعت ۱۱ روز بعد از رای گیری اعلام خواهد شد مخبر: جمهوری اسلامی ایران مخالف تحریم‌های یک‌جانبه ظالمانه در حوزه انرژی است درخواست جامعه کارگری از رئیس‌جمهور آینده: به وضعیت معیشتی کارگران توجه کنید «سرمشق»، نمایه‌ای از خدمات دولت سیزدهم در خراسان‌رضوی | باید دستاورد‌های شهید رئیسی مورد تبیین قرار گیرد فردا همه پای کار وطن رأی‌های طلایی مشهد در سپهر سیاسی ایران همیشه تعیین‌کننده است اطلاعیه شماره ۵ ستاد انتخابات کشور | شناسه دو کاندیدا اعلام شد پایان تبلیغات مرحله دوم انتخابات ریاست‌جمهوری ویدئو | سخنگوی ستاد انتخابات: تعداد بسیار محدودی افزایش شعب اخذ رای خواهیم داشت نشست تخصصی معاونان علمی پژوهشی سپاه پاسداران در مشهد برگزار شد | رونمایی از ۷ محصول فناورانه بسیج اردوغان خواستار پایان جنگ داخلی در سوریه شد معاون ستاد کل نیروهای مسلح: پرچم عِلم در نیروهای مسلح با هدایت فرمانده کل قوا برپا شده و پیش رفته است ۱۰ پهپاد اوکراین بر فراز روسیه منهدم شدند
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

۲۰۳ کودک افغان بدون سرپرست در آمریکا زندگی می‌کنند

  • کد خبر: ۱۲۴۹۶۰
  • ۱۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۹
۲۰۳ کودک افغان بدون سرپرست در آمریکا زندگی می‌کنند
ان‌بی‌سی‌نیوز گزارش داد که ۲۰۳ کودک افغان بدون سرپرست به آمریکا منتقل شده که در حال حاضر در تنهایی زندگی کرده و با مشکلات روحی و روانی مواجه هستند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ یک رسانه آمریکایی گزارشی از کودکان افغانستانی بدون سرپرست در آمریکا منتشر کرده است.

ان‌بی‌سی‌نیوز گزارش داد که همزمان با عملیات تخلیه در افغانستان ۲۳۰ کودک بدون سرپرست به آمریکا منتقل شده و این در حالی است که خانواده این افراد در افغانستان حضور داشته و این کودکان دور از خانواده خود در تنهایی زندگی می‌کنند.

این رسانه افزود: این در حالی است که تنها در هفته یک پرواز از افغانستان مهاجران را از این کشور خارج کرده و برخی از کشور‌های ثالث که مهاجران افغان از آن به عنوان مقصدی برای سفر به واشنگتن استفاده کرده نیز از پذیرش مهاجران جدید امتناع می‌کنند.

ان‌بی‌سی نیوزدر ادامه گزارش خود نوشت: در عملیات تخلیه خانواده‌های افغانستان تصمیم بسیار دشواری اتخاذ کرده و بسیاری از این افراد کودکان خود را در فرودگاه کابل تحویل نظامیان آمریکا دادند.

طبق این گزارش، در عملیات تخلیه فرودگاه کابل ۱۵۰۰ کودک بدون سرپرست به آمریکا منتقل شدند، که از این تعداد تاکنون بخش از آن‌ها به خانواده یا بستگان تحویل و ۲۰۳ کودک نیز در تنهایی و به دور از خانواده خود زندگی می‌کنند.

این در حالی است که سخنگوی اداره مهاجران آمریکا در این باره گفت: قرار است تمام کودکان بدون سرپرست به خانواده یا بستگان نزدیک تحویل داده شوند، اما تاکنون این هدف محقق نشده است.

وی افزود: پس از شناسایی کودکان بدون سرپرست تلاش برای یافتن خانواده این افراد یا بستگان آن‌ها آغاز شده شده و ما فرآینده پیوستن این افراد به خانواده‌ها را تسهیل می‌کنیم.

اما کریش اومارا ویگناراجا، یک فعال حقوق مهاجران در آمریکا در این خصوص گفت: این کودکان بدون سرپرست در وضعیت روحی و روانی ناگواری هستند و باید هر چه سریعتر این افراد به خانواده‌های خود تحویل داده شوند.

این رسانه آمریکایی در ادامه گزارش خود نوشت: به دنبال تسلط طالبان بر افغانستان این گروه تعداد پرواز مهاجران را محدود کرده و همچینن برای چندین ماه عملیات تخلیه را متوقف کرده بود.

ان‌بی‌سی نیوز نوشت: در حالی که طالبان اجازه خروج مهاجران از افغانستان را صادر کرده، اما پرواز‌های به شدت کاهش یافته و طی ماه جاری هر هفته تنها یک پرواز انجام شده است.

قطر یکی از کشور‌های است که به عنوان کشور ثالث میزبان هزاران مهاجر افغانستان بوده، اما امکانات این کشور پذیریش مهاجران را نداشته و در این راستا آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه، از همسایگان افغانستان درخواست کرده تا زمینه دسترسی مهاجران افغان را به کنسولگری‌های این کشور فراهم کنند.

از طرف دیگر مقامات آمریکا اعلام کردند که پذیرش مهاجران جدید افغانستانی براساس ویزای بشردوستانه و اقامت موقت آن‌ها در این کشور را متوقف کردند.

دولت آمریکا گفته است براساس سیاست جدید تمرکز بر اقامت دائمی مهاجران افغانستانی است که پیش از این در عملیات تخلیه از این کشور خارج شدند.

این تغییر سیاست به دنبال انتقاد برخی نمایندگان و سازمان‌های امور مهاجران آمریکا درباره ناتوانی دولت این کشور در خروج مهاجران افغانستانی در خطر تهدید از سوی طالبان اتخاذ شده است.

این در حالی که مقامات دولت بایدن عملیات تخلیه مهاجران افغانستان را موفق عنوان کرده و اعلام کردند که در این عملیات بیش از ۹۰ هزار مهاجر افغانستان از این کشور خارج شده و در حال طی مراحل پذیرش در این کشور هستند.

مقامات آمریکا بار‌ها اعلام کردند که متعهد به خروج مهاجران افغانستان همکار نیرو‌های خارجی بوده و تا آخرین نفر این اقدام را ادامه خواهند داد.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->