واکنش عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس به عدم واریز عیدی مددجویان بهزیستی و کمیته امداد مشهد به مناسبت روز جهانی اوتیسم آبی رنگ خواهد شد کمک هزینه معیشت ماده ۲۷ معلولان واریز شد (یک فروردین ۱۴۰۳) ۵۲۰۰ واحد مسکونی برای مددجویان خراسان رضوی احداث می‌شود مابه التفاوت مستمری سال ۱۴۰۲ مددجویان بهزیستی پرداخت خواهد شد مستمری کمک هزینه لوازم بهداشتی اسفندماه ۱۴۰۲ واریز شد (۲۶اسفند۱۴۰۲) مستمری اسفند ۱۴۰۲ حق پرستاری معلولان واریز شد (۲۶ اسفند) واریز مستمری اسفند ۱۴۰۲ مددجویان بهزیستی | عیدی واریز نشد (۲۱ اسفند ۱۴۰۲) عیدی سال ۱۴۰۲ مددجویان بهزیستی پرداخت نخواهد شد مستمری اسفند ماه معلولان هفته آینده واریز خواهد شد | گمانه‌زنی در مورد واریز عیدی مددجویان ادامه دارد جشن بزرگ شهرداری مشهد برای معلولان به مناسبت اعیاد شعبانیه (۱۴ اسفند ۱۴۰۲) غربالگری شنوایی ۱۲۰ هزار نوزاد مشهدی طی ۲ سال | ۹۰ درصد ناشنوایان خراسان رضوی مشهدی هستند معلولان مشهدی به پای صندوق‌های رای رفتند خط فقر معلولان بین ۲۵ تا ۳۰ میلیون تومان است | مجلس جدید باید وارد گود کمک به توان‌یابان شود تمدید مهلت ثبت نام آزمون استخدامی ویژه معلولان | افزایش ثبت نام‌ها به ۹ هزار نفر انتظارات معلولان از نمایندگان مجلس شورای اسلامی | قسمت آخر؛ مسکن ثبت نام ۵ هزار نفر در اولین آزمون استخدامی معلولان | آیا مهلت ثبت نام تمدید خواهد شد؟ آخرین مهلت ثبت‌نام آزمون اختصاصی استخدام معلولان ۹ اسفند است | اصلاحات دفترچه آزمون اعلام شد شهریه سال تحصیلی ۱۴۰۱ دانشجویان معلول خراسان رضوی پرداخت شد | خبری از شهریه جدید نیست عذرخواهی داوران برنامه تلویزیونی «بگو بخند» از جامعه معلولان ایران + ویدئو
سرخط خبرها

راه اندازی کانون استعدادیابی معلولان برای ایجاد اشتغال

  • کد خبر: ۱۲۵۲۵۸
  • ۲۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۹
راه اندازی کانون استعدادیابی معلولان برای ایجاد اشتغال
رئیس سازمان بهزیستی کشور از راه اندازی کانون استعدادیابی افراد دارای معلولیت برای شناسایی افراد مستعد در اشتغال خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، علی محمد قادری رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: اشتغال برای یک فرد معلول بیشتر از یک فرد سالم ضروری است؛ زیرا بیکاری موجب انزوا و سرخوردگی بیشتر معلول می‌شود و امید به زندگی را بیشتر در او نابود می‌کند.

وی ادامه داد: صدا و سیما متعهد شده است که ۵ ساعت در هفته از آنتن زنده خود را به اشتغال مددجویان بهزیستی اختصاص دهد؛ تاکنون همکاری‌های مناسبی را برای این امر در نظر گرفتیم اما در تلاشیم که این میزان سهم از شبکه رسانه ملی بیشتر شود تا بتوان در خصوص معلولین و اهمیت اشتغال آنان فرهنگ سازی مناسبی صورت گیرد.

قادری با بیان اینکه همه ما زمانی معلول خواهیم شد، گفت: همه ما در آینده قطعاً کم‌توان خواهیم شد. اگر به این باور برسیم که خود سرپرستی همسران ما چندان موضوع دور از انتظار نیست و هر کدام از ما به دلایل متعددی همچون تصادف، سا نحه یا بیماری ممکن است خانه‌نشین شویم؛ به موضوع معلولیت و سالمندی جدی‌تر نگاه خواهیم کرد.

وقتی فرهنگ سازی مناسبی صورت گیرد و جامعه دریابد که چقدر انرژی و امتیازاتی خدا به فرد معلول داده است که این امتیازات باید شکوفا شود؛ از اشتغال معلولان هم استقبال می‌کند

رئیس سازمان بهزیستی افزود: معلولیت و ناتوانی از جمله موضوعات مهمی است که همه ما باید آن را پیش بینی کنیم؛ تلاش برای اشتغال معلولان از وظایف دینی ماست. در دین ما، در فقه ما و در باورهای اعتقادی ما مراقبت از سالمند، بیمار و معلول توصیه اکید شده است.

وی در پاسخ به این سوال که چه نهادهایی در خصوص اشتغال معلولان کوتاهی کرده اند، گفت: وزارت صنعت و معدن، وزارت کار و وزارتخانه‌های متعددی که متولی اشتغال هستند، هرکدام وظایفی در قبال معلولان به عهده دارند؛ ما در کشور خود صندوق‌هایی را داریم که به صورت عمومی یا غیر دولتی فعال هستند؛ هر کدام از آنها شرکت‌های متنوعی دارند؛ وقتی فرهنگ سازی مناسبی صورت گیرد و جامعه دریابد که چقدر انرژی و امتیازاتی خدا به فرد معلول داده است که این امتیازات باید شکوفا شود؛ از اشتغال معلولان هم استقبال می‌کند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور افزود: کانون استعداد یابی بهزیستی هم ناظر به همین امر راه اندازی شده است تا افراد معلولی که استعدادی دارند و یا نخبه هستند؛ نقش‌های مهمی را ایفا کنند.

قادری با بیان اینکه کانون استعدادیابی به زودی افتتاح می‌شود؛ گفت: با راه اندازی کانون استعدادیابی می‌توانیم بین استعدادهای مددجویان داوری انجام دهیم و توانایی‌های آنان را ثبت کنیم. اگر این موضوع در دبیرخانه کانون جایگاه خود را به دست بیاورد، در حوزه ورزش، حوزه‌های علمی، حوزه هنر و حوزه‌های متنوع دیگری که بتوان استعدادهای معلولان را شکوفا کرد؛ می‌توانیم به استعدادیابی معلولان بپردازیم.

قادری خاطر نشان کرد: اگر این اقدامات صورت بگیرد ما به استفاده از ظرفیت استعدادهای مددجویان و معلولان خواهیم رسید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->