پخش زنده بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین یونس امامی به پاریس رسید | چهارمین سهمیه المپیک‌ برای کشتی آزاد ایران سورپرایز زنوزی برای هواداران تراکتور و استقلال| استراماچونی در تبریز؟ پخش زنده بازی تراکتور و نساجی در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین حمله سرپرست هوادار به سرپرست پیکان| جنجال دقیقه نودی در نبردتهرانی‌ها شمسایی: تیم‌های کوچک آسیا بزرگ شده‌اند هشدار برای شاگردان شمسایی| قهرمانی آسان نیست نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برگشت لیورپول و آتلانتا در یورولیگ| جام‌ها پر! نتیجه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان+ ویدیو گل‌ها(۳۰ فروردین ۱۴۰۳)| صدر سرخ شد ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان(۳۰ فروردین ۱۴۰۳) بازکردن گچ دست بیرانوند عقب افتاد پخش زنده بازی صنعت نفت و پرسپولیس در لیگ برتر (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین معرفی رقبای کشتی‌گیران ایرانی برای المپیکی شدن تاریخ و ساعت بازی نساجی و تراکتور در لیگ برتر | جدال بحران زده‌ها استقبال خوب هواداران از بازی استقلال گل‌محمدی – تراکتور رسماً کنسل شد مشهد به دنبال میزبانی مسابقات کشوری بازوبند پهلوانی + ویدیو نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و افغانستان (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) | شمسایی جام ملت‌ها را با برد شروع کرد پخش زنده بازی ایران و افغانستان در جام ملت‌های فوتسال آسیای ۲۰۲۴ (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین
سرخط خبرها

خروجی جلسه اضطراری بررسی وضعیت تیم فوتبال امید وحدت

  • کد خبر: ۱۲۵۲۷۱
  • ۲۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۲
خروجی جلسه اضطراری بررسی وضعیت تیم فوتبال امید وحدت
خروجی جلسه در استانداری برای نجات تیم امید وحدت سه مصوبه بود که شاید با شایعه شکایت دوباره میروسلاو هیچ گاه عملیاتی نشود.

مرتضی اخوان | شهرآرانیوز؛ خروجی جلسه اضطراری بررسی وضعیت تیم فوتبال امید وحدت، نماینده لیگ‌یکی مشهد که دیروز در دفتر معاونت سیاسی‌امنیتی استانداری خراسان‌رضوی برگزار شد سه مصوبه بود که در روز‌های آینده معلوم می‌شود به کار این تیم خواهد آمد یا خیر؟!

در شرایطی که بعد از حاضرنشدن در هفته اول باز ی‌ها و شکست سنگین در دو هفته بعد، تنها نماینده استان در سطح دوم فوتبال کشور سه‌شنبه باید در همدان با شهرداری این شهر بازی کند، روز گذشته بالاخره تنی چند از مسئولان سیاسی و ورزشی استان دور هم جمع شدند تا برای رفع مشکلات عجیب‌وغریب این تیم چاره‌ای بیندیشند. جلسه‌ای که برای اولین‌بار با حضور همه طرف‌های درگیر ماجرا برگزار شد و در نهایت جمع‌بندی اعضا بر محور سه موضوع بود که البته یک اتفاق ساعاتی پس از این جلسه، همه‌چیز را در سایه‌ای از تردید و ابهام فرو برده است.

جلسه‌ای با همه توان

آشفتگی، بحران و آبروریزی گسترده‌ای که در دوسه هفته ابتدایی لیگ دسته‌اول گریبان تیم فوتبال امید وحدت خراسان را گرفته بود، سبب شد بالاخره مسئولان استان عزمشان را برای حل‌وفصل‌کردن این بحران جزم کنند. دراین‌راستا، دیروز جلسه‌ای اضطراری با برنامه‌ریزی اداره‌کل ورزش‌وجوانان استان در دفتر معاونت سیاسی استاندار خراسان‌رضوی برگزار شد که در آن معاون سیاسی‌امنیتی استانداری، مدیرکل امور امنیتی و انتظامی استانداری، نماینده دادستان، احسان اصولی رئیس هیئت فوتبال استان، مدیرعامل باشگاه شهرخودرو و مدیرعامل باشگاه امید وحدت حضور داشتند. جلسه‌ای که به‌هرحال به نوعی برآورد توان مدیریتی استان برای حل این معضل بزرگ بود.

چند مصوبه کلیدی جلسه دیروز

در این جلسه مباحث زیادی از سوی حضار مطرح شد که محتوای همه آن‌ها حل‌وفصل مشکل تیم امید وحدت بود. در این جلسه احسان اصولی به‌عنوان رئیس هیئت فوتبال استان مدعی شد هشت سهمیه برای ثبت بازیکنان جدید تیم امید وحدت از سوی فدراسیون می‌گیرد تا شرایط این تیم اندکی بهتر شود. یکی دیگر از مصوبات مهم این جلسه آن بود که خریداران (باشگاه امید وحدت) بابت بدهی ۴ میلیاردی تا آخر هفته رضایت فروشنده (باشگاه شهرخودرو) را جلب کنند.

مبلغی که در قالب یک چک به فرهاد حمیدوای داده شده، اما گویا این چک پاس نشده و همین یکی از مشکلات اصلی است. اما مصوبه سوم جلسه این بود که خریداران ضمانت لازم را برای پرداخت بقیه مبلغ توافق‌شده به دادستانی بدهند تا پس از انجام حسابرسی قانونی و تعیین میزان واقعی بدهی‌ها به فروشنده پرداخت شود. تصمیم گرفته شد پس از پایان دو مرحله فوق، موارد لازم برای ثبت سایر بازیکنان و انتقال مالکیت تیم در اختیار خریدار قرار گیرد.

چند ابهام در مصوبه‌های جدید

خروجی‌های جلسه دیروز با ابهام‌هایی همراه بود که دستاوردخواندن این جلسه را در هاله‌ای از ابهام قرار می‌داد. نخست اینکه اگر پنجره نقل‌وانتقالاتی فیفا توسط باشگاه امید وحدت باز شده است، پس چرا فقط توافق ثبت هشت سهمیه بازیکنان جدید صورت گرفته است؟ مسئله‌ای که دبیر هیئت فوتبال به آن این‌چنین پاسخ داد: «پنجره شهرخودرو به‌دلیل پرداخت‌نشدن بدهی ۱۹ هزار دلاری بابت اعاده دادرسی به فیفا همچنان بسته است، ولی هیئت فوتبال با رایزنی با فدراسیون، توافق کرده است که فدراسیون این بدهی را از طلب‌هایش از فیفا پرداخت کند و باشگاه بعدا همین پول را به فدراسیون بدهد. طبق قانون بعد از بازشدن پنجره، تیم می‌تواند سه بازیکن سهمیه آزاد برای ثبت داشته باشد که ما باز رایزنی کردیم و این شمار را به هشت رساندیم.»

ابهام دیگر این جلسه به مسئله «در اختیار قرار گرفتن موارد موردنیاز برای ثبت سایر بازیکنان و انتقال مالکیت تیم به خریدار» است. اینکه آیا این مسئله گروکشی فروشنده نیست و اگر نمی‌شود ثبت کرد، پس چطور وعده ثبت بقیه بازیکنان بعد از پرداخت بدهی به فروشنده را دادند؟ مسئله‌ای که حمیدرضا چوپانی، مدیرعامل تیم امید وحدت، این‌چنین به آن پاسخ داد: «قرار است بعد از اینکه سایر بدهی‌های تیم و وضعیت پرداختی ما مشخص شد، یوزر و پسورد، حق امضا و مالکیت را به‌طور قطعی به ما منتقل کنند.»

غائله دوباره میروسلاو

جلسه دیروز در حالی چند خروجی نسبتا امیدوارکننده داشت که ساعاتی بعد از این جلسه یک نامه همه معادلات را به‌هم ریخت؛ نامه‌ای از سوی بازیکن اوکراینی اسبق شهرخودرو که به اندازه انگشتان یک دست هم برای شهرخودرو به میدان نرفت و بیشتر یک «مدل» بود تا بازیکن، اما دردسرهایش دست‌بردار فوتبال مشهد نیست.

در نامه‌ای که گفته می‌شوداز طرف میرو به فیفا در ۹ سپتامبر (۱۸ شهریور) ارسال شده، صحبت از «فریب» دوباره شده و این بازیکن ضمن اعلام دریافت‌نکردن مطالباتش، از فیفا خواسته است بازهم پنجره شهرخودرو را ببندد. شنیده‌ها حاکی از آن است که گویا مدیران امید وحدت به نماینده میرو در ایران وعده دریافت مستغلات داده‌اند، اما این اتفاق رخ نداده است تا بازیکن اوکراینی باز شاکی پرونده جنجالی باشد. غائله‌ای که می‌تواند همه رشته‌های جلسه دیروز صبح را پنبه کند و مصوبات آن هرگز عملیاتی نشود. همه این‌ها در حالی است که روی صحت‌وسقم این نامه حرف‌وحدیث وجود دارد.

خصوصا اینکه در نوبت‌های قبل مشخص شده بود جریانی در داخل کشور خودمان که شاید به مدیر یا مدیران برنامه‌های میروسلاو برسد، سعی درگرفتن ماهی از آب گل‌آلود دارند. به‌هرحال باید دید در روز‌های آینده چه اتفاقی می‌افتد و با این همه حاشیه‌های ریزودرشت تیم مشهدی برای بازی فردا به همدان می‌رود یا نه؟ اتفاقی که اگر نیفتد، بعد از این همه جنجال و دردسر به حذف تنها نماینده استان از لیگ دسته‌اول کشور منجر خواهد شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->