پیش‌بینی بورس شنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۴ پیش‌بینی قیمت دلار، طلا و سکه برای شنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۴ مأموریت به سازمان برنامه و بودجه برای تعیین تکلیف موضوع کالابرگ الکترونیک ویدئو | مجوز فروش ارز حاصل از صادرات در تالار دوم مرکز مبادله ارز و طلا صادر شد کارت‌های سوخت اضطرار جایگاه‌ها محدودیت ۶ هزار لیتر روزانه دارد ویدئو | مستقیم از مزرعه به سفره؛ طرحی برای حذف واسطه‌ها و کاهش قیمت‌ها امروز گل زعفران چقدر قیمت دارد؟ (۹ آبان ۱۴۰۴)‌ سود میلیاردی از قاچاق حشرات! افزایش ۳۰درصدی صادرات پسته خراسان رضوی بیست‌ونهمین نمایشگاه تخصصی صنعت ساختمان در مشهد آغاز شد + فیلم (۸ آبان ۱۴۰۴) بیش از ۵۷ درصد، سهم محصولات غیرنفتی از سبد صادرات سال گذشته | ۸۰ درصد از خط تولید ال۹۰، ایرانی است فروشندگان کالا‌های مرتبط با هالووین، زیر ذره‌بین بازرسی فرمان بازار خودرو به سمت کاهش قیمت چرخید؟ | بررسی قیمت امروز خودروهای داخلی و خارجی (۸ آبان ۱۴۰۴) گل زعفران امروز چقدر قیمت دارد؟ (۸ آبان ۱۴۰۴) | بازار در فاز تعادل و انتظار خریداران سکه‌های پیش‌خرید بخوانند پلمب کافی‌شاپ و کافه‌قلیان متخلف در مشهد (۸ آبان ۱۴۰۴) جزئیات اولین حراج طلای مرکز مبادله در آبان ۱۴۰۴ | فرصت واریز وجه‌الضمان تا ۱۰ آبان‌ماه است سقوط ۲۰۰۰ دلاری قیمت بیت‌کوین (۸ آبان ۱۴۰۴) موبایل ارزان شد (۸ آبان ۱۴۰۴) | توصیه مهم به خریداران مناسب‌ترین روش عرضه خودرو چیست؟ استاندار خراسان رضوی: تسهیلگری، شرط موفقیت بخش خصوصی | استاندارد، راه اعتماد مردم به تولیدات داخلی است دلار در کانال ۱۰۷ هزار تومان در مشهد (۸ آبان ۱۴۰۴)‌ آموزش و هوشمندسازی نقش محوری در تحقق عدالت مالیاتی دارند قیمت طلا در آخرین روز کاری هفته در مشهد چند؟ | سکه گران شد (۸ آبان ۱۴۰۴) روش های تمیز کردن کوله پشتی برای داشتن کوله ای درخشان! نرخ طلای جهانی اعلام شد (۸ آبان ۱۴۰۴) | لبخند دوباره اونس به صعود آیین تجلیل از واحد‌های نمونه استاندارد خراسان رضوی برگزار شد | نظارت بر تولید و صادرات، تسهیل و تسریع می‌شود+ فیلم دو سناریوی بورس پس از صعود به کانال جدید (۸ آبان ۱۴۰۴)
سرخط خبرها

عبور ۸۵ درصد از ترانزیت ریلی کشور از سرخس

  • کد خبر: ۱۲۵۶۹
  • ۰۱ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۶
عبور ۸۵ درصد از ترانزیت ریلی کشور از سرخس
مدیرکل راه آهن خراسان در تشریح ظرفیت کنونی خراسان رضوی در تجارت ریلی غرب آسیا گفت: پارسال ۱/۶ میلیون تن بار ترانزیت در مسیر ایران و آسیای مرکزی در مرز ریلی سرخس جابه‌جا شده است.
به گزارش شهرآرانیوز، مدیرکل راه آهن خراسان با اعلام این خبر گفت: این میزان جابه‌جایی از زمان افتتاح این پایانه ریلی در مرز کشور ترکمنستان در سال ۱۳۷۵ خورشیدی بی‌سابقه بوده است.

مصطفی نصیری ورگ افزود: به‌واسطه تامین زیرساخت‌ها و تعرفه‌گذاری مناسب جهت انتقال بار ترانزیت، درحال‌حاضر ۸۵ درصد از ترانزیت ریلی کشور از مرز سرخس و ارتباط تجاری با پنج کشور آسیای مرکزی شامل ترکمنستان، ازبکستان، تاجیکستان، قرقیزستان و قزاقستان انجام می‌شود.

وی گفت: کریدور ریلی سرخس- بندرعباس که بیشتر به جابه‌جایی بار ترانزیت از کشور‌های آسیای مرکزی به مقاصد خارجی و صادرات ایران به این کشور‌ها اختصاص دارد فعال‌ترین کریدور ریلی کشور است.

نصیری مجموع مبادلات کالا شامل صادرات، واردات و ترانزیت ازطریق مرز ریلی سرخس با کشور‌های آسیای مرکزی در سال گذشته را بیش از دو میلیون تن کالا اعلام و بیان کرد: علاوه‌بر کریدور سرخس – بندرعباس دو کریدور دیگر شامل سرخس – میرجاوه در مرز پاکستان و سرخس- رازی در مرز ترکیه نیز قابلیت انتقال بار و بهره برداری تجاری خوبی برای تبادل کالا با آسیای مرکزی را دارند.

وی گفت: درحال حاضر صادرات و ترانزیت برخی اقلام مانند گوگرد و پنبه البته به مقدار اندک از کشور‌های آسیای مرکزی به پاکستان و ترکیه انجام می‌شود، اما تاکنون شرکت‌های بازرگانی از ظرفیت‌های مناسبی همچون صادرات برنج پاکستان به کشور‌های آسیای مرکزی بهره برداری نکرده اند.


راه آهن شرق تکمیل‌کننده ترانزیت آسیای مرکزی

مدیر روابط عمومی راه آهن شرق نیز طول خطوط ریلی در این منطقه را ۹۵۰ کیلومتر عنوان کرد و گفت: اهمیت راه آهن شرق در کاهش ۸۰۰ کیلومتری مسیر ترانزیت ریلی از آسیای مرکزی تا بندرعباس است.

بهزاد وکیلی افزود: با توجه به اینکه بزرگترین معادن سنگ آهن کشور در منطقه سنگان خواف و معادن زغال سنگ نیز در منطقه طبس قرار دارند این خطوط ریلی در خصوص جابجایی این اقلام جایگاه ویژه‌ای دارند چنانکه پارسال ۶.۲ میلیون تن بار توسط ناوگان ریلی راه آهن شرق بارگیری شد.

وی شمار ایستگاه‌های راه آهن این منطقه را ۳۹ باب اعلام کرد و افزود: جابه‌جایی مسافر از استان‌های جنوبی به مشهد و جابه‌جایی مسافران از تربت‌حیدریه و طبس به تهران از طریق این خطوط ریلی انجام می‌شود.

مدیر کل راه آهن شرق نیز گفت: درحال حاضر ساخت ۲ قطعه از چهار قطعه مسیر ریلی خواف تا هرات افغانستان توسط پیمانکاران ایرانی در حال انجام است که براساس برنامه‌ریزی‌ها تا پایان امسال این دو قطعه تکمیل خواهد شد.

رضا شرقی افزود: با تکمیل این خط ریلی و احداث مرز ریلی شمتیغ با افغانستان زمینه تجارت ریلی اقلامی همچون سیمان و میلگرد از ایران به هرات فراهم خواهد شد و از سوی دیگر کشور افغانستان نیز می‌تواند سنگ آهن خود را با هدف صادرات به بندرعباس حمل کند.

وی گفت: علاوه‌بر تحول در حمل بار از افغانستان به ایران می‌توان از این ظرفیت در جهت جابه‌جایی مسافر از هرات به کشورمان و بالعکس استفاده کرد.


منبع: ایرنا
 

 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->