شهردار مشهد مقدس: کتابچه خدمات شهرداری برای اولین بار در کشور منتشر خواهد شد شروع بحران سرما در روستاهای بدون گاز خراسان رضوی یادی از آسیاب‌های مشهد قدیم که نان مردم در گرو چرخیدن آن‌ها بود | «نهر نادری» و خاطره‌های آبی خراب‌شده پروژه تعریض بزرگراه آزادی مشهد، فروردین ۱۴۰۴ تکمیل می‌شود برقراری عدالت در توزیع غرفه بازار‌های سیار مشهد با ثبت‌نام الکترونیکی منطقه ۴ مشهد، رکورددار کاهش زمان صدور پروانه ساخت در شهر ۱۶۵ واگن مترو در مسیر مشهد درج تمام خدمات شهرداری مشهد در نرم‌افزار «شهرمن» | لزوم افزایش سرعت هوشمندسازی شهر درگذشت نیروی فضای سبز شهرداری مشهد بر اثر تصادف با خودرو (۲۶ آبان ۱۴۰۳) نگاهی به شیوه‌های مختلف مبارزه مردم با رژیم پهلوی در بررسی اسناد ساواک| شعارنویسی؛ از روی اسکناس تا نسخه داروخانه شهروند خبرنگار | پاییز در پارک رجا مشهد از منظر دوربین شهروند آغاز فروش بلیت قطار مشهد - سرخس در سکو‌های اینترنتی (۲۶ آبان ۱۴۰۳) افزایش دوبرابری تعداد روز‌های هوای پاک در مشهد کلاهبرداری میلیاردی با ترفند سرمایه‌گذاری در ارز‌های دیجیتال در مشهد آتش سوزی انبار کاغذ در بخش رضویه دردسر‌های سکونت در محدوده محله سرشور مشهد پیکرتراشی ۲۰ درخت خشکیده مشهد توسط هنرمندان | روح هنر در کالبد خشکیده پژمان‌فر: شورا و شهرداری مشهد با سختی و جدیت تلاش می‌کنند تا خدمات بهتری به مردم ارائه شود شهردار مشهد مقدس: در حوزه حمل‌ونقل، هیچ حمایتی از شهرداری مشهد نمی‌شود بهره‌برداری از ۱۰ دستگاه اتوبوس در محور رسالت مشهد به ارزش ۱۰۰ میلیارد تومان + فیلم معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد: روزانه هفت میلیون سفر درون‌شهری در مشهد داریم
سرخط خبرها

ناصحی: مشهد به جز وجود امام رضا(ع) دلیلی برای وجود و تداوم حیات ندارد

  • کد خبر: ۱۲۵۸۱۶
  • ۲۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۴
ناصحی: مشهد به جز وجود امام رضا(ع) دلیلی برای وجود و تداوم حیات ندارد
نائب‌رئیس شورای شهر مشهد گفت: مشهد محل تدفین امام رئوف است. این شهر تقریبا به جز وجود حضرت رضا (ع) هیچ دلیل دیگری برای وجود و تداوم حیات ندارد.

گروه مشهد | شهرآرانیوز؛ مهدی ناصحی در همایش در محضر امام مهربانی‌ها که در مجتمع آیه‌های مشهد برگزار شد، اظهار کرد: مشهد محل تدفین امام رئوف است. این شهر تقریبا به جز وجود حضرت رضا (ع) هیچ دلیل دیگری برای وجود و تداوم حیات ندارد. اگر مضجع منور امام رضا (ع) نبود هیچ دلیلی وجود نداشت که اینجا تبدیل به شهری با ۳ میلیون جمعیت و سفر سالانه ۳۰ میلیون مسافر باشد.

وی افزود: مشهد که به وجود ایشان تقدس یافته و به باغی از باغ‌های بهشت تبدیل شده است، از همین رو آنچه در این شهر باید انجام شود خدمت به امام رضا (ع) است.

نائب‌رئیس شورای شهر مشهد خطاب به خدمتگزاران مجاوری که در این همایش حضور یافته بودند، تصریح کرد: ماعهد و پیمانی بسته‌ایم تا بی‌منت و با تلاش شبانه‌روزی شرایط را مهیا کنیم که زائر امام رضا (ع) با آرامش بیشتر در شهر قدم برداشته و به فیض زیارت نائل شود.

ناصحی گفت: در مشهد یا زایر یا مجاور و یا خادم امام رضا (ع) هستیم. امروز به عنوان خادمین درگاه حضرت دور یکدیگر جمع شده‌ایم تا تجدید پیمان کرده که در دهه پایانی صفر به صورت شبانه‌روزی خدمتگزار زائران حضرت باشیم.

باغگلی: برخورد مطلوب خدمتگزاران با زائران می‌تواند بازخورد‌ها نسبت به مشهد را تغییر دهد

همچنین حسین باغگلی معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار مشهد در این بیان کرد: نتایج مطالعات مدیران حوزه شهری نشان می‌دهد که زائران و مسافرانی که از یک شهر احساس مطلوبی به دست می‌آورند از اولین و آخرین خدماتی است که دریافت کرده‌اند. شما خدمتگزاران اگر روحیه مثبت و مطلوب خود را به زائران امام رضا (ع) هدیه کنید، می‌توانیم انتظار داشته باشیم که سفر زائران به مشهد سفر مطلوبی خواهد بود.

وی افزود: شغل ما و شما خدمتگزاران به گونه‌ای است که با انسان‌ها سر و کار داریم و هر روز با آدم‌های جدیدی که دنیای جدیدی دارند ارتباط برقرار می‌کنیم. میان زائری که به مشهد سفر می‌کند با مسافری که به شهر گردشگرپذیری مانند شیراز و اصفهان سفر می‌کند تفاوت وجود دارد. آن کسی که به مشهد سفر می‌کند به زیارت امام رضا (ع) مشرف می‌شود. اگر ما حال خوبی به او منتقل کنیم، در تمام مسیری که این زائر با امام (ع) ارتباط دارد، ما نیز شریک زیارت او خواهیم بود.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: جلسات همایش در محضر امام مهر‌بانی‌ها قرار است به ما کمک کند تا به صورت حرفه‌ای با زائران مواجه بوده و ماموریت کلیدی خود را روی مخاطبان داشته باشیم.

باغگی بیان کرد: خیلی از اوقات یک کلمه و جمله‌ای از ما می‌تواند حال زائر امام رضا (ع) را دگرگون کند. اگر بیاموزیم کلام ما آغاز یک اثرگذاری است که می‌تواند جهت زندگی یک زائر را تغییر دهد، در مراوداتی که با زائران داریم قطعا متفاوت عمل خواهیم کرد. هر کدام از کار‌هایی که انجام می‌دهیم می‌تواند در حال خوب و یا بد زائر و انسان متقابل ما بسیار موثر باشد. اینجا هستیم تا با یکدیگر عهد ببندیم که، ولی نعمت ما مهمان دارد و ما قرار است برای این صاحبخانه مهمانان او را در آغوش بگیریم.

وی ادامه داد: احساسی که از برخورد با انسان‌هایی که در پیاده‌روی اربعین داشته‌اید چگونه است؟ اولین احساسی که از میزبانان عراقی در پیاده‌روی اربعین دریافت می‌کنیم این است که زندگی خود را با تمام وجود محو امام حسین (ع) کرده‌اند و زائر امام حسین (ع) را برای خود یک نعمت قلمداد می‌کنند. ایجاد این فرهنگ در شهر مشهد نیز با شما خدمتگزاران آغاز می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار مشهد تصریح کرد: هویت یک شهر برگرفته از بازخوردی است که مسافران آن شهر از شهروندان آن دریافت می‌کنند. امروز هویتی که به عنوان یک مشهدی داریم، بخش قابل توجهی از آن برگرفته از بازخوردی است که زائران امام رضا (ع) در مشهد دریافت کرده‌اند. بخش اعظم مردمی که به عنوان زائر وارد مشهد می‌شوند با شما خدمتگزاران ارتباط دارند. به اندازه سهم خود اقدامی انجام دهیم تا احساس مطلوب را در مخاطبان خود ایجاد کنیم. یقین داشته باشیم که این اقدام کمک خواهد کرد تا در صورت وجود برخی از کاستی‌ها آستانه تحمل زائران نیز افزایش یابد.

باغگلی عنوان کرد: سازمانی که بیشترین خدمات را به شهروندان و زائران ارائه می‌کند با این اقدام می‌تواند ایجاد حال خوب در سایر لایه‌های جامعه را نیز تضمین کند. اگر احساس می‌کنید که ما مسئولین نسبت به شما کمک‌کاری کرده‌ایم، به عنوان مسئول سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد ضمن عذرخواهی، قول می‌دهم تا از هم اکنون تلاش کنیم میزان خدمات فرهنگی به خانواده شهرداری را افزایش دهیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->