نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت فداکاری باهویی برای پرسپولیسی‌ها بارگشت احتمالی مهدوی‌کیا به ایران ایجنت سرمربی مطرح عوض شد!
سرخط خبرها

فوتبال خراسان را از این بن‌بست خارج کنید

  • کد خبر: ۱۲۶۱۶۳
  • ۲۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۵
فوتبال خراسان را از این بن‌بست خارج کنید
قاسم زردکانلو - پیشکسوت فوتبال مشهد

پیشکسوت فوتبال استان با نوشتن یادداشتی از شخص اول سیاسی استان درخواست کرد به وضعیت نابسامان فوتبال وارد شود. قاسم زردکانلو که سابقه هدایت تیم‌های ابومسلم، پیام و منتخب استان در دهه ۶۰ و ۷۰ را دارد، در این یادداشت آورده است:

«در چند سال گذشته، فوتبال خراسان به‌دلیل نداشتن مدیریت اصولی و ساختاری روزبه‌روز به‌سوی نابودی و فنا در سطح اول فوتبال کشور رفته و افت چشمگیری داشته است، طوری که هم‌اکنون در وضعیتی است که باعث تمسخر و تحقیر است و این وضعیت شایسته دومین کلان‌شهر کشور یعنی مشهد مقدس و خراسان‌رضوی نیست که در کارنامه فوتبالی‌اش بزرگانی را به ایران و آسیا و حتی اروپا معرفی کرده است.

در سوابق فوتبال خراسان ما مدیرانی توانمند داشته‌ایم که فوتبال ایران را مدیریت کرده‌اند. مربیان و داورانی داشته‌ایم که در آسیا نمونه بوده‌اند و در جام‌جهانی مربیگری و داوری کرده‌اند و بازیکنانی داشته‌ایم که مرد سال فوتبال آسیا شده‌اند و بهترین گل‌زن‌های لیگ‌برتر در همه دوران لیگ‌برتر از خراسان بوده‌اند.

تیم‌هایی داشته‌ایم که لرزه بر اندام دیگر تیم‌ها انداخته‌اند، داورانی داشته‌ایم و داریم که در دنیا مطرح هستند، تماشاگرانی داشته‌ایم که فوتبال خراسان را در میزبانی قلعه عقاب‌ها کرده بودند. سوابق تاریخی فوتبال خراسان چه قبل از انقلاب اسلامی و چه بعد از آن بر کسی پوشیده نیست.

شاید در همه ایران به‌اندازه خراسان تحصیل‌کرده‌های ورزش در همه گرایش‌ها با درجه دکتری و فوق‌دکتری و استاد دانشگاه به نسبت جمعیت نداشته باشیم. الگو‌های ورزشی در خیلی از رشته‌های ورزش به‌ویژه فوتبال در خراسان کم نداریم.

اکنون ویترین فوتبال ایران لیگ‌برتر است و شب و روز هم در همه ایران به‌ویژه در رسانه‌ها و رادیو و تلویزیون در ذهن و روح و جسم جوانان تبلیغ می‌شود که ما جایی نداریم. بیشتر جامعه جوان خراسان به فوتبال عشق دارند و دوست دارند در این زمینه فعالیت کنند و دور از آسیب‌های اجتماعی باشند. این راه که در این چند سال رفته‌ایم، اشتباه بوده است.

مدیریت ورزش و فوتبال ما باید دست اهلش باشد و تفکرات سیاسی و افراد سیاسی در ورزش خراسان بدون مشورت پیشکسوتان و دانشمندان حیطه ورزش موفق نبوده‌اند.

نظر بنده که شناخت نسبی بیش از پنجاه سال از ورزش خراسان دارم، این است که خراسان بزرگ و خراسان‌رضوی گیر کارش در تخصص و نداشتن نیروی انسانی نیست، بلکه باید اراده‌ای بالاتر از هیئت فوتبال و هیئت‌ها و اداره‌کل در سطح اول و جناب‌عالی برای فوتبال تصمیم بگیرند و با مشورت با پیشکسوتان و بزرگان ورزش، راهکار‌های سازنده پیدا کنند.

مگر ما چه کمتر از اصفهان و آذربایجان و کرمان و خوزستان و... داریم که نتوانیم سرمایه مناسب برای ورزش از نظر مادی و مدیریت سالم فراهم کنیم؟

بیایید یک‌بار برای همیشه وضعی پایدار برای فوتبال خراسان ایجاد کنید تا فوتبال خراسان دوباره به جایگاه واقعی خودش برسد و افراد، مربیان و مدیران غیربومی که فوتبال ما را به نابودی کشانده‌اند، دست از سر فوتبال ما بردارند.

خوش‌حال خواهم شد که شما به‌عنوان نفر اول مدیریت استان درباره فوتبال جدی‌تر وارد عمل شوید و با گذاشتن وقت کافی و با مشورت با بزرگان فوتبال با اطلاعات کافی درباره فوتبال خراسان تصمیم ویژه بگیرید.

به‌گمان من تنها راه برون‌رفت از این وضعیت حضور چشمگیر جناب‌عالی و گذاشتن وقت برای فوتبال استان است و این یکی از کار‌های ماندگاری است که می‌توانید برای جوانان این استان به یادگار بگذارید.

امیدی به بهبود وضعیت فوتبال نیست، مگر اینکه استاندار محترم به فوتبال خراسان و مشهد به‌عنوان یکی از کار‌های اساسی توجه کند و وقت بگذارد تا فوتبال خراسان از این بن‌بست خارج شود.»

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->