به گزارش شهرآرانیوز، مدیر پروژه اطلس سایپا گفت: با پشتیبانی و حمایتهای مدیریت ارشد گروه، روند پیشرفت پروژه خودرو اطلس شتاب گرفته و در تاریخ ۲۵ شهریورماه سال جاری تولید ۲۷ بدنه از این خودرو در مرحله VP آغاز شده است.
علیرضا مصدقی گفت: سایپا با توجه به نگاه توسعهای که در کسب سهم بازار داخل و خارج دارد و همچنین تلاش درجهت افزایش رضایت مندی مشتریان، همواره به دنبال ایجاد تنوع محصول با کیفیت در بازار بوده و خوشبختانه بر این اساس توانسته سهم بازار را حفظ و ارتقا دهد و تغییراتی که در سالهای اخیر در محصولات این گروه خودروساز ایجاد شده و منجر به تولید محصولات جدید شده است، مبین این موضوع بوده است.
او افزود: با حضور مدیریت عامل جدید در سایپا و نگاه تولید اقتصادی، این موضوع تقویت شده و سرعت ایجاد تنوع محصولات در سایپا به شدت بالا رفته است به نحوی که در خانواده SP۱۰۰ خودروهای شاهین با موتور جدید، شاهین اتوماتیک و آریا در دست اجرا است و در خانواده X۲۰۰ هم طرحهای جدیدی همچون اطلس در حال اقدام است.
مدیر پروژه اطلس سایپا تصریح کرد: بر همین اساس پروژه خودرو اطلس شروع و سعی شد در کنار افزایش کیفیت و ایجاد تغییر نسبت به گذشته، از نظر اقتصادی و رقابتی هم جایگاه خوبی را در بازار ثبت کند.
او گفت: در طراحی خودروها معمولا از یک الگوی خاصی استفاده میشود و بر همین اساس در خودرو شاهین از پرنده شاهین و در کوییک. اس از یوز ایرانی الگو برداری شد و در خودرو اطلس از استایلی به نام پوزه کوسه (shark nose) الگو برداری شده است که در چراغ، سپر و جلو پنجره آن کاملا مشخص است.
مصدقی گفت: طراحی اطلس کاملا توسط مهندسان گروه خودرو سازی سایپا انجام شده است و در حین طراحی هم کلینیکهایی با حضور مشتریان برگزار و بازخوردهای مثبتی از آن گرفته شد.
او تصریح کرد: از مشخصات خاص این خودرو میتوان به طراحی تریم داخلی دورنگ این خودرو برای اولین بار در محصولات سایپا اشاره کرد، که در کنار سانروف نمایداخلی بسیار زیبایی خواهد داشت و همچنین به منظور ارتقای سیستم ایمنی، سیستم ESC یا کنترل پایداری و تشخیص نقطه کور با هدف افزایش ایمنی و کمک به رانندگی بهتر راننده تعبیه شده است.
مدیر پروژه اطلس سایپا افزود: سیستمهای صوتی و تصویری به روز، آنتن کوسه ای، صندلیهای برقی برای بعضی تیپ ها، لامپهای جلو به صورت LED و ایجاد طرح جدیدی در چراغهای عقب که منطبق با خودروهای جدید دنیا است از دیگر مشخصات این خودرو است.
او تاکید کرد: در طراحی این خودرو سعی شده آپشنهایی که همواره از سوی مشتری مورد درخواست بوده و در محصولات قبلی وجود نداشت نیز تعبیه شود که از آن جمله میتوان به سنسور باران، برقی شدن آیینههای جانبی مجهز به گرمکن، سیستم روشنایی اتوماتیک، چراغهای FOLLOW ME (چراغهای داخل کابین که بعد از خروج راننده از ماشین تا چند لحظه روشن میماند و بعد خاموش میشود) و مانیتور ۷ اینچی اشاره کرد.
مدیر پروژه اصلس سایپا خاطرنشان کرد: خودرو اطلس در ۴ تیپ تولید خواهد شد که دو تیپ آن با گیربکس دستی به صورت ساده و آپشن دار و دو تیپ آن با گیربکس اتوماتیک به صورت ساده و آپشن دار خواهد بود.
او تاکید کرد: در گروه سایپا استفاده از گیربکس اتوماتیک در خودرو کوییک وجود داشته که به شدت مورد استقبال قرار گرفته بود که تولید این خودرو با گیربکس اتوماتیک در آن مقطع به دلیل تحریمهای ظالمانه دچار مشکل شد، ولی برای خودرو اطلس و در طراحی آن از ابتدا منظور شده و این خودرو با گیربکس اتوماتیک هم تولید و به بازار عرضه خواهد شد و مذاکرات لازم با شرکت تامین کننده گیربکس انجام شده و مشکلی در تامین آن نخواهیم داشت.
مصدقی گفت: براساس توجهی که به ارتقای کیفیت در محصولات گروه سایپا وجود دارد، برای خودرو اطلس هم دقت نظرهایی صورت گرفته و با بررسی مدلهای نزدیک به این خودرو سعی شده که تغییراتی در آن ایجاد شود که برهمین اساس کاهش صدای موتور در داخل کابین که با نصب عایقهای مختلف برطرف شده، نصب سیستم ESC یا کنترل پایداری و تشخیص نقطه کور را میتوان نام برد که در کیفیت این خودرو تاثیر گذار خواهد بود.
او افزود: سایپا در حوزه قوای محرکه از گذشته پروژهای به نام M۱۵+ (ام ۱۵ پلاس) در دست اقدام داشته که تولید و ورود این موتور، تحول اساسی در سبد قوای محرکه محصولات خانواده X۲۰۰ خواهد داشت و برای اولین بار این موتور بر روی خودرو اطلس استفاده خواهد شد و به عبارتی با ورود خودرو اطلس به بازار علاوه بر ارائه یک خودرو جدید، یک موتور جدید هم به بازار عرضه خواهد شد.
مدیر پروژه خودرو اطلس تاکید کرد: این موتور جدید نسبت به قبل افزایش توان و گشتاور دارد و عملکرد موتور در حوزههای خنک کاری خیلی بهبود یافته و موتور با این شرایط به بازار عرضه خواهد شد. موتور M۱۵+ با تکنولوژی VVT یا زمان بندی متغیر سوپاپها طراحی شده و باعث میشود گشتاور ۸ درصد بهبود یابد همچنین در حوزه مصرف سوخت ۵ درصد کاهش و توان آن هم ۹ درصد نسبت به قبل افزایش خواهد یافت.
او افزود: تغییرات ایجاد شده دراین موتور بر روی سر سیلندر، منیفولد، میل سوپاپ، بلوک سیلندر، درپوش سوپاپ و حوزه یک پارچه ترموستات حرارتی است و با ورود این موتور به بازار طول عمر خودرو اطلس افزایش خواهد یافت چراکه در حوزه مصرف سوخت با استانداردهای کشور مطابقت دارد و این موتور بر روی خودروهای دیگر گروه سایپا هم قابلیت استفاده دارد.
مصدقی تصریح کرد: با پشتیبانی و حمایتهای مدیریت ارشد گروه، روند پیشرفت این پروژه پر شتاب بوده و در تاریخ ۲۵ شهریورماه سال جاری تولید ۲۷ بدنه از این خودرو در مرحله VP انجام شده و این بدنهها در پروسه رنگ آمیزی هستند و امیدوارم بتوانیم در مهرماه این بدنهها به مرحله مونتاژ و نهایی برسد و از آن برای انواع تستها استفاده خواهد شد و با تولید VP این خودرو از مرحله مهمی در روند پروژه عبور خواهیم کرد.
منبع: ایران جیب