افزایش ۳۵ درصدی دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۳ تصویب شد از ابتدای سال ۱۴۰۳،  افزایش نرخ مالیات بر ارزش افزوده از ۹ درصد به ۱۰ درصد  وزیر کار: از سال آینده مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند + فیلم ویدئو | وزیر کار: حداقل حقوق یعنی کسی از آن کمتر نباید پرداخت کند زمزمه‌هایی درباره تعیین دستمزد ۱۴۰۳ کارگران نرخ مالیات بر ارزش افزوده از ۹ به ۱۰ درصد رسید ۴ واحد صنفی دیگر به دلیل گران فروشی در مشهد پلمب شد | پلمب ۲ شیرینی فروشی در وکیل آباد (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) نرخ سکه و طلا در بازار امروز مشهد (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) سوت پایان بازار‌های مالی به صدا درآمد | کدام بازار پیشتاز بازار‌های مالی سال ۱۴۰۲ شد؟ + نمودار (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) کشف گوشت «تک سمی» در ۳ واحد عرضه در مشهد و طرقبه‌شاندیز | دامپزشکی خراسان رضوی اطلاعیه داد گره حقوق کارگران همچنان گشوده نمی‌شود | حقوقی که همچنان یک سال عقب‌تر از تورم است ۲ کشتارگاه در مشهد طی روز‌های تعطیل آماده‌باش هستند جهش شارپی بورس در آخرین روز کاری سال + نمای پایانی بازار (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) دولت درباره کارت سوخت اطلاعیه داد گران‌ترین و ارزان‌ترین منطقه تهران کجاست؟ (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) نرخ طلا و سکه در بازار امروز مشهد | خیز سکه تمام برای ۴۰ میلیونی شدن (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) اعلام قیمت انواع میوه در میادین در آستانه سال نو (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) تشکیل ۹۴۳ پرونده تخلف اصناف خراسان رضوی از ۱۵ تا ۲۷ اسفندماه ۱۴۰۲ افزایش حباب سکه در آخرین روز کاری سال | حباب سکه در سال جاری افزایش یافت یا کاهش؟ + جدول (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) برخورد با ۱۴ آژانس و درگاه فروش بلیت هواپیمایی متخلف (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) قول وزیر کار برای پیگیری مسکن کارگران توسط قرارگاه ویژه از اول سال آینده قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | آغاز سال نو با گرانی (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) نرخ بیکاری در زمستان سال جاری کاهش یافت (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) خبر مهم وزیر کار برای حقوق کارگران (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) ادامه جلسه شورای عالی کار برای مزد۱۴۰۳ به بعد از افطار موکول شد
سرخط خبرها

رشد ۲۴۲ درصدی خرید تضمینی گندم در خراسان رضوی

  • کد خبر: ۱۲۷۹۳۷
  • ۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۴
رشد ۲۴۲ درصدی خرید تضمینی گندم در خراسان رضوی
مدیر کل اداره کل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی گفت: در مشهد حدود ۲ هزار و ۲۱۳ واحد نانوایی داریم که برابری می‌کند با ۴ استان کوچک در کشور.

به گزارش شهرآرانیوز، وحید رضا فریدونی، مدیر کل اداره کل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی در نشست خبری که صبح امروز برگزار شد در تشریح خرید تضمینی محصولات کشاورزی گفت: در خرید تضمینی گندم از کشاورزان نحوه پرداخت اعتبارات از سوی سازمان برنامه و بودجه در چگونگی پرداخت وجه بهای خرید گندم به کشاورزان بستگی دارد.

رشد ۱۳۰ درصدی قیمت خرید تضمینی گندم نسبت به سال گذشته

وی با بیان اینکه قیمت خرید تضمینی گندم امسال جهش خوبی داشته است گفت: از تاریخ ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ خرید گندم از شهرستان‌های تایباد، گناباد و جغتای صورت گرفت است. نرخ خرید تضمینی گندم ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان با در نظر گرفتن ۱۰ هزار ریال جایزه تحویل گندم به مراکز دولتی بوده است که نشان دهنده رشد ۱۳۰ درصدی خرید تضمینی گندم نسبت به سال گذشته که در سال گذشته این رقم۵ هزار و پانصد تومان بوده است.

فریدونی یادآورشد: در جهت پایداری الگوی کشت و خوداتکایی برای سال ۱۴۰۲ این رشد را در نظر داریم، بطوریکه که توسط شورای اقتصاد نرخ اعلامی خرید گندم برای سال زراعی آینده به رقم ۱۳۰ هزار ریال برای هرکیلو گرم گندم خواهدرسید.

مدیر کل اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان گفت: این نرخ قبل از فصل زراعی گندم مشخص شده است و مشوق خوبی برای کشاورزان خواهد بود تا برنامه ریزی‌های لازم برای نوع کشت خود داشته باشد. سطح زیر کشت امسال ۲۰۴ هزار ۵۰۰ هکتار بوده و پیش بینی خرید ۲۷ هزار ۹۰۳ تن بود و خوشبختانه بر اثر بارش‌های اردیبهشت ماه این میزان خرید رشد چشم گیری داشت و به رقم ۳۵۴ هزار ۲۸۴ تن رسید که این تحت تا ثیر بارندگی‌های خوب اردیهشت سال جاری و تغییرات الگوی کشت و راندمان تولید بوده است.

رشد ۲۴۲ درصدی خرید تضمینی گندم در خراسان رضوی

وی افزود: ۳۵۴ هزار ۲۸۴ تن خرید تضمینی در سال جاری  از ۱۷ هزار ۶۷۱ کشاورز در قالب ۴۵ هزار و ۵۱۶ محموله به ارزش ریالی ۴۰ هزار ۹۲۱ میلیارد ریال بود و تمامی وجوه گندم به کشاورز پرداخت شد. در سال گذشته این رقم ۱۰۱ هزار تن بود که نشان‌گر رشد ۲۴۲ درصدی خرید گندم می باشد.

وی اشاره کرد: بیشترین خرید را از شهرستان تربت جام با حدود ۴۳ هزار تن، شهرستان جغتای با حدود خرید ۳۸ هزار تن و در رتبه سوم شهرستان مشهد با حدود ۳۶ هزار تن انجام شذد.
این مقام مسئول در ادامه گفت: در سال جاری خرید گندم نه تنها افزایش پیدا کرد کیفیت گندم ارائه شده توسط کشاورزان نسبت به سال گذشته به دلیل بارندگی‌ها قابل قبول تر است. همچنین میزان سن زدگی و آفت گندم امسال کمتر شده است.
کشاورزان حتما بروی مسائل «به زراعی» و مباحث داشت به خصوص مبازره با آفت سن در فصل خودش در نظر داشته باشند تا امسال هم گندم با کیفیت داشته باشیم

به گفته فریدونی ما در استان مصرف آردمان چیزی حدود ۷۵۰ هزار تن در سال است و تولیدمان در استان چیزی حدود ۳۵۰ هزار تن است و مابقی نیاز از استان‌های دیگر وارد می‌شود. اما در کشور امسال به دلیل بارندگی وضعیت مطلوبی در تولید داشته ایم.

وی در باره خرید تضمینی دانه روغنی کلزا گفت: در سنوات اخیر بحث خودکفایی در تولید روغن خوراکی در الویت قرا رگرفته است از همین رو هم بحث خرید کلزا در خرسان رضوی و سایر استان‌ها به سمت ترویج کشت آن پیش رفته است.

مدیر کل اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان در بحث خرید تضمیمی کلزا با بیان اینکه کلزا محصولی است کم آب طلب وبا شرایط اقلیم استان خراسان رضوی سازش بسیار خوبی دارد؛ و با توجه به شرایطی که استان دارد کشاورزان توصیه می‌کنیم کشت کلزا را در استان داشته باشند. سال گذشته ۳۳۴ تن کلزا طی ۵۷ محموله به ارزش ریالی ۷۹ هزار ۵۱۲ میلیون ریال از کشاورزان خریدیم.

قیمت خرید تضمینی در مرحله اول ۱۵۰ هزار ریال و با ترمیمی که صورت گرفت به ۲۳۰ هزارریال افزایش پیدا کرد. تمام وجه کلزا پرداخت شده و بیشترین خرید در بردسکن با ۲۰۱ تن و تربت جام با ۱۴۳ تن. قیمت خرید تضمینی سال اینده ۲۲۰ هزار ریال به اضافه ۲۰ هزار ریال یارانه کشت که مجموعا به ۲۴۰ هزار ریال برای سال اینده خواهد بود.

حمید رضا فریدونی در ادامه درباره تامین کالای اساسی تنظیم بازار گفت: در قالب طرح ضیافت رمضان ۲ هزار ۵۹۰ تن در قالب مباحث تنظیم بازار ۷ هزار و ۲۹۵ تن و در قالب نذورات در مرحم و صفر ۲ هزار ۳۱۱ تن و مجموعا ۱۲ هزار ۱۹۶ تن برنج توزیعی در سطح استان داشتیم و همچنین ۲ هزار ۵۹۰ تن شکر سهمیه خانوار، ۱۰ هزار ۱۷۱ تن صنف و صنعت، ۲ هزار و ۱۹۸ تن در محرم و صفر در جهت تنظیم بازار بوده است. در مجموع ۱۵ هزار و ۷۱۶ تن مجموع شکر توزیعی طی شش ماه اول سال بوده است. بعد از آزاد سازی قیمت‌ها و چالش‌هایی که در توزیع شکر داشتیم خوشبختانه ثبت به بازار شکر برگشته است.

۲ هزار تن آرد، افرون بر سهمیه در دهه آخر صفر به استان تزریق شد

به گقته این مسئول، در حال حاضر ۳۱ کارخانه آرد سازی فعال داریم. در روزر‌های پایانی صفر با توجه به دغدغه حضور میلیونی زائر افزون بر ۲ هزار تن سهمیه ارد استان در ش بکه تزریق شده است که در قالب ۴۰۰ واحد مضاعف به اضافه ۲۹۴ واحد کشیک تا ساعت ۱۱ شب که مجموعا ۷۰۰ واحد را پوشش میداد به اضافه ۳۱ واحد نانوایی سیار به زائران ومجاوران ارائه خدمت شد.
در همین راستا افزون بر ۶۱۰ تن برنج هم در قالب سهمیه‌های نذورات در دهه پایانی صفر مورد بهره برداری قرار گرفت.

واحد‌های توزیع نان در مشهد به اندازه ۴ استان کوچک است

برای اربعین امسال هم حجمی از برنج و ارد اختصاص یافت که حدود ۳۶۹ تن برنج، ۲۶۹ تن آرد و ۲۰۰ تن شکر تخصیص پیدا کرد. مجموعا ۵ هزار ۵۰۷ واحد نانوایی فعال در استان خراسان رضوی داریم که ازاین تعداد ۲ هزار ۲۱۳ واحد در مشهد است. این رقم واحد یعنی ۴ استان کوچک در مشهد جا میگیرند از لحاظ تعدد واحد در مشهد است که این حجم ارد در سطح شهر توزیع می‌شود.

وی افزود: همین باعث شده ما در مشهد مشکل نان نداشته باشیم، اما این سوال همیشه است که ایا از اردیبهشت ماه در بعد جمعیتی ما تغییری رخ داده است که تقاضا افزایش پیدا کرده است. یک بخش آن به تغییر مصرف مردم بر می‌گردد، اما این موضوع جای پیگیری دارد که میزان مصرف نان مردم چقدر تحت تاثیر عوامل بوده است؟

وی تاکید کررد: بحث پراکندگی نانوایی‌ها در سطح شهر هم مهم است بطور معمول نقاطی که اجاره بهای بالایی دارد به دلیل هزینه‌های اجاره بالا تمایلی به برپایی واحد در این نقاط ندارند و همین موضوع باعث تخلف در برخی نانوایی‌ها می‌شود.

۵۰۰ واحد صنفی هنوز دستگاه کارتخاون هدفمندی یارانه را نصب نکردند

فریدونی ادامه داد: در طرح نصب کارت‌های هوشمند  اکنون ۴ هزار ۹۸۳ واحد دستگاه کارت خوان نصب شده در کل استان است و ۲ هزار ۴۷۰ دستگاه هم در مشهد نصب شده است  وحدود ۵۰۰ نانوایی دستگاه را به دلایلی نصب نکردند که به ان‌ها مهلت یک ماه داده شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->