تخصیص ۵ همت برای تکمیل مطالعات پروژه‌های زیرساختی استان | پیش‌بینی جهش در سهم اعتبار خراسان رضوی از بودجه ۱۴۰۵ مشهد، کانون نام‌های تجاری کشور | «ویژند»، راه میان‌بر برای تقویت تولید و صادرات خراسان رضوی جزئیات پرونده‌های قاچاق کالا در خراسان رضوی | ثبت ۸۹۶ پرونده قاچاق کالا در سال ۱۴۰۳ روند دلار زدایی از اقتصاد کشور با مبادلات ارزی دوجانبه با کشور‌های همسایه قیمت امروز خودرو‌های خارجی و مونتاژی (۲۸ فروردین ۱۴۰۴) نمایشگاه‌داران خودرو قیمت خودرو‌های داخلی را اعلام کردند (۲۸ فروردین ۱۴۰۴) تداوم تزریق ۲۹۰ همتی بانک مرکزی در بازار باز بررسی دردسر جدید مستأجران با نزدیک‌شدن به فصل جابه‌جایی افت قیمت طلا در مشهد | سکه ۲ میلیون تومان ریزش کرد (۲۸ فروردین ۱۴۰۴) شعار سال، سواد رسانه‌ای و راهکار‌های استراتژیک قیمت امروز دلار، طلا، سکه و ارز دیجیتال (۲۸ فروردین ۱۴۰۴) | افت قیمت دلار در آستانه دومین جلسه مذاکرات قیمت طلای جهانی امروز (۲۸ فروردین ۱۴۰۴) | سقوط دلار جهانی و پرواز طلا به مرز ۳۳۰۰ دلار منتظر عرضه انبوه نوبرانه‌ها از ۲۰ روز دیگر در مشهد باشید | کاهش قیمت ملون از هفته آینده اولویت‌های شعار سال ۱۴۰۴ در خراسان رضوی جنجال خانه‌های خالی در ایران | قانونی که اجرا نشد دستورالعمل وام ودیعه مسکن مستأجران ابلاغ شد (۲۸ فروردین ۱۴۰۴) | ثبت‌نام فقط در سامانه «تم» حجم دلار خانگی چقدر است؟ (۲۸ فروردین ۱۴۰۴) نرخ اقلام میوه و صیفی‌جات در میادین تره‌بار مشهد چقدر است؟ (۲۸ فروردین ۱۴۰۴) + جدول تمرکز قدرت در پایتخت شکسته می‌شود | تفویض اختیارات محلی به استانداری خراسان رضوی، روی میز رئیس‌جمهور تا اطلاع ثانوی، کل تجارت ایران و افغانستان به واحد «ریال» خواهد بود عوارض ویژه صادرات زعفران «صفر» شد | ایجاد نمایندگی جدید صندوق ضمانت توسعه صادرات در خراسان رضوی پیش بینی قیمت ارز و دلار (پنجشنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۴) پیش بینی قیمت طلا و سکه (پنجشنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۴) افزایش گمرکات خراسان رضوی به ۷ پایانه | تعرفه صفر برای ۸۰ درصد از اقلام تجارتی استان با اوراسیا آیین تجلیل از صادرکنندگان نمونه خراسان رضوی برگزار شد | ۳۰ کشور جهان، مشتری اقلام صادراتی خراسان رضوی + فیلم تعرفه گمرکی واردات موبایل در سال ۱۴۰۴ اعلام شد+جزئیات پزشکیان: باید تفکر سیستمی و توانمندی کار تیمی را به دانش‌آموزان آموزش دهیم علت عدم شماره‌گذاری محصولات ایران خودرو در سال ۱۴۰۴ چیست؟ سکوت آماری در بازار مسکن
سرخط خبرها

فرسودگی ۸ میلیون خودرو تا سال ۱۴۰۴

  • کد خبر: ۱۲۹۰۱
  • ۰۴ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۰
فرسودگی ۸ میلیون خودرو تا سال ۱۴۰۴
عضو هیأت مدیره انجمن صنفی مراکز اسقاط با بیان اینکه در حال حاضر ۳ میلیون دستگاه خودروی فرسوده در کشور داریم، گفت: خودروسازان موظفند معادل ۲۵ درصد ظرفیت تولیدشان، خودرو از رده خارج کنند، اما حتی یک درصد هم اجرا نمی‌شود.
به گزارش شهرآرانیوز؛ سید یدالله مرتضوی در یک نشست خبری با بیان اینکه عمر مفید خودرو‌ها در برخی کشور‌ها ۵ سال است، اظهار داشت: در ایران سن فرسودگی خودرو‌ها ۲۰ سال تعیین شده که هر چند تلاش‌هایی برای کاهش این عدد صورت گرفته، اما هیچ وقت به نتیجه نرسیده است.

وی با اشاره به اینکه تا سال ۹۲ حدود ۱۰۰ مرکز اسقاط در کشور داشتیم، افزود: ظرفیت این مراکز سالانه ۱.۵ میلیون دستگاه خودرو بود که هیچ وقت تمام این ظرفیت فعال نشد به طوری که در طول سال بیشتر از ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار دستگاه خودرو اسقاط نشده است.

عضو هیأت مدیره انجمن صنفی مراکز اسقاط تصریح کرد: در این شرایط ۱۲۰ مرکز دیگر نیز به تعداد مراکز اسقاط اضافه شد و در همین حال واردات خودرو نیز کاملاً قطع شد. از سویی خودروسازان داخلی نیز نسبت به اسقاط خودرو‌های فرسوده اقدام نمی‌کنند که این مسائل باعث شد تا مراکز اسقاط با تعطیلی روبرو شوند و ۱۵ هزار نفر کارگر این مراکز بیکار شوند.

وی با بیان اینکه الزام خودروسازان به اسقاط خودرو‌های فرسوده به صورت یک طرفه توسط بخشنامه آقای شریعتمداری وزیر سابق صنعت ملغی شد، گفت: بیش از ۴ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در ایجاد مراکز اسقاط صورت گرفته که در حال حاضر بلااستفاده هستند.

مرتضوی توضیح داد: دولت بدون انجام کارشناسی، ظرفیت این مراکز را با این بهانه که می‌خواهد میزان اسقاط خودرو را افزایش دهد، بالا برد و به این ترتیب به چند نفر نورچشمی خود برای ایجاد مراکز اسقاط مجوز داد، در حالی که نباید در این زمینه انحصاری وجود داشته باشد در عین حال برای ایجاد مراکز جدید نیز باید ظرفیت سنجی صورت می‌گرفت.

به گفته عضو هیأت مدیره انجمن صنفی مراکز اسقاط در حال حاضر کمتر از ۵ درصد ظرفیت مراکز اسقاط کشور فعال است که دولت باید به این مسئله توجه ویژه‌ای داشته باشد.

مرتضوی همچنین با اشاره به بهانه تراشی‌های انجمن واردکنندگان خودرو برای عدم اسقاط خودروی فرسوده به ازای واردات خودرو‌های خارجی، گفت: خودروسازان موظفند معادل ۲۵ درصد ظرفیت تولیدشان، خودرو از رده خارج کنند، اما در شرایط فعلی حتی یک درصد هم اجرا نمی‌شود.

وی ادامه داد: طبق قانون خودروسازان بر اساس حجم موتور خودرو‌های تولیدی باید به ازای تولید هر خودرو، بین یک تا ۸ خودروی فرسوده را از رده خارج کنند.

به گفته وی از ابتدای اجرای قانون از رده خارج کردن خودرو‌های فرسوده تا کنون کمتر از ۲ میلیون دستگاه خودروی فرسوده از رده خارج شده که حدود ۸۵ درصد آن توسط واردکنندگان خودرو صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۳ میلیون دستگاه خودروی فرسوده در کشور داریم، گفت: تا سال ۱۴۰۴ تعداد خودرو‌های فرسوده کشور به ۸ میلیون دستگاه خواهد رسید.
 
منبع: فارس
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->