خراسان رضوی پیشگام در واکسیناسیون دام نمرات امتحان نهایی چه زمانی اعلام می‌شود؟ بی‌اختیاری ادرار، یکی از علائم اصلی اختلال در کف لگن است بهره‌مندی ۵ هزار دانش‌آموز مشهدی از خدمات بهزیستی پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (دوشنبه یکم مرداد ۱۴۰۳) | تداوم وزش باد در استان تا پایان هفته برای اولین بار در خراسان‌رضوی؛ افتتاح مرکز نگهداری شبانه‌روزی موقت اوتیسم تجویز آنتی‌بیوتیک در ایران ۱۰ درصد بیشتر از میانگین جهانی قاچاق معکوس دخانیات به دلیل قیمت پایین در ایران توصیه‌هایی در خصوص خشکی چشم | زائران اربعین مبتلا به خشکی چشم، اشک مصنوعی همراه داشته باشند کشف و ضبط ۱۳۰ قبضه سلاح جنگی غیر مجاز در شادگان خوزستان تغذیه و تحرک کافی از عوامل اثر گذار در حفظ سلامت استخوان و مفاصل است علت تأخیر در واریز حقوق تیرماه ۱۴۰۳ بازنشستگان تأمین‌اجتماعی | تعطیلات رسمی بهانه تأخیر در واریز حقوق و مستمری نشود! چرا مدیریت مصرف آب در تابستان امسال ضرورت دارد؟ | مراقب گرمای غیر طبیعی تابستان امسال باشید ابلاغ بیش از ۶۱ هزار میلیارد ریال از اعتبارات سرمایه‌ای خراسان رضوی ماجرای نامه مخبر برای حداقل‌بگیران تامین اجتماعی چه بود؟ | سه میلیون تومان برای متناسب‌سازی نیست! راه اندازی چهارمین مرکز خدمات جامع سلامت آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد اعمال‌قانون ۱۸۳۷ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | توقیف ۴۴ خودروی متخلف (یکم مرداد ۱۴۰۳) آخرین وضعیت بانک‌ها در پرداخت وام ازدواج | ۲۷۰ هزار نفر در صف انتظار هستند (یکم مرداد ۱۴۰۳) چرا کمک هزینه معیشتی معلولان متوقف شده است؟ چرا قانون متناسب ‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به درستی اجرا نمی‌شود؟ انتشار فایل کتاب‌های درسی دانش‌آموزان مدارس از امروز (یکم مرداد ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

۲میلیون دانش آموز در مدارس غیر دولتی تحصیل می کنند

  • کد خبر: ۱۲۹۴۲۹
  • ۲۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۴
۲میلیون دانش آموز در مدارس غیر دولتی تحصیل می کنند
سرپرست سازمان مدارس غیردولتی گفت: در سند تحول آفرین نظام آموزشی، تقابل مدارس دولتی و غیر دولتی مطرح نیست هدف اجرای درست این سند که همگام با ارمانهای انقلاب باشد مورد تاکید است.

به گزارش شهرآرانیوز، احمد محمودزاده، سرپرست سازمان مدارس غیردولتی با حضور درهمایش تبیین سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که صبح امروز۲۱مهرماه در سالن همایش مدرسه حاتمی مشهد برگزار شد گفت: بعد ازدوسال نیم از آموزش غیر حضوری که آسیب‌های جدی بر اموزش وپروش وارد کرد و منجر به نابرابری اموزشی و فقر تحصیلی شد و دانش اموزان اسیب‌های روحی و روانی دیدند  دوباره فضای آموزشی حضوری بسترش فراهم شد.

وی گفت: هرچند که در این ایام فرصت استفاده از بستر الکترونیک که در سند تحول بنیادین هم به آن تاکید شده به صورت اجباری،   همه پایه صحنه امدند و موفقیت‌هایی کسب شد و تجربیاتی به دست امد. هرچند مراقبت‌هایی هم این حوزه میخواست که این مراقبتخیلی شکل نگرفت  و در فضای مجازی بعضا به دلیل مهربانی با دانش آموزان  و عدم برنامه ریزی‌های ما تهدیداتی هم بر نسل حاضر و نوجوانان ایجاد کرد.

به گفته محمودزاده، دشمن هم از این فضا سعی کرد استفاده کند به جهت اینکه دشمنان انقلاب از ارتقا علمی کشور سخت هراسان هستند. فضای علمی کشور به سمتی رفته است که در المپیادی که در کشور دشمن برگزارمی شود کشور ایران مدال اور می‌شود و در مقام اول رتبه کسب می‌کند.

وی تصریح کرد: در طول ۴۳ سال که از انقلاب می‌گذرد، همه این نگا‌ها و برنامه ریزی دشمن همیشه بوده است و فرصت‌های مناسببرای ضربه زدن استفاده کرده است که همیشه هم شکست مفتضحانه‌ای برایشان حاصل می‌شود.

این مسئول کشوری با بیان اینکه ما هم ضعف‌هایی  در مدیریت فرهنگی کشور شاهد هستیم افزود:  تدبیر‌هایی باید صورت‌ می‌گرفت که اتفاق نیافتاد. ارتباط‌های مستقیمی باید با دانش آموزان و دانشجو  برگزار می‌شد که غفلت شد. نظام آموزشی کشور باید بابرنامه ریزی بیشتر و با کمک مدارس آرمان‌های انقلاب و شهدا  را به نسل حاضر انتقال دهد. تا اینکه اثر خود را در نسل جدید کهمدیران اینده کشور ما خواهند بود داشته باشد.

وی تاکید کرد: سند تحول بنیادین که ۱۱سال پیش مصوب شده  یک نسخه قوی و تعیین کننده  راه اموزش کشور است و  باید بعد از وقفهطولانی  به نوعی ورود پیدا شود در سال‌های گذشته رصد فضای موجود ونگرانی که مقام معظم رهبری داشتتند تاکید بر اجرای هرچهبهتر از سند تحول بنیادین آموزشی است.

محمودزاده یادآور شد: ورود خوبی در حوزه برنامه ریزی به این سند نداشتیم و باید نگاه ویژه به اجرا این سند با کمک آنوزش و پروشاستان‌ها و مدارس داشته باشیم

وی افزود: هرچند در نحوه اجرا هم چالش‌های در این سند است اگر به موضوع نیروی انسانی در ابن سند توجه کنیم حدود ۱۱سالغفلت داشتیم. رتبه بندی هم  تاکید کیفیت اموزش و پروش و هم نیم نگاهی به منزلت و معیشت معلم داشت بلاخره ساماندهی کهامیدواریم بعد از ۱۱سال ورود  رضایت بخشی داشته باشیم و‌حتی به حوزه نرم افزاری اموزش و پروش هم ورود پیدا کنیم

محمودزاده  تاکید کرد:ما وقتی حرف از نیروی انسانی و فضای آموزشی می‌زنیم یعنی در شان سند تحول آفرین گام بردارددر سند تحول افرین تقابل مدارس دولتی و غیر دولتی مطرح نیست هدف اجرای درست این سند تحول و همگام ارمان‌های انقلاب است

وی با اشاره به فعالیت  ۲میلبون ۱۰۰نفر دانش آموزان در مدارس غیر دولتی حضوری دارند گفت: فعالیت مدارس غیر دولتی همیشه  موافقان و مخالفانی داشته است که نباید جای نگرانی باشد. ما در جایی که کمبود نیروی  انسانی و فضای آموزشی داریم از بستر ایندسته مدارس استفاده می‌کنیم  و واگذاری یک بخش از فعالیت‌ها به موسیسن مذارس غیر دولتی که کمک به فضای آموزشی می‌کندعین عدالت اجتماعی است.

به گفته این مقام مسئول، ما حتی مدارسی داریم که در مشهد غیر دولتی است  حتی شهریه هم از دانش اموز توسط خیرین گرفته نمی‌شود این‌ها باید اطلاعرسانی شود تا عموم مردم هم در جامعه بدانند.

در سند تحول بنیادین که برای مدارس غیر دولتی هم در نظر گرفتیم یکی از برنامه‌ها که مورد تاکید است برنامه مشترک با سایر حوزه‌های  معاونت آموزش و پرورشی و تربیت بدنی  و …است که  در این مدت مورد غلفت بوده است که باید بیشتر به آن بپردازیم و در استان‌ها از همه ظرفیت‌های آموزشی در مدارس استفاده کنیم؛ و اگر یک مدرسه در یک حوزه‌ای مثل تلاوت قرآن رتبه آور است حتی آن راتبدیل به دبیرخانه کشوری و استانی کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->