تداوم وزش باد و بارش باران در کشور (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته نهایی می‌شود یا فراموش؟ سبزی مقوی برای رشد انفجاری مو‌ها | اسفناج منبع سرشار از فولیک اسید است آغاز نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ | رقابت داوطلبان گروه‌های ریاضی و انسانی در نخستین روز (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) لزوم برنامه‌ریزی‌های کلان در شناسایی زودهنگام کودکان مبتلا به اختلالات تکاملی کلاهبرداری‌های آنلاین | وب‌سایت‌هایی که بازدید می‌کنید چقدر ایمن هستند؟ از چند سالگی پیر محسوب می‌شویم؟ شلیک دلخراش مرد فراری به همسرش استطاعت ٩٨درصد زائران حج تمتع امسال مشخص شد کشف جسد دانشجوی دندان‌پزشکی بعد از یک هفته| دو مظنون بازداشت شدند یک کشته و ۶ مجروح بر اثر طوفان زاهدان(۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) پلمب کلوپ بازی‌های تصویری متخلف در مشهد دستگیری زورگیران دهه هشتادی قمه کش (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) کشف ۷۳ قطعه سکه تاریخی دوره اشکانیان از مسافر قطار (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشاهده پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد میانگین سن مادران و پدران ایرانی در تولد اولین فرزند چقدر است؟ سردار رادان: اصراری به انتقال خودرو‌های توقیفی با جرثقیل نداریم سارق ۴۶ کامپیوتر خودرو در مشهد به دام افتاد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

چرا آلمان بین دانشجویان محبوبیت بالایی دارد؟

  • کد خبر: ۱۳۰۷۶۵
  • ۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۴
چرا آلمان بین دانشجویان محبوبیت بالایی دارد؟
این روزها آلمان به یکی از قطب‌های جذب دانشجویان بین‌المللی تبدیل شده است. بیاید برخی از دلایلی را که چرا دانشجویان این کشور فوق‌العاده را برای ادامه تحصیل انتخاب می‌کنند بررسی نماییم.

گزارش آگهی

این روزها آلمان به یکی از قطب‌های جذب دانشجویان بین‌المللی تبدیل شده است. بیاید برخی از دلایلی را که چرا دانشجویان این کشور فوق‌العاده را برای ادامه تحصیل انتخاب می‌کنند بررسی نماییم. آلمان برای ادامه تحصیل یک بهشت محسوب می‌شود.

برخلاف دیگر کشورها آلمان دارای تعداد زیادی دانشگاه رده‌بالای بین‌المللی و واحدهای درسی بی‌شماری برای انتخاب کردن می‌باشد و مدرک دانشگاهی این کشور اعتبار بسیار بالایی دارد که شانس و قابلیت استخدام با حقوق بالا را بعد از فارغ‌التحصیلی تضمین می‌نماید.

علاوه بر این‌ها آلمان دارای تاریخ طولانی و غنی، سبک زندگی پویا و پرجنب‌وجوش می باید که در آن زندگی مدرن و سنتی، شهری و روستایی ادغام شده‌اند و به همین باعث می‌شود که هر لحظه زندگی‌کردن در این کشور برای شما لذت‌بخش باشد.

به همین دلیل سورپرایز کننده نیست که آلمان در میان مقاصد برتر برای دانشجویان بین‌المللی قرار گرفته است. بر اساس آخرین آمار رسمی در حال حاضر بیش از 357000 دانشجو در آلمان به دنبال گرفتن مدرک تحصیلی بین‌المللی هستند و این تعداد به طور پیوسته در حال افزایش می‌باشد.

هرساله هزاران دانشجو از سراسر جهان برای ادامه تحصیل به دانشگاه‌های آلمان می‌آیند و دلیل آن کاملاً واضح می‌باشد.

هزینه تحصیل رایگان یا بسیار پایین

در زمانی که آموزش عالی به دلیل افزایش نیاز به متخصصان بسیار ماهر به یک ضرورت تبدیل شده و شهریة تحصیل و دانشگاه‌ها روزبه‌روز افزایش می‌یابد، آلمان تنها مقصد برتر تحصیلی است که هزینه تحصیل در دانشگاه‌های آن رایگان یا بسیار کم می‌باشد.

بر اساس قانونی که از سال 2014 در حال اجرا می‌باشد تمامی دانشجویان بین‌المللی که در دانشگاه‌های دولتی آلمان تحصیل می‌کنند از پرداخت شهریه‌های تحصیلی نرمال معاف هستند. دانشجویان خارجی فقط موظف به پرداخت برخی هزینه‌های اداری مانند سهم دانشجویی، هزینة حمل‌ونقل عمومی و هزینة اتحادیه دانشجویی می‌باشد. جمع تمامی این هزینه‌ها برای هر ترم چیزی در حدود 250 یورو خواهد شد.

بر اساس یک نظرسنجی که در سال 2018 انجام شده است، 3/35 از دانشجویانی که در آینده قصد ادامه تحصیل در آلمان در داشته‌اند هزینه رایگان یا بسیار پایین تحصیل در این کشور را اصلی‌ترین دلیل انتخاب خود بیان نموده‌اند.

دانشگاه‌های برتر و رده‌بالا

چرا آلمان بین دانشجویان محبوبیت بالایی دارد؟

بر اساس آمار رسمی که از سال 2018 به‌جای‌مانده 429 مؤسسه آموزش عالی دولتی در آلمان وجود دارد که از این تعداد 106 عدد آن دانشگاه می‌باشد. برخی از دانشگاه‌های آلمان به طور مرتب در بین رتبه های برتر دانشگاه‌های جهان قرار گرفته‌اند.

دانشجویان بر اساس مواردی چون کیفیت آموزش، کسب تجربیات عملی در طول دوران تحصیل، داشتن شانس پیشرفت آکادمیک در دوران تحصیل و بعد از آن و از همه مهم‌تر محیط امن و دوستانه به این دانشگاه‌ها امتیاز می‌دهند.

آلمان این اعتبار جهانی را مدیون روش‌های تدریس معتبر و شناخته شده و همچنین رشد و تعالی در زمینه تحقیق و پژوهش می‌باشد که در طی سالیان طولانی ارزش‌گذاری برای تحصیلات عالی ایجاد شده است. علاوه بر دانشگاه‌های قدیمی رده‌بالا، هرساله تعداد دیگری از دانشگاه‌های آلمان به لیست دانشگاه‌های معتبر جهانی اضافه می‌شوند. علاوه برقرار گرفتن در بین برترین‌ها، برخی از این دانشگاه‌ها جز قدیمی‌ترین دانشگاه‌های اروپا محسوب می‌شوند.

جامع بین‌المللی گسترده

هرساله تعداد زیادی دانشجو برای ادامه تحصیل به این کشور وارد می‌شوند. داشتن یک جامعه بین‌المللی گسترده به دانشجویان کمک می‌کند تا بتوانند بهتر و سریع‌تر خود را با این کشور وقف دهند. به‌علاوه دانشگاه‌ها نیز برای این که دانشجویان بتوانند راحت‌تر بافرهنگ این کشور هماهنگ شوند برای آن‌ها برنامه‌های آموزشی برگزار می‌کنند.

مواجه با رشته‌های متنوع دارای مدرک دانشگاهی

آلمان کورس‌های دارای مدرک دانشگاهی زیادی را در بیش از 400 دانشگاه خود ارائه می‌دهد. اما به دلیل این که این کشور یک کشور صنعتی محسوب می‌شود پایگاه بسیار قوی برای دانشجویان رشته‌های مهندسی دارد. بااین‌حال دانشجویان می‌توانند برای کارشناسی، ارشد و دکتری خود در رشته‌های هنر نیز شرکت کنند. به دلیل پیشرفت روزافزون هرساله رشته‌ها و واحدهای درسی جدیدی به این دانشگاه‌ها اضافه می‌شود.

سفر به اروپا از طریق ویزای دانشجویی

چرا آلمان بین دانشجویان محبوبیت بالایی دارد؟

به جز کسانی که برای شرکت در اردوها و دوره‌های تابستانه زبان ثبت‌نام کرده‌اند، بقیه دانشجویان برای داشتن اقامت بیش از 90 روز و زندگی و سفر در این کشور به ویزای دانشجویی و اجازه اقامت نیاز دارند. به‌علاوه اجازه اقامت به دانشجویان اجازه می‌دهد تا به‌تمامی کشورهای حوزه شینگن سفر نمایند، درست شبیه به داشتن ویزای شینگن. این یک فرصت فوق‌العاده است تا افراد بتوانند در یک بازه زمانی مشخص به کشورهای موردعلاقه خود سفر نمایند.

توصیه می‌شود زمانی که نامه پذیرش از دانشگاه موردنظر خود در آلمان را دریافت کردید و سه ماه قبل از زمانی که باید در آلمان حضور داشته باشید برای گرفتن ویزای دانشجویی اقدام نمایید.

برای گرفتن اجازه اقامت نیز تمامی مدارک شما برای اداره مهاجرت آلمان در شهری که دانشگاه در آن حضور دارد ارسال می‌شود و بعد از طی شدن تمامی مراحل بروکراسی، اجازه اقامت برای شما صادر خواهد شد.

برای گرفتن ویزای دانشجویی، باید برخی معیارهای موردنظر را دارا بود. درصورتی‌که قصد دارید از طریق اجازه اقامت خود به کشورهای اروپایی سفر کنید باید قبل از خروج، سفر خود را به برخی از  مقامات اطلاع دهید.

هزینه زندگی مناسب و مقرون‌به‌صرفه

با کمی برنامه‌ریزی مالی هوشمندانه و برخی تغییرات کوچک در سبک زندگی قدیمی، هزینه‌های زندگی برای دانشجویان خارجی در آلمان بسیار مناسب و مقرون‌به‌صرفه خواهد بود. به طور طبیعی هزینه‌های زندگی در مناطق شهری در مقایسه با مناطق حاشیه شهر بیشتر می‌باشد.

هزینه اجاره خانه مهم‌ترین مسئلة مالی است که دانشجویان بین‌المللی در آلمان با آن مواجه می‌شوند. بااین‌حال گزینه‌های زیادی برای اجاره پیشروی دانشجویان است و هزینه‌های اجاره که به‌طورکلی به لوکیشن خانه بستگی دارد زیاد بالا نمی‌باشد.

برای کاهش نگرانی‌های مالی می‌توانید هم خانه یا هم اتاقی بگیرید و با این کار نیمی از هزینة اجاره را پرداخت نمایید. دیگر هزینه‌های زندگی مانند هزینة خوردوخوراک، امکانات رفاهی و تفریحی، حمل‌ونقل عمومی و ... بالا نمی‌باشد.

چشم‌انداز آینده

مدارک دانشگاهی آلمان در همه جای دنیا مورد تأیید می‌باشند و اعتبار بسیار بالایی دارند. نرخ بالای استخدام افراد فارغ‌التحصیل شده در آلمان مهر تأییدی بر این قضیه می‌باشد.

بدین ترتیب، بعد از گرفتن مدرک تحصیلی بسیاری از کارفرمایان با لیستی از پیشنهادهای کاری فوق‌العاده به سراغ شما خواهند آمد. این کارفرمایان به حرفه‌ای بودن شما به دلیل آموزش دیدن در آلمان اعتماد دارند و بر این عقیده‌اند که شما می‌توانید کمک زیادی به شرکت آن‌ها بنمایید. به همین دلیل فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های آلمانی در رده کارمندانی با بالاترین میزان دستمزد قرار گرفته‌اند. بنابراین، بدون توجه به رشته تحصیلی و کشوری که می‌خواهید در آن مشغول به کار شوید، مدرک دانشگاهی آلمانی به شما کمک می‌کند تا شغلی عالی با حقوق بالا پیدا کنید.

یادگرفتن یک زبان جدید

از بالابردن نرخ استخدام شدن تا بیان کردن احساسات، هزاران دلیل وجود دارد که چرا یادگرفتن زبان آلمانی برای شما مفید می‌باشد. آلمان یکی از قدرتمندتری اقتصادهای دنیا محسوب می‌شود و زبان آلمانی رایج‌ترین زبان مادری در اروپا است. شرکت‌های آلمانی از پرچم‌داران جهانی محسوب می‌شوند و در سراسر جهان شعبات گسترده‌ای دارند.

به همین دلیل با یادگرفتن زبان آلمان خود را در موقعیتی قرار می‌دهید که این شرکت‌ها به سراغ شما آمده و به شما پیشنهاد کاری دهند. به‌علاوه زبان المانی در سراسر دنیا صحبت می‌شود و این به شما این فرصت را می‌دهد که به کشورهای مختلف سفرکرده و مکان‌هایی را که تا کنون ندیده‌اید ملاقات نمایید.

درصورتی‌که از انتخاب آلمان مطمئن نیستید، امکانات و گزینه‌های دیگر را در نظر بگیرید.

درصورتی‌که از انتخاب آلمان مطمئن نیستید بهترین روش این است که دیگر گزینه‌ها و انتخاب‌های ممکن را بررسی نمایید. شما می‌توانید در دیگر کشورها نیز تحصیل کنید. برای مثال درصورتی‌که می‌خواهید به زبان انگلیسی تحصیل نمایید، کانادا یک انتخاب مناسب برای شما می‌باشد زیرا دانشکده‌ها و دانشگاه‌های پزشکی کانادا جزو بهترین دانشگاه‌ها در سطح جهان هستند. اما تحصیل در دانشگاه‌های اروپایی مانند کانادا شامل هزینه بالایی می‌شود، هرچند این هزینه در مقایسه با هزینه‌های تحصیل در انگلیس و آمریکا بسیار پایین می‌باشد. انتخاب‌های خود را بادقت بررسی نموده و تصمیم بگیرید چرا که باید برای هر دو گزینه برنامه‌ریزی کرده و خود را آماده نمایید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->