تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال افغانستان و کویت در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ ویدئو | گل زیبای افغانستان به تیم ملی فوتسال ایران توسط مهران غلامی چشم روشنی تلویزیون برای افغانستان آخرین اخبار تیم ملی فوتسال افغانستان در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ سلاجقه: امسال رهاسازی حقابه توسط طالبان در یک دوره زمانی کوتاه انجام شد مربی ایرانی تیم ملی فوتسال افغانستان: در آسیا قدرت‌نمایی می‌کنیم جان‌باختگان سیل در افغانستان به بیش از ۷۰ نفر رسید (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) ادامه گشت‌زنی هواپیمای بدون‌سرنشین در آسمان افغانستان روسیه و تاجیکستان در امتداد مرز افغانستان رزمایش مشترک برگزار کردند افزایش شمار جانباختگان سیل در افغانستان به ۶۶ نفر (۲۸ فروردین ۱۴۰۳) تحلیلی بر نقشه راه سازمان ملل برای افغانستان لیست نهایی تیم ملی فوتسال افغانستان برای جام ملت‌های آسیا اعلام شد سرمربی تیم ملی فوتسال ژاپن: فوتسال افغانستان پیشرفت باورنکردنی داشته است گزارش دیرهنگام فرماندهی مرکزی آمریکا از حمله مرگبار انتحاری در فرودگاه کابل معاون سفیر ایران در کابل: به دنبال ایجاد تعاملات منطقه‌ای با افغانستان هستیم پاکستان مرحله دوم اخراج اجباری پناهجویان افغانستانی را آغاز کرد کرزی، عبدالله و جبهه مقاومت: حمله ایران به اسرائیل دفاع مشروع بود نصیراحمد فایق: افغانستان به کانون افراط‌گرایی تبدیل شده است ۱۲ هزار تبعه خارجی تحت پوشش بیمه پایه سلامت
سرخط خبرها

روایت ورزشکار افغانستانی از حضور پدرش در دفاع مقدس

  • کد خبر: ۱۳۰۹۴۱
  • ۰۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۲
روایت ورزشکار افغانستانی از حضور پدرش در دفاع مقدس
سرپرست تیم ملی کیوکوشین کاراته WKFB افغانستان گفت: در سال‌ها اخیر ورزشکاران افغانستانی خوبی برای سبک کیوکوشین کاراته WKFB تربیت شده‌اند که حتی در مسابقات لیگ ایران نیز حضور پیدا کرده‌اند. پدرم در هشت سال جنگ تحمیلی در اهواز بود و همیشه از این شهر برای ما تعریف می‌کرد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ شکوفه جعفری، سرپرست تیم ملی کیوکوشین کاراته WKFB افغانستان ر خصوص برگزاری مسابقات کیوکوشین کاراته به میزبانی اهواز اظهار کرد: با ورزشکاران افغانستانی مقیم ایران در قالب تیم‌ملی کیوکوشین در این رویداد بین‌المللی شرکت کردیم که شامل ۱۹ ورزشکار خانم و ۱۶ ورزشکار آقا بودند.

وی ادامه داد: مسابقات بین‌المللی کیوکوشین از سطح خوبی برخوردار بود و خوشبختانه این سبک در بین ورزشکاران افغانستانی علاقه‌مندان خاص خود را دارد و معتقدم در ۱۰ سال اخیر این سبک پیشرفت خوبی داشته و بر تعداد ورزشکاران آن افزوده شده است. به نظر من ورزشکاران افغانستانی خوبی برای سبک کیوکوشین کاراته WKFB تربیت شده اند که حتی در لیگ ایران نیز حضور پیدا کرده‌اند.

سرپرست تیم ملی کیوکوشین کاراته WKFB افغانستان گفت: خوشبختانه این سبک در ایران نیز بسیار قوی است و مسئولان مربوطه توانسته‌اند با برگزاری مسابقات مختلف رونق خوبی به این سبک بدهند.

وی که مقیم ایران است شرایط را برای ورزش در این کشور مناسب دانست.

جعفری خاطرنشان کرد: قرار است مهاجرین مقیم ایران برای فعالیت بهتر در سبک کیوکوشین کاراته WKFB سازماندهی بهتری شوند. خود من نیز در ایران به عنوان مربی فعالیت دارم.

وی با بیان اینکه در طی سال‌های زندگی در ایران برای اولین بار است به اهواز سفر می‌کنم، گفت: این شهر را دوست داشتم و مردمان خوبی دارد. پدرم در هشت سال جنگ تحمیلی در اهواز بود و همیشه از این شهر برای ما تعریف می‌کرد و وقتی به همراه مادرم وارد شهر اهواز شدیم به او گفتم این همان شهری است که پدر در هشت سال جنگ تحمیلی در اینجا بود و همراه با ایرانی‌ها علیه رژیم بعث مبارزه کرد. پدرم پیش از اینکه ازدوداج کند از افغانستان به ایران آمد و در همین جا نیز ازدواج کرد. البته مادرم اهل کشور افغانستان است. خود من هم در همین‌جا به دنیا آمدم و از آن سال به بعد در ایران و در شهر شیراز ساکن هستم.

جعفری ادامه داد: به نظر من مردم کشور ایران و افغانستان از نظر فرهنگی به هم نزدیک هستند و تفاوت فرهنگی آنچنانی وجود ندارد.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->