تداوم عملیات‌های مقاومت فلسطین در غزه (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت مدرک دکترای افتخاری دانشگاه کراچی به رئیسی اعطا شد فشار آلمان بر آمریکا برای ارسال پاتریوت به اوکراین جزئیات طرح جنجالی دولت انگلیس برای اخراج پناهجویان پایگاه‌های اشغالگران اسرائیلی زیر آتش سنگین حزب‌الله (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) روز تحلیف پوتین مشخص شد ابوعبیده: پاسخ ایران به اسرائیل قواعد جدیدی را وضع کرد | اسرائیل در شن‌های غزه گیر افتاده است جمعی از کارگران فردا چهارشنبه (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند اوضاع وحشتناک اسیران غزه به روایت آزاده فلسطینی عامل حمله به ساختمان کنسولی سفارت ایران در پاریس به حبس محکوم شد رئیسی وارد «کراچی» قلب اقتصادی پاکستان شد حمله پهپادی حزب الله به ۲ پایگاه نظامی ارتش اسرائیل وزیر دفاع روسیه: اوکراین ۵۰۰ هزار سرباز از دست داده است دبیر شورای عالی امنیت ملی وارد سن‌پترزبورگ روسیه شد اردوغان در راه بازگشت از عراق: نتانیاهوی هیتلر نمی‌تواند فرار کند دومین جلسه رسیدگی به اتهامات «امیر تتلو» برگزار شد (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعداد شعب اخذ رای در مشهد و کلات برای دور دوم انتخابات مجلس مشخص شد تکرار ادعاهای سیاسی و تحریک‌آمیز گروسی درباره برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران سرلشکر باقری: وضعیت منطقه بعد از تنبیه رژیم صهیونیستی تغییر کرده است
سرخط خبرها

آمریکا: روی مذاکرات برجام متمرکز نیستیم

  • کد خبر: ۱۳۱۵۶۵
  • ۰۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۱
آمریکا: روی مذاکرات برجام متمرکز نیستیم
مقام ارشد کاخ سفید تاکید کرد که در حال حاضر تمرکز واشنگتن روی مذاکرات برجامی قرار ندارد.

به گزارش شهرآرانیوز، جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات استراتژیک کاخ سفید در یک نشست خبری به سوالاتی پیرامون ایران و ادعای بی‌اساس غرب و آمریکا مبنی بر اینکه ایران پهپاد‌های خود را در اختیار روسیه قرار داده است، پاسخ داد.

بنابر گزارش وبسایت کاخ سفید، کربی در پاسخ به سوالی درباره اظهارات اخیر وزیر امور خارجه ایران که گفته بود واشنگتن برای از سرگیری مذاکرات هسته‌ای به تهران پیام فرستاده است، ادعا کرد: خیر، ما به دنبال یا خواهان دور جدیدی از مذاکرات یا شروع مجدد مذاکرات بر سر برجام نیستیم. تمرکز ما در حال حاضر روی این موضوع قرار ندارد.

وی در ادامه با تکرار ادعا‌ها درباره نحوه برخورد نیرو‌های امنیتی ایران با ناآرامی‌های اخیر در کشور در اظهاراتی مداخله‌جویانه گفت: ما اکنون روی مسئول دانستن ایران به دلیل برخورد با معترضان متمرکز هستیم. در حال حاضر تمرکز ما روی این موضوع است، نه بازگشت به مذاکرات برجامی. صادقانه بگویم، ما اکنون خیلی از هم دور هستیم که بتوانیم در این زمینه گفت‌گو‌های معناداری داشته باشیم.

این مقام کاخ سفید همچنین مدعی شد که ایران پهپاد‌های خود را به روسیه داده است و در کریمه مشغول آموزش نیرو‌های روس برای استفاده از این هواپیماهاست. این خلاف قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل است که انتقال هر گونه تجهیزات، قطعات و فن‌آوری موشکی را از یا به ایران ممنوع می‌کند.

جان کربی افزود: ما به همکاری با متحدان و شرکای خود و به‌علاوه سازمان ملل برای یافتن راهی به منظور مسئول دانستن ایران ادامه می‌دهیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->