برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت فداکاری باهویی برای پرسپولیسی‌ها بارگشت احتمالی مهدوی‌کیا به ایران ایجنت سرمربی مطرح عوض شد! پخش زنده بازی ایران و ترکمنستان (۷ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین حضور لیگ برتری‌ها و لژیونرها در جام فوتسال رمضان مشهد زنان هاکی ایران همچنان می‌تازند
سرخط خبرها
بدون تاج، بدون امضا

چه کسی قرار است جایگزین تاج شود؟

  • کد خبر: ۱۳۲۰۷
  • ۰۹ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۲
چه کسی قرار است جایگزین تاج شود؟
با استعفای رئیس فدراسیون، جانشینی او به یک مسئله تبدیل شده است
به گزارش شهرآرانیوز، رئیس فدراسیون فوتبال در حالی به دلیل بیماری از سمتش در این فدراسیون کناره‌گیری کرد که حالا بحث جانشینی او به یک موضوع مهم در فوتبال ایران تبدیل شده است. بعد از بستری شدن مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال، در بیمارستان به دلیل حمله قلبی و مشکلاتی که برای او پیش آمد، ظهر دیروزسخن‌گوی فدراسیون فوتبال خبر استعفای وی را به صورت رسمی اعلام کرد تا بدین‌ترتیب فوتبال ایران ناخواسته وارد دوره جدید خود شود. امیرمهدی علوی، سخن‌گوی فدراسیون، در باره مشکل به وجود آمده برای رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان گفت: متأسفانه پس از حمله قلبی صورت گرفته قبلی در ترکیه و معالجات صورت گرفته در این کشور، در روز چهارشنبه گذشته دومین حمله قلبی صورت گرفت که با توجه به مشکلات به وجود آمده و توصیه پزشکان مبنی بر دوری از استرس و فعالیت سنگین، ایشان تصمیم گرفتند ضمن انصراف از ادامه حضور، مطابق اساسنامه فعالیت‌های آتی توسط نایب‌رئیس محترم انجام شود. در این شرایط حالا بحث مهم این است که چه کسی قرار است جایگزین تاج شود؟ کسی که بی تردیدکار‌های بر زمین مانده بسیار زیادی پیش رو دارد که خیلی‌ها می‌گویند انجامش از توان رئیس فدراسیون خارج است و تاج برای همین استعفا داده است نه به دلیل بیماری قلبی!

سلطانی‌فر: تاج به‌عنوان مشاور در کنار ما خواهد بود
مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان، خبر استعفای مهدی تاج از ریاست فدراسیون فوتبال را ناگوار توصیف کرد. مسعود سلطانی‌فر عصر دیروز در مصاحبه‌ای اعلام کرد: حملات قلبی اخیر نگرانی شدیدی را برای تاج و جامعه ورزش ایجاد کرد و شنیدن خبر استعفای او به دلیل بیماری برای من هم ناگوار بود. وی در ادامه خاطر نشان کرد: تاج مدیری توانا، پرکار و دقیق بود. ما بهترین نتیجه تاریخ فوتبال کشور در جام‌جهانی را با او گرفتیم و موفقیت‌های فوتبال ساحلی، فوتسال و فوتبال زنان بخش‌های دیگری از موفقیت‌های تاج بود. وزیر ورزش و جوانان همچنین اظهار کرد: سلامتی تاج برای ما، خانواده محترمش و جامعه فوتبال از هر چیزی مهم‌تر است و قطعا مدیری توانا را اکنون در مسئولیت اداره فوتبال نداریم، ولی به‌عنوان مشاوری امین در کنار مدیریت ورزش خواهد بود.

اصفهانیان: بهاروند جانشین تاج می‌شود
فریدون اصفهانیان، عضو هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال، می‌گوید که هنوز درباره برگزاری جلسه هیئت‌رئیسه این فدراسیون به او اطلاع‌رسانی نشده است. اصفهانیان درباره ماجرای استعفای مهدی تاج از ریاست فدراسیون فوتبال و اینکه چه کسی سرپرستی این فدراسیون را بر عهده خواهد گرفت، گفت: اساسنامه در این خصوص می‌گوید که وقتی رئیس فدراسیون به هر علتی نتواند به کار خود ادامه دهد، یکی از نواب رئیس یا سایر اعضای هیئت‌رئیسه بایداین مسئولیت را بر عهده بگیرد. وی ادامه داد: طبق قوانین در صورتی که رئیس نباشد، نایب‌رئیس اول مسئولیت را بر عهده خواهد داشت. با توجه به اینکه پس از کناره‌گیری آقای کفاشیان پست نایب‌رئیسی اول خالی است، آقای بهاروند مسئولیت را به‌عنوان نایب‌رئیس دوم به عهده گرفته و جانشین تاج می‌شود. عضو هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال درباره اینکه جلسه هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال برای بررسی این موضوع چه زمانی برگزار خواهد شد، اظهار کرد: در مورد زمان برگزاری جلسه هیئت رئیسه هنوز چیزی به من نگفته‌اند، اما به‌هرحال مسئله استعفای آقای تاج باید به هیئت رئیسه بیاید. اصفهانیان درباره اینکه آیا احتمال برگزاری زودتر از موعد انتخابات فدراسیون فوتبال برای انتخاب رئیس وجود دارد یا نه، گفت: بعید می‌دانم این اتفاق رخ بدهد. به‌هرحال دوره چهار ساله فدراسیون باید به اتمام برسد و تا پایان ۴ سال هم نایب‌رئیس، فدراسیون را اداره می‌کند.

شکوری: امور اجرایی فدراسیون بر عهده من است
ابراهیم شکوری، سرپرست دبیر کلی فدراسیون فوتبال، درباره موضوع استعفای مهدی تاج گفت: با توجه به فشار‌های مختلف و حجم گسترده کار‌ها آقای تاج از نظر قلبی دچار مشکل شد. اینکه چه اتفاقی خواهد افتاد، در روز‌های آینده در رابطه با آن توسط خود رئیس فدراسیون و مراجعی که باید درباره آن نظر بدهند تصمیم‌گیری می‌شود. ولی طبق وظیفه به عنوان سرپرست دبیر کلی، تمام امور اجرایی فدراسیون فوتبال توسط بنده انجام خواهد شد و تمرکز پرسنل فدراسیون فوتبال این است که وظایف خود را به نحو احسن انجام دهند تا مراجع ذی‌صلاح و خود آقای تاج و هیئت‌رئیسه محترم تصمیم بگیرند. او درباره تعیین‌تکلیف فدراسیون و اینکه نواب رئیس جایگزین تاج می‌شوند یا خیر، گفت: اگر اجازه بدهید روز‌های آینده درباره این مسائل صحبت کنیم، چون خود آقای تاج باید به صورت کامل شفاف صحبت کنند و ما در روز‌های آینده راحت‌تر می‌توانیم درباره این موضوع حرف بزنیم. البته فدراسیون در این مورد اساسنامه مشخصی دارد، ولی چیزی که معلوم است، امور فدراسیون تا زمانی که هیئت‌رئیسه و آقای تاج بگویند، بر عهده بنده است. سعی می‌کنم امور اجرایی را به بهترین نحو انجام دهم تا زمانی که تصمیم نهایی توسط مراجع ذی‌صلاح و هیئت‌رئیسه فدراسیون اتخاذ شود. تاج درحالی این تصمیم را اتخاذ کرده که کمتر از ۵ ماه دیگر انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال در اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ برگزار خواهد شد. از این رو اگر مسئولان فدراسیون فوتبال بخواهند برای تاج جایگزینی تعیین کنند، باید مجمع فوق‌العاده تشکیل شود که این مسئله نیز زمان‌بر است و با توجه به نزدیکی انتخابات، شرایط مهیا نخواهد بود. ماده ٣٨ اساسنامه فدراسیون تمام ابهامات درباره آینده مدیریتی فوتبال ایران را برطرف می‌کند و به خوبی نشان می‌دهد چه اتفاقاتی رخ خواهد داد. در بند ١١-٢ این ماده آمده است: «اگر رئیس فدراسیون غایب باشد، فوت نماید یا به‌طور دائم یا موقت از انجام وظایف خود سر باز بزند، نایب‌رئیس اول عهده‌دار وظایف وی تا زمان رفع غیبت یا مجمع بعدی خواهد بود. در صورت غیبت یا خودداری نایب‌رئیس اول، وظایف به نواب رئیس بعدی یا سایر اعضای هیئت‌رئیسه محول می‌شود.» این درحالی است که از زمانی که علی کفاشیان از نایب‌رئیسی اول فدراسیون فوتبال به‌دلیل بازنشستگی استعفا کرد، مهدی تاج هنوز جایگزین او را مشخص نکرده است. حیدر بهاروند، نایب‌رئیس دوم فدراسیون فوتبال، نیز بازنشسته است و تا همین حالا هم بدون توجه به فشار‌ها برای برکناری‌اش به کار ادامه داده و نمی‌تواند جایگزین موقت تاج باشد. لیلا صوفی‌زاده، نایب‌رئیس سوم فدراسیون، نیزشاید محدودیت‌هایی برای کار اجرایی داشته باشد. پس باید دید هیئت‌رئیسه درصورت وخامت حال تاج، چه تصمیمی برای فدراسیون اتخاذ خواهد کرد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->