معاون وزیر صمت هرگونه افزایش قیمت کالاها بدون مجوز را غیرقانونی دانست تشکیل پرونده برای یک نانوایی در کلاهدوز مشهد به دلیل تخلف (۳۰ فروردین۱۴۰۳) مدل خودرو، معیار جدید دهک‌بندی خانوار برای دریافت یارانه! قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پرداخت ۳۰۰ میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه به بیمه‌شدگان صندوق اجتماعی کشاورزان خراسان‌رضوی بازار سرد مرغ گرم در مشهد | مرغدار کیلویی ۳ تا ۷ هزار تومان در ضرر اجرای مصوبه افزایش حق مسکن فقط با تصویب هیئت دولت صرفه جویی ۴۳۰۰ مگاوات برق از محل افزایش بهره وری کولر‌های آبی افزایش حقوق بازنشستگان کارگری در سال ۱۴۰۳ به کجا رسید؟ حدود ۲ میلیون خانه در حال ساخت است قیمت طلا، قیمت دلار و قیمت سکه در بازار امروز پنجشنبه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی: تعطیلی پنجشنبه‌ها آثار زیان باری بر بخش اقتصادی خواهد داشت آرزو برای برقی شدن قطار تهران – مشهد | بررسی سهم پروژه‌های حمل ونقل ریلی خراسان رضوی در آلبوم بودجه ۱۴۰۳ مرحله سوم واریز سود سهام عدالت در راه است + جزئیات پیش‌فروش لوازم خانگی برای جلوگیری از ایجاد بازارسیاه قیمت جدید پژو پارس با افزایش ۱۵۰ میلیون تومانی تعیین شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) حقوق فروردین بازنشستگان کشوری امروز پرداخت می‌شود (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) همه چیز درباره هلدینگ «خلیج فارس» دلار به کانال ۶۶ هزار تومان برگشت (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) لزوم صادرات سیب و پرتقال مازاد در راستای حمایت از تولید داخل از ابتدای سال، ۲۰۰ تن گوشت قرمز وارد شده و در بازار توزیع شده است چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟ هشدار اتحادیه طلا و جواهر مشهد برای به‌کارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای صنفی اعلام شرایط جدید متقاضیان خودروی پارس سامانه جامع یکپارچه با موعد تحویل زمستان ۱۴۰۲ با قیمت جدید + جدول اعلام بخشنامه فروش سدان فونیکس آریزو ۶ جی تی (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + جدول
سرخط خبرها

قیمت آیفون ۱۴ سقوط کرد (۹ آبان ۱۴۰۱) + جزئیات

  • کد خبر: ۱۳۲۳۴۱
  • ۰۹ آبان ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۰
  • ۱
قیمت آیفون ۱۴ سقوط کرد (۹ آبان ۱۴۰۱) + جزئیات
قیمت آیفون ۱۴ به دلیل ورود غیر رسمی و عدم رجیستری به میزان چشمگیری کاهش پیدا کرد. در ادامه جزئیات کاهش قیمت گوشی‌های iPhone 14 در ایران را بررسی خواهیم کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، سری جدید گوشی‌های آیفون مدت کوتاهی پس از معرفی به بازار ایران راه پیدا کردند، اما پس از گذشت یک ماه هنوز رجیستری نشدند و برخی از مالکان آن‌ها نیز از قطعی آنتن خبر دادند. در همین راستا به تازگی سامانه همتا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد گوشی آیفون ۱۴ به شکل غیرقانونی وارد ایران شده و به همین دلیل امکان رجیستری آن‌ها وجود ندارد. با توجه به این موضوع، اکنون قیمت آیفون ۱۴ به دلیل ورود غیر رسمی و عدم رجیستری به میزان چشمگیری کاهش پیدا کرده است.

عدم رجیستری گوشی آیفون پس از گذشت یک ماه بعد از ورود به ایران باعث شد تا قیمت گوشی‌های جدید آیفون به میزان چشمگیری کاهش پیدا کند؛ به گونه‌ای که حدود یک ماه قبل آیفون ۱۴ پرو مکس نسخه ۲۶۵ گیگابایت با قیمت بیشتر از ۶۰ میلیون تومان در بازار ایران عرضه شد، اما در حال حاضر برخی از فروشنده‌ها آن را با قیمت کمتر از ۴۵ میلیون تومان به فروش می‌رسانند.

تمام گوشی‌های آیفون ۱۴ قاچاق هستند

طبق بیانیه سامانه همتا، تمام گوشی‌های جدید آیفون شامل آیفون ۱۴، آیفون ۱۴ پرو، آیفون ۱۴ پرو مکس و آیفون ۱۴ پلاس به عنوان کالا‌های قاچاق به شمار می‌روند. از این رو سامانه همتا به تمام واحد‌های صنفی توصیه کرده تا زمانی که وضعیت واردات قانونی این گوشی‌ها مشخص نشده، آن‌ها را به بازار عرضه نکنند.

گفتنی است سامانه همتا هشدار داد در حال حاضر برخی از فروشندگان با ادعای رجیستری گوشی‌های آیفون ۱۴ را به فروش می‌رسانند، این در حالی است که عدم ورودی قانونی این گوشی‌ها باعث شده تا آن‌ها بدون شناسه گمرکی باشند و به همین دلیل امکان رجیستری آن‌ها حتی از طریق مسافری برای نیاز شخصی نیز وجود نخواهد داشت.

فریب فروشندگان را نخورید

بررسی پلتفرم‌های معروف درج آگهی نشان می‌دهد فروشنده‌ها در خصوص رجیستری آیفون ۱۴ به خریدار ضمانت می‌دهند؛ برای مثال یک فروشنده آیفون ۱۴ پرو مکس نسخه ۲۵۶ گیگابایت را با قیمت ۴۸ میلیون تومان عرضه کرده و به ازای ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رجیستری آن را نیز ضمانت می‌کند.

یک فروشنده دیگر نیز iPhone 14 را با تضمین رجیستری با قیمت حدود ۵۶ میلیون تومان به فروش می‌رساند. همچنین در بین آگهی‌های درج شده یک فروشنده بدون این که به وضعیت رجیستری گوشی آیفون ۱۴ پرو مکس اشاره کند آن را با قیمت ۵۸ میلیون تومان عرضه کرده است.

کاهش قیمت آیفون ۱۴

قیمت آیفون طی یک ماه اخیر به میزان چشمگیری کاهش پیدا کرده است. در ابتدا آیفون ۱۴ پرو مکس نسخه ۲۵۶ گیگابایت با قیمت حدود ۶۳ میلیون تومان به بازار عرضه شد، اما مشکل رجیستری این گوشی‌ها باعث شده قیمت آن‌ها در برخی از آگهی‌ها به ۴۵ میلیون تومان کاهش پیدا کند.

آیفون ۱۴ پرو مکس نسخه ۲۵۶ گیگابایت نیز با ادعای تضمین رجیستری اخیرا با قیمت ۴۶ میلیون تومان به بازار عرضه شده است. یک فروشنده نیز آیفون ۱۴ پرو نسخه ۲۵۶ گیگابایتی که حدود یک ماه قبل بیش از ۶۰ میلیون تومان قیمت داشت را اکنون با قیمت ۴۰ میلیون تومان به فروش می‌رساند.

قیمت آیفون ۱۴ پلاس نسخه ۱۲۸ گیگابایت نیز از ۴۷ میلیون تومان به ۳۴ میلیون تومان کاهش پیدا کرده است. فروشنده دیگری هم iPhone 14 نسخه ۱۲۸ گیگابایت را که در ابتدا با قیمت بیش از ۴۳ میلیون تومان می‌فروخت، اکنون با قیمت ۲۹ تا ۳۸ میلیون تومان به بازار عرضه کرده است.

منبع: گجت نیوز

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
0
0
یه تدبیری هم باید برای ما که یدونه برای استفاده شخصی (نه تجاری) از راه مسافری (که قانونی است هر مسافر با پاسپورت در سال یک عدد گوشی وارد و رجیستر کند) وارد کردم و در فرودگاه امام خیمنی بابت ثبت اولیه گمرک سیم کارت داخل گوشی گذاشتم (سیم کارت به نام خودم) و گمرک ارزش گذاری گوشی بنده رو انجام داده و آنتن گوشی امروز قطع میشه بیاندیشند.
نمیدونم مثلا بگن همون شخصی که با پارسپورتش وارد کرده باید با شماره کارت همون هم هزینه رجیستری در سامانه گمرک واریز بشه تا اونایی که شخصی وارد نکردند مشخص بشن.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->