ویژگی انتقال تماس بین دستگاه‌ها به گوگل میت اضافه شد متاورس شرکت متا همچنان میلیاردها دلار ضرر روی دست مارک زاکربرگ می‌گذارد ظرفیت باتری قاب گلکسی بادز ۳ پرو مشخص شد آسیا بلاخیزترین قاره است کاهش قابل‌توجه حجم آپدیت‌های ویندوز ۱۰ با فناوری جدید مایکروسافت مدل پایه Surface Laptop 6 در راه است اگر آیفون دارید، می‌توانید بدون رمز وارد واتس‌اپ شوید اپل هوش مصنوعی خود را معرفی کرد | اینترنت لازم نیست؛ پردازش کنید! امضای جو بایدن پای لایحه «فیلترشدن یا فروش تیک‌تاک» |‌ اپلیکیشن چینی چه می‌کند؟ افزایش کاربران Threads | رقیب X حالا ۱۵۰میلیونی است برخی از مشخصات شیائومی ۱۵ لو رفت + جزئیات اعضای هیئت‌مدیره «انجمن هوش مصنوعی ایران» انتخاب شدند درباره ماه کامل صورتی که امشب (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) در آسمان می‌درخشد + دلیل نامگذاری کاهش تولید اپل ویژن پرو به‌دلیل تقاضای کمتر از حد انتظار قابلیت‌های جدید عینک متا ری-بن معرفی شد ویکی‌پدیای فارسی یک‌میلیونی شد رویداد «امید فردوسی» با رونمایی از کتاب «به توان هایتک» در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد سامسونگ، به صورت رایگان، صفحه‌نمایش گوشی‌هایی را که مشکل خط سبز دارند، تعویض می‌کند شرکت فنلاندی گوشی اختصاصی خودش را خواهد داشت | HMD Pulse Pro به‌جای Nokia ارتش کره جنوبی احتمالا استفاده از آیفون را برای نیروهایش ممنوع کند «سیستم بادبان خورشیدی» ناسا چیست و چگونه کار می‌کند؟ + عکس
سرخط خبرها

یک ماهی رباتیک، میکروپلاستیک‌های دریاچه‌های محلی بریتانیا را جمع‌آوری می‌کند

  • کد خبر: ۱۳۳۱۸۴
  • ۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۳
یک ماهی رباتیک، میکروپلاستیک‌های دریاچه‌های محلی بریتانیا را جمع‌آوری می‌کند
یک ماهی رباتیک که میکروپلاستیک‌ها را از آبراه‌ها جمع آوری می‌کند، از یک ایده به یک نمونه اولیه تبدیل شده است. این طرح پس از برنده‌شدن در «مسابقه رباتیک طبیعی» دانشگاه ساری عملیاتی شد.
شهرآرانیوز - این مسابقه که در تابستان ۲۰۲۲ برگزار شد، از عموم مردم دعوت کرده بود تا ایده ساخت یک ربات که از محیط زیست الهام گرفته شده و می‌تواند به جهان کمک کند، ارائه دهند.

یک هیئت بین‌المللی از داوران، طرح النور مکینتاش از ماهی رباتیک را انتخاب کردند، زیرا می‌تواند به کاهش میزان آلودگی پلاستیکی در آب کمک کند. این طرح در مرحله بعد به یک نمونه اولیه کاربردی تبدیل شد.

شرکت‌کنندگان و محققان روباتیک به رهبری دکتر رابرت سیدال، طرح مکینتاش را به نمونه اولیه چاپ سه بعدی در اندازه یک ماهی قزل آلا تبدیل کردند.

یک ماهی رباتیک میکروپلاستیک‌های دریاچه‌های محلی بریتانیا را جمع‌آوری می‌کند

این دستگاه که «گیلبرت» نام دارد از یک سر با دهان باز و یک دم ضد آب تشکیل شده است. این ماهی روباتیک به لطف مجموعه‌ای از آبشش‌ها در کناره‌های خود و دستگاهی بین آن‌ها که می‌تواند ذرات دو میلی‌متری را الک کند، آب را فیلتر می‌کند و در حین شنا، میکروپلاستیک‌ها را در ظرف خود نگه می‌دارد. گیلبرت که قبلاً در آزمایشگاه و دریاچه‌های محلی آزمایش شده است، حتی در تاریکی هم می‌درخشد.

یک ماهی رباتیک میکروپلاستیک‌های دریاچه‌های محلی بریتانیا را جمع‌آوری می‌کند

جالب است که طرح گیلبرت منبع‌باز است می‌توان آن را به صورت رایگان دانلود کرد. یعنی هر کسی که یک چاپگر سه‌بعدی داشته باشد می‌تواند ماهی رباتیک خود را بسازد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->