آیت الله علم الهدی: تذکر محترمانه و ارشاد باکرامت، هدف اصلی «طرح نور» است| سه خطای محاسباتی در سنجش توفیق عملیات «وعده صادق» رئیسی: عملیات «وعده صادق» نشان دهنده اقتدار نظام جمهوری اسلامی است حملات توپخانه‌ای ارتش رژیم صهیونیستی به رفح فرمانده نیروی زمینی ارتش به حادثه اصفهان واکنش نشان داد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) عضو دفتر رهبر انقلاب: برخی مسئولان بدلیل کار‌های بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند تجاوز جدید رژیم صهیونیستی علیه تاسیسات پدافند هوایی در جنوب سوریه طعنه وزیر امنیت داخلی اسرائیل به گزارش‌ها درباره حادثه اصفهان نتانیاهو دست به دامن انگلیس و آلمان شد واکنش فرمانده کل ارتش به حادثه اصفهان| تیراندازی به چند شی پرنده انجام شد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آغاز رای گیری برای بزرگ‌ترین انتخابات جهان در هند روایت امیرعبداللهیان از رایزنی‌های دیپلماتیک در نیویورک آژانس اتمی: آسیبی به سایت‌های هسته‌ای ایران وارد نشده است آمریکا قطع‌نامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد تکذیب پرواز ریزپرنده در اصفهان | پدافند به شیء مشکوک شلیک کرد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) برگزاری جلسه اضطراری شورای عالی امنیت کشور تکذیب شد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) وضعیت شهر اصفهان عادی است| ادامه پرواز هواپیما‌ها در فرودگاه شهید بهشتی بازگشت وضعیت عادی پروازها به تمامی فرودگاه‌های کشور شهر اصفهان در امنیت و آرامش است + فیلم شبکه خبر: تاسیسات هسته‌ای اصفهان در امنیت کامل است منشا صدای انفجار در تبریز مشخص شد همه چیز درباره شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان (۳۱ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

تهیه یک وعده غذایی، حکم اعدام نوجوان عربستانی را صادر کرد

  • کد خبر: ۱۳۳۳۳۸
  • ۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۵
تهیه یک وعده غذایی، حکم اعدام نوجوان عربستانی را صادر کرد
سازمان سعودی-اروپایی حقوق بشر خبر داد که یک نوجوان در عربستان سعودی به اتهام تهیه یک وعده افطار برای یکی از افراد تحت تعقیب نهادهای امنیتی به اعدام محکوم شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، عربستان سعودی که به تازگی به بهانه‌های واهی، حکم اعدام چندین نفر از جمله هشت نوجوان شیعه را صادر کرده که اتهام یکی از این افراد، بسیار مضحک است.

شبکه خبری العالم به نقل از سازمان سعودی-اروپایی حقوق بشر گزارش داد، «احمد آل ادغام» یکی از نوجوانانی است که عربستان حکم اعدام وی را صادر کرده است.

به گفته این سازمان، یکی از اتهامات وارده به این نوجوان، «تهیه یک وعده افطار برای یکی از افراد تحت تعقیب» نهادهای امنیتی سعودی عنوان شده است.

تهیه یک وعده غذایی، حکم اعدام نوجوان عربستانی را صادر کرد

در صفحه‌های فعالان رسانه‌ای هشتگ «اوقفوا المذبحه» (کشتار را متوقف کنید) ترند شده است. این هشتگ در واکنش به اعدام قریب الوقوع این نوجوانان توسط رژیم آل سعود است.

عبدالله الحویطی، عبدالله الدرازی، علی السبیتی، حسن زکی الفرج، جلال آل لباد، مهدی المحسن، جواد قریریص و یوسف المناسف، هشت شهروند سعودی هستند که رژیم سعودی حکم اعدام آنان را به صورت خودسرانه و بدون هیچ تفهیم اتهامی، صادر کرده است.

دادستانی سعودی حتی حکم محارب را برای المناسف و دستکم پنج نفر دیگر صادر کرده است. در میان این افراد یک نوجوان به نام سجاد آل یاسین به چشم می‌خورد.

 این شش نفر از سپتامبر ۲۰۱۹ در دادگاه کیفری ویژه سعودی تحت محاکمه قرار دارند. المناسف از آوریل ۲۰۱۷ در نزدیکی دادگاه القطیف، به صورت بسیار خشن دستگیر شد. وی در حال قدم زدن در خیابان بود که نیروهای سعودی، به روی وی سلاح کشیدند و بدون صدور هیچ حکم بازداشت یا اعلام علت آن، او را زندانی کردند.

نظامیان سعودی اما پس از گذشت شش ماه به خانواده المناسف اجازه دادند که با وی ملاقات کنند و در این مدت در سلول انفرادی بوده است. وی حتی چندین بار در زیر شکنجه مأموران سعودی، بیهوش و سپس به بیمارستان منتقل شده بود.

از جمله اتهامات واهی که به این نوجوان وارد شده ، عبارت است از: «شرکت در تشییع جنازه برخی از افرادی که با گلوله نیروهای امنیتی کشته شده‌اند، حضور در تظاهرات، سر دادن شعارهای ضد حکومتی، تلاش برای فتنه‌افروزی و بر هم زدن امنیت، تشویق به تحصن، اعتراض و اجتماعاتی که به ثبات سعودی خداشه وارد می‌کند، پیوستن به باند تروریستی و تیراندازی به سمت نیروهای امنیتی».

این در حالی است که سازمان اروپایی- سعودی حقوق بشر ادوشنبه گذشته در بیانیه‌ای از صدور حکم اعدام برای ۱۵ معترض دیگر به دست مقامات قضایی عربستان سعودی خبر داد. ، به گفته این سازمان با صدور احکام جدید اعدام‌، تعداد معترضانی که در زندان‌ها منتظر اجرای حکم اعدام هستند به ۵۳ نفر می‌رسد که هشت تن از آن‌ها زیر ۱۸ سال سن دارند.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->