زمان پخش «گاندو ۳» و «پایتخت ۷» اعلام شد| جزئیات تازه از سریال «پوریای ولی» ساخته مسعود جعفری جوزانی تعطیلی سینماهای کشور به مناسبت شب های احیا و شهادت امام علی(ع) جزئیات برنامه‌های تلویزیون در شب‌های قدر واکنش معین به انتشار اخباری درباره رفت و آمد پنهانی‌اش به ایران قسمت آخر فصل چهارم «زیرخاکی» امشب پخش می‌شود (۸ فروردین ۱۴۰۳) احسان علیخانی از آغاز تولید فصل دوم جوکر خبر داد دفتر واشنگتن «ایران اینترنشنال» تعطیل شد + عکس ضرغامی: ایران، ارزان‌ترین بلیط اماکن گردشگری را دارد اسکارلت جوهانسون وارد «دنیای ژوراسیک» می‌شود؟ سعید راد در بیمارستان بستری شد فروش ۷ میلیارد تومانی سینما‌های خراسان رضوی در هفته اول ۱۴۰۳ برنامه تعطیلی سینما‌های کشور در شب‌های قدر شعرخوانی شاعران در محضر رهبر انقلاب + فیلم و متن برگزاری نشست علمی و فرهنگی «حسنه ماندگار» در مشهد واکنش قاضی شهریاری به اظهارات یکتا ناصر در اینستاگرام چه بود؟ قسمت چهاردهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۶ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر انتشار اولین تصاویر از «اریک»، سریال جدید نتفلیکس | عروسک‌گردانیِ بندیکت کامبربچ یکتا ناصر و منوچهر هادی در دادسرای جنایی + عکس آمار پرفروش‌ترین فیلم‌ها در سینما‌های خراسان‌رضوی طی هفته‌ای که گذشت (۵ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

ماجرای تعطیلی کافه کتاب آفتاب چیست؟ | بازارچه کتاب گلستان توسعه می‌یابد

  • کد خبر: ۱۳۴۰۶۱
  • ۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۱
ماجرای تعطیلی کافه کتاب آفتاب چیست؟ | بازارچه کتاب گلستان توسعه می‌یابد
بازارچه کتاب گلستان با تغییراتی فیزیکی که در ۲ سال گذشته روی آن انجام شده، قرار است مجموعه‌ای فرهنگی برای مطالعه و بازی کودکان و با محوریت حضور خانواده‌ها باشد.

گروه فرهنگ | شهرآرانیوز؛ روز گذشته مدیر کافه‌کتاب آفتاب با انتشار استوری در صفحه اینستاگرامش از دریافت نامه‌ای از سوی شهرداری مشهد خبر داد که در واقع اخطاری برای تخلیه این واحد تجاری از بازارچه کتاب سابق بوده است. عابس قدسی در این استوری اشاره کرده بود که ۱۲ روز به او مهلت دادند تا این مکان را تخلیه و تحویل شهرداری دهد.

قدسی در گفتگو با شهرآرانیوز اظهار کرد: قرارداد کافه کتاب آفتاب با شهرداری دو سال پیش تمام شده است و از آن زمان چند بار درخواست تمدید قرارداد را دادم اما این درخواستم پذیرفته نشده است ضمن اینکه بدون تمدید قرارداد مدتی مجاز بودم در این مکان فعالیت کنم. بالاخره ما اینجا مستاجر هستیم و روزی باید اینجا را تخلیه کنیم، اما اینکه در ۱۲ روز این اتفاق بیفتد بنظرم کمی سخت است.

بازارچه کتاب گلستان خانوادگی می‌شود

معاون شهردار و رییس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری مشهد در توضیح موضوع کافه کتاب آفتاب گفت: کافه کتاب آفتاب تنها مجموعه فعال در بازارچه کتاب در ۲ سال اخیر بوده است اکنون نیز با توجه به اتفاقات فرهنگی که قرار است در این بازارچه رقم بخورد از این مجموعه خواستیم تخلیه کند.

به گفته باغ گلی بازارچه کتاب با تغییراتی فیزیکی که در ۲ سال گذشته روی آن انجام شده، قرار است مجموعه‌ای فرهنگی برای مطالعه و بازی کودکان و با محوریت حضور خانواده‌ها باشد یعنی مکانی که شرایطی برای حضور خانوادگی افراد فراهم بیاورد.

معاون شهردار و رییس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری در بیان نکته‌ای دیگر یادآور شد: شرایط استفاده از واحد‌های تجاری در بازارچه کتاب از جمله مکان کافه کتاب آفتاب بسیار مناسب و هزینه اجاره آن‌ها پایین است از همین رو باید سعی کنیم این ظرفیت را در اختیار دیگران نیز قرار دهیم.

باغ‌گلی درباره این موضوع که به هرحال شبکه مخاطبانی در مکان فعلی کافه کتاب آفتاب شکل گرفته است و تبدیل به پاتوقی شده که کتابخوان‌ها به آنجا مراجعه می‌کنند نیز گفت: در اینکه کافه کتاب آفتاب شبکه مخاطبانی دارد و برنامه‌هایی برای کتاب‌خوان‌ها برگزار می‌کند و فعالیت فرهنگی جریان دارد حرفی نیست، اما این ظرفیتی است که دیگران هم باید استفاده کنند. از سوی دیگر مخاطبان وفادار این مجموعه حتما در مکان جدید نیز گرد هم می‌آیند.

معاون شهردار و رییس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری  تاکید کرد مکان بازارچه کتاب تغییر کاربری نداده است و به نحوی قرار است توسعه یابد یعنی مکانی باشد هم برای مطالعه هم بازی کودکان و در عین حال هم فضایی مناسب برای حضور خانواده‌ها.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->