جزئیات برنامه‌های تلویزیون در شب‌های قدر واکنش معین به انتشار اخباری درباره رفت و آمد پنهانی‌اش به ایران قسمت آخر فصل چهارم «زیرخاکی» امشب پخش می‌شود (۸ فروردین ۱۴۰۳) احسان علیخانی از آغاز تولید فصل دوم جوکر خبر داد دفتر واشنگتن «ایران اینترنشنال» تعطیل شد + عکس ضرغامی: ایران، ارزان‌ترین بلیط اماکن گردشگری را دارد اسکارلت جوهانسون وارد «دنیای ژوراسیک» می‌شود؟ سعید راد در بیمارستان بستری شد فروش ۷ میلیارد تومانی سینما‌های خراسان رضوی در هفته اول ۱۴۰۳ برنامه تعطیلی سینما‌های کشور در شب‌های قدر شعرخوانی شاعران در محضر رهبر انقلاب + فیلم و متن برگزاری نشست علمی و فرهنگی «حسنه ماندگار» در مشهد واکنش قاضی شهریاری به اظهارات یکتا ناصر در اینستاگرام چه بود؟ قسمت چهاردهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۶ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر انتشار اولین تصاویر از «اریک»، سریال جدید نتفلیکس | عروسک‌گردانیِ بندیکت کامبربچ یکتا ناصر و منوچهر هادی در دادسرای جنایی + عکس آمار پرفروش‌ترین فیلم‌ها در سینما‌های خراسان‌رضوی طی هفته‌ای که گذشت (۵ فروردین ۱۴۰۳) قسمت سیزدهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۵ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر فیلم های پر فروش اکران نوروز ۱۴۰۳ تا ۴ فروردین + میزان فروش | تمساح خونی در صدر
سرخط خبرها

پخش مستند زندگی «پدر موشکی» از رادیو فرهنگ

  • کد خبر: ۱۳۴۲۲۶
  • ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۵
پخش مستند زندگی «پدر موشکی» از رادیو فرهنگ
در سالگرد شهادت دانشمندِ شهید، حاج حسن طهرانی‌مقدم‌ مستندی از زندگی و فعالیت‌های وی روانه آنتن رادیو فرهنگ می‌ شود.

به گزارش شهرآرانیوز؛ در برنامه مستند فرهنگ شنبه ۲۱ آبان ماه گوشه‌ای از زندگی و اقدامات متنوع دانشمندِ شهید حسن طهرانی‌مقدم از سال‌های دفاع مقدس تا سال ۱۳۹۰ و به شهادت‌رسیدن‌شان شنیدنی شده است.

حسن طهرانی مقدم در ۶ آبان ۱۳۳۸ در تهران به دنیا آمد. وی از فرماندهان سپاه پاسداران در جنگ ایران و عراق بشمار می‌آمد. آخرین سمت وی، ریاست سازمان جهاد خودکفایی سپاه پاسداران بود. او به عنوان یکی از پایه‌گذاران برنامه موشکی در سپاه پاسداران شناخته می‌شود.

شهید طهرانی مقدم به همراه تعدادی از همکارانش در روز ۲۱ آبان سال ۱۳۹۰ در پادگان حضرت امیرالمومنین (ع) ملارد و در حال آماده‌سازی آزمایش موشکی بر اثر انفجار زاغه مهمات، به یاران شهید خود همچون احمد کاظمی، حسن شفیع‌زاده، حسن غازی، غلامرضا یزدانی، علیرضا ناهیدی و مصطفی تقی‌خواه پیوست، اما آنچه در این حادثه رخ داده بود، بسیار فراتر از شهادت یکی از فرماندهان سپاه بود، در این حادثه در واقع پدر موشکی جمهوری اسلامی ایران و کسی که توان موشکی ایران توسط او بنیانگذاری شده بود به شهادت رسیده بود.

سردار شهید حسن طهرانی مقدم از کسانی بود که همواره امید را در دل نیرو‌های نظامی زنده نگه می‌داشت و تلاش داشت تا با خلاقیت و نوآوری، مسیر‌های صعب العبور را طی کند و بر پیشرفت و توسعه کشور بیفزاید.

او همان کسی است که وصیت کرد تا بر سنگ قبرش چنین بنویسند: «اینجا مدفن کسی است که می‌خواست اسرائیل را نابود کند.»

او همچنین وصیت کرد تا دستمالی را که با آن، گریه‌های در مصیبت اهل بیت (ع) و به ویژه حضرت سیدالشهداء (ع) را پاک کرده بود با وی دفن کنند.

برنامه «مستند فرهنگ» کاری از گروه تولید و تأمین رادیو فرهنگ است که به معرفی مفاخر کشور اختصاص دارد و ساعت ۱۴:۳۰ روی موج اف ام ردیف ۱۰۶ مگاهرتز و‌ای ام ردیف ۵۸۵ کیلوهرتز پخش می‌شود.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->