پرسپولیس برای وحدت مدارک پزشکی می‌دهد بازگشت دوباره فلیک به مونیخ؟ پیام مهم نکونام به بازیکنان استقلال| ذوب تمام شد! احضار مربی استقلال به کمیته اخلاق پاداش میلیاردی کشتی گیران پرداخت شد جدایی آزمون از جمع رمی‌ها محرومیت کمیته انضباطی در انتظار حامدی‌فر ترکیب احتمالی رئال مادرید و بایرن مونیخ در دور برگشت نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) هادی چوپان در حرم مطهر امام رضا (ع) + عکس تغییر نام استقلال منتفی شد خرید‌های بی‌رویه؛ دلیل قهرمان‌نشدن سپاهان نتیجه و ویدیو خلاصه بازی دورتموند و پاریس سن ژرمن| پایان رویای پاریسی امباپه ورود آقایان به بازی پرسپولیس و سپاهان ممنوع شد| حکم غیر منتظره درباره تخلفات اخیر پخش زنده بازی پاری سن‌ژرمن و دورتموند (۱۸ اردیبهشت) + تماشای آنلاین خداداد عزیزی: هیات فوتبال دکان و دستگاهی است تا عده‌ای در آن نان بخورند + ویدیو همه چیز درباره برکناری سرآسیایی از سایپا انفجار در خط دفاع استقلال| دو غایب روی دست نکو پشت پرده صادرنشدن کارت سرپرستی آتیلا حجازی چیست؟ رفتار جنجالی شهربانو منصوریان مقابل وزیر ورزش + ویدیو
سرخط خبرها

معلوم نیست برگردم!

  • کد خبر: ۱۳۴۳
  • ۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۰۶:۵۰
معلوم نیست برگردم!
با جواد محجوب که به کانادا رفته و می‌گوید از نامهربانی‌ها دلگیر است

نادر نوروزی - جودوکار خراسانی این‌روز‌ها قید جودو در ایران را زده و برای ادامه زندگی، مهاجرت را انتخاب کرده است. جواد محجوب، جودوکار نام‌آشنای ورزش خراسان، که سال‌ها مرد شماره‌یک جودوی سنگین‌وزن ایران در مسابقات بین‌المللی بوده تا مقام قهرمانی آسیا و نقره آسیا را در کنار عناوین جهانی دیگر کسب کند، این‌روز‌ها در کانادا به سر می‌برد. کمتر از 2 ماه پیش مسلم نادری‌خادم، دیگر‌ورزشکار مدال‌آور استان در رشته کشتی، راهی تایلند و مبارزاتMMA شده بود. جواد آخرین نماینده‌ای بود که برای جودوی خراسان و دسته سنگین‌وزن ایران مدال‌آوری کرده بود. او در جوانی و خیلی سریع به کسب مدال و افتخارآفرینی رسید؛ اما در سال‌های بعد موفق به تکرار عناوین خوب خود نشد که هم‌زمان با آن جودوی ایران نیز افتخار چندانی نمی‌توانست در عرصه بین‌المللی کسب کند. مجمع انتخاب رئیس هیئت جودو و کوراش خراسان رضوی غیبت محجوب را کاملا مشخص کرد، جایی‌که اصلی‌ترین نماینده ورزشکاران استان نامش در مجمع حضور نداشت و وقتی این موضوع را از خودش پیگیر شدیم، گفت دیگر قید جودو در ایران را زده است.

 

فراموشم کردند
جواد محجوب مهرماه سال گذشته در مسابقات جودوی قهرمانی جهان در اولین دیدار خود مقابل حریف تاجیکستانی دچار مصدومیت و پارگی مینیسک شد تا خانه‌نشینی چهارماهه را تحمل کند و پس ازآن هم تاکنون بازگشت موفقی نداشته است. او درباره سفرش به کانادا گفت: ما ورزشکار‌ها خیلی سریع فراموش می‌شویم. شاید یک ورزشکار در یک تورنمنت روز خوبش نباشد، شاید نتیجه‌نگرفتن دلیل‌های دیگری جز عملکرد ورزشکار داشته باشد و این در خیلی از کشور‌ها درک می‌شود؛ اما در ایران همان‌طور که یک‌باره سمت تو می‌آیند، سریع هم فراموشت می‌کنند. آرزوی لباس تیم ملی را داشتیم، به لباس تیم ملی افتخار کردیم، درد کشیدیم، عرق ریختیم و مصدوم شدیم؛ اما کسی یادش نیامد که ورزشکار ملی‌پوش به توجه نیاز دارد.

 

هزینه مصدومیتم را خودم دادم
برای کشورم سال‌ها روی تاتامی رفتم؛ اما زمانی که مینیسک پایم پاره شد، خودم هزینه‌های درمانم را دادم و کسی نبود که حتی در جریان درمانم و کار‌های آن قرار بگیرد. یک ورزشکار پس کجا باید حمایت شود؟ هرکجا باشم، قلبم برای وطنم می‌زند و دلم آنجاست؛ اما دیگر راهی برایم نمانده بود. از روی دل خوش، به غربت نیامدم، بلکه مشکلات زندگی این مسیر را مقابلم قرار داد. 28 سال دارم. خودم پایم را عمل کردم، شغل ندارم، بعد از سال‌ها فعالیت در ورزش، اگر دوباره با لباس تیم ملی آسیب ببینم، چه خواهد شد؟

 

از پهلوانی تا قهرمانی
محجوب از آن دسته جودوکارانی است که از چوخه وارد این رشته شده است و ازاین‌جهت محبوبیت ویژه‌ای در هر 2 رشته دارد و طبیعتا هواداران بیشتری نیز دور خود می‌بیند؛ البته از این دست جودوکاران در خراسان کم نیستند، اما محجوب از گود چوخه به مدال جهانی رسیده بود. محجوب می‌گوید تصمیم سختی بود که از شهرش دل بکند«مردم مشهد و خراسان همیشه به من لطف داشتند. در چوخه و جودو روز‌های خوبی داشتم، همین‌طور که با لباس تیم ملی توانستم تجربیات خوبی را به دست بیاورم؛ اما پهلوان‌هایی بودند که در سال‌های نه‌چندان‌دور، ما به آن‌ها افتخار می‌کردیم، ولی الان اصلا یادی از آن‌ها نیست. شاید باید خودمان به فکر خودمان و ادامه زندگی باشیم. همن دلایل باعث شد اقدامی بکنم که آینده تغییر کند؛ اما قطعا خانه خودم را دوست دارم.»

 

لطف آرش‌خان!
جواد محجوب در پاسخ به سؤالی که درخصوص عدم حضورش در مجمع از او پرسیدیم، گفت: لطف آرش‌خان! قطعا نمی‌خواستند حضور داشته باشم. سفرم بهانه بود.
آرش میراسماعیلی، جودوکار پرافتخار ایران و هم‌تیمی سابق محجوب در تیم ملی است که این‌روز‌ها رئیس فدراسیون شده است و شواهد نشان می‌دهد که رابطه خوبی هم با محجوب ندارد. میراسماعیلی همین پنجشنبه مجمع جودو و کوراش خراسان رضوی را در مشهد برگزار کرد و هیچ اشاره‌ای نیز به وضعیت جواد محجوب نداشت؛ اما هم‌زمان در فدراسیون جودو و تیم ملی خبرهای جدیدی به گوش می‌رسد. شایان نصیرپور، جودوکار سنگین‌وزن ایران، که پس از اختلاف با فدراسیون جودو به ترکیه سفر کرده بود، حالا این‌روز‌ها با دعوت میراسماعیلی به ایران آمده و قرار است دوباره ملی‌پوش شود.

 

فعلا مسیر مشخصی ندارم
محجوب درباره آینده‌اش و مدت حضورش در کانادا عنوان کرد: شرایط برای ادامه حضور در ایران را نداشتم. فشار زیادی روی من وجود داشت. قطعا فعلا در مسابقه‌ای شرکت نمی‌کنم؛ زیرا نیاز به رضایت‌نامه از فدراسیون دارم و قطعا در چنین‌شرایطی با من هیچ همکاری نمی‌کنند. فعلا به تمرینات و آماده‌سازی خودم می‌پردازم تا ببینیم در آینده چه می‌شود. روزهای سختی دارم که تصمیم‌گرفتن سخت است و مسیر پیش‌رویم هنوز معلوم نیست به کدام سمت برود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->