حضور کاروان ورزشی ایران در بازیهای مهم جهانی، همیشه حاشیههایی به دنبال داشته است که مهمترین بخش آن مربوط به لباس ورزشکاران بوده است؛ لباسهایی که میتواند فرصتی برای معرفی فرهنگ کشورها باشد و به صورت نامحسوس، اطلاعات زیادی را به مخاطبان جهانی این بازیها منتقل کند. امسال لباسهای تیم ملی ایران را برخلاف لباس دیگر کشورها که طراح آن شرکت نایکی یا آدیداس بوده، یک برند ایرانی به نام «مجید» طراحی کرده است که در نوع خود درخورتوجه و تحسین برانگیز است.
اما این لباسهای انتخابی، همچنان انتقاد بسیاری از کارشناسان و البته مردم را به دنبال داشته است. به زعم مخاطبان، نه تنها لباس مناسبی برای کاروان ورزشی ایران درنظر گرفته نشده است، بلکه طراحی این
لباسها آن قدر در دقیقه ۹۰ رقم میخورد که فرصتی برای اصلاح اشتباه دیگران باقی نمیگذارد.
در دوره پیش جام جهانی که لباس تیم ملی، منقش به طرحی از یوز ایرانی بود، این اقدام، حمایتی از محیط زیست به منظور جلب توجهها به وضعیت ناگوار یوز ایرانی بود که اتفاقا توجه خیلیها را به خود جلب کرد و در سطح داخلی و خارجی با واکنشهای مثبت فراوان روبه رو شد.
اما چند روز قبل که همه منتظر رونمایی از لباس جدید تیم ملی فوتبال برای حضور در جام جهانی بودند، به جای اینکه از این ظرفیت بالقوه در مسیر درست استفاده شود، یوز بیچاره در زیر دست شرکت طراحی کننده قربانی شد.
پیراهن اول تیم ملی، سفیدرنگ و پیراهن دوم آن، قرمزرنگ است و به گفته برخی رسانهها کیت لباسهای تیم ملی ایران به تیم ملی لهستان شباهت زیادی دارد. کاش خیلی پیش از اینها از لباسهای تیم ملی رونمایی میشد تا فرصتی برای جبران مافات فراهم بود!