پیش فروش دناپلاس ایران خودرو آغاز شد | با ۳۵۰ میلیون دناپلاس سوار شوید (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) رسیدن به حقوق و دستمزد کارگران در مجلس بسیار سخت‌تر از جلسات شورای عالی کار است  ثبات قیمت‌ها در بازار میوه و تره‌بار مشهد از ابتدای سال ۲۱ درصد بیمه‌شدگان تامین اجتماعی، بانوان هستند قیمت جدید محصولات ایران خودرو و سایپا در بازار امروز جمعه (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) + جدول امکان اعتراض برای دریافت سهام عدالت جاماندگان (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) پایان اجرای طرح فجرانه کالابرگ تا هفت روز دیگر | برنامه دولت درخصوص کالابرگ چیست؟ (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) ظرفیت اشتغال در صنایع غذایی بی‌نظیر است پلمب ۱۳۱ واحد صنفی در مشهد درپی قانون‌شکنى‌های متعدد لیست قیمت انواع میوه‌ در بازار امروز مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | کاهش قیمت میوه محسوس‌تر می‌شود کشف کارگاه تولید آبلیمو و آبغوره تقلبی در محدوده بلوار شهید طرحچی مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) + عکس قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تعطیلی طلافروشی‌های مشهد در ۱۵ اردیبهشت قطعی گاز و برق معضل کارخانه‌های سیمان خراسان رضوی یک پیش بینی مهم از آینده طلا اجاره‌نشینی با ماهانه بیش از ۱۰ میلیون در منطقه رضاشهر مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) چند درصد چک‌ها در اسفند سال گذشته برگشت خورد؟ وزیر نیرو خبر داد: مهم‌ترین دلیل ناترازی انرژی برق در کشور بی توجهی به اقتصاد انرژی است نکات کلیدی در انتخاب صندوق‌های طلا قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (پنجشنبه، ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) آغاز بازگشت زائران عمره به کشور وام مسکن ۲ میلیاردی با اقساط نجومی | وام مسکن، مُسکن هم نیست، چه برسد به درمان! ال ۹۰ ایرانی رونمایی شد + عکس و مشخصات کامل مالیات بر عایدی سرمایه شامل چه کسانی می‌شود و چه مقدار است؟ + اینفوگرافی ادعای رکوردشکنی ۸۰ ساله تورم تکذیب شد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

رئیس سازمان استاندارد: برخی استانداردهای ملی را به کشورهای همسایه می‌فروشیم

  • کد خبر: ۱۳۴۴۸۶
  • ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۴
رئیس سازمان استاندارد: برخی استانداردهای ملی را به کشورهای همسایه می‌فروشیم
رئیس سازمان ملی استاندارد با حضور در مشهد گفت: سازمان ملی استاندارد که با نام اینسو در جهان شناخته شد است از پژوهش‌ها و نوآوری‌ها که بتواند حل مسائل کلان اقتصاد تولید گام بردارد حمایت می‌کند.

به گزارش شهرآرانیوز، امروز، ۲۲ آبان ماه مراسم تجلیل از واحد‌های تولید استان و‌مدیران کیفی آن به بهانه روز جهانی کیفیت و استاندارد در سالن صبا مشهد برگزار شد. دکتر مهدی اسلام پناه با حضور در این مراسم گفت: فعالان اقتصادی در کشور ثابت کردند نجات تولید کشور باهمت آن‌ها رقم میخورد. صنعتگران و مدیران کیفیت افسران نرم جبهه اقتصادی کشور هستند و کار بزرگی در کشور انجام می‌دهند که تحت هیچ شرایطی نباید از نگاه تیز بین مسئولین چشم پوشیده شود.

به گفته وی، سازمان ملی استاندرد ایران در سال۹۶ با قانون‌جدید مجلس به بک سازمان حاکمیتی مستقل زیر نظر ریاست جمهوری ارتقاء درجه یافت. در ده سال پایانی بک قرن شدن، این سازمان به این پی برد که جایگاه استاندارد و کیفیت که حق ناس مردم است زیر نظرمستقیم دولت باشد.

اسلام پناه تصریح کرد: سازمان ملی استاندرد ایران که در دنیا با نام اینسو شناخته شده است در نوع خودش در بین سازمان های جهان جایگاه کامل و جامع دارد. در دنیا مرکز تایید صلاحیت‌ها نهادی جدا است، اما مرکز تایید صلاحیت ایران در خود سازمان استاندارد است که کار صنعتگر و تولیدکننده و صادرکننده را تسهیل می‌کند.

این سازمان، سازمان نظارتی است که جهت حمایت از حقوق مصرف کننده  با کمک تولید کننده گام برمیدارد. رابطه ما با تولبد برای رشد کیفیت باید با استاندارد جهانی انطباق پیدا کند. انطباق پذیری استاندارد خودش زبان مشترک صادرات و واردات در ذنیا است.

رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: امروز استاندارد‌های ملی را پس از تدوین به خیلی از کشور‌های همسایه میفروشیم و این نشاندهنده توانایی فرهیختگان ایرانی در تهیه و تدوین استاندارد‌ها با ملاک‌های جهانی است. امروز جمهوری اسلامی ایران در سال ۲۰۲۲بالغ بر ۲۱۱کمیته متناظر بین المللی شکل داده است. ۱۱/۵درصد استاندارد‌های نانوتکنولوژی دنیا را ایران  تدوین می‌کند. همچنین جایگاه اینسو ایران جایگاه۲۲ دنیا است.

به گفته دکتر اسلام پناه، در سال ۲۰۲۲ یازده استاندارد بین المللی را در سازمان استاندارد سازی جهان تبیین و در اختیار تولبد قرار دادیم. امروز که با هم صحبت می‌کنیم از بین ۸۱۱ کمیته متناظر بین المللی، بانوان ایرانی ببش از ۱۳درصد این کمیته‌ها را هدایت می‌کنند. این نشاندهنده استعداد و توان تولید کننده و فعال اقتصادی در کشور است.

وی یادآورشد: ما نانو نماد را آماده بهره برداری داریم و در این بین بیش از ۱۵۰ نشان حلال را صادر کردیم. نشان ملی استاندارد نشانی با افتخار که انس گرفته با شخصیت مردم ایران است. امیدواریم حرکت جدی جهت انطباق با شخصیت ایران و ایرانی شکل بگیرد.

این مقام مسئول تصریح کرد: در محبوبیت کیفیت یک کالا همین بس که این کیفیت شایستگی و کمال یک محصول است نه اینکه هرکالایی نشان استاندارد داشت کیفیت آن هم مطلوب است. نبابد گفت استاندارد‌های ایران سخت گیرانه است استاندارد‌های ما برمبنای الزامات و خواسته‌هایی که در کشور تاسیس شده است که درجه‌ای از مطلوبیت کالا و خدمت است که باید برای رسیدن مطلوبیتتمام و کمال تلاش کنیم.

وی افزود: امروز مردم از ما کیفیت کالا و خدمات می‌خواهند و این کیفیت یعنی اوج انطباق پذیری است که باید شکل بگیرد اگر ایناتفاق بیافتد می‌توانیم بگوییم در بخش تولید رقابت صادراتی داشته باشیم و در بخش تولید خدمات برنده باشیم. سازمان ملی استاندارداز پژوهش‌ها و نوآوری‌ها که بتواند حل مسائل کلان اقتصاد تولید گام بردارد حمایت می شود.

رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: هیچ دستگاهی حق ندارد خارج از قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، استاندارد جدیدی بر دوش فعال اقتصادی بگذارد، این تخلف است. هیچ دستگاهی حق ندارد وقتی که در داخل کشور تولید مرغوب داریم به سمت واردات برود. بسیاری از تولیدکنندگان استان گله داشتند که برخی از بخش‌هایی از مجموعه‌های عمومی غیر دولتی در استان خریدهای خارجی می‌کنند، در حالی که در داخل تولید می‌شود، این ظلم به تولید، اشتغال و ملت است. چرا یک نهاد عمومی غیردولتی باید به خودش اجازه دهد قانون را دور بزند و به تولیدکننده‌ای که در شرایط تحریم قرار دارد، پشت پا بزند؟ باید ترتیب اثری در استان داده شود تا جلوی این کار را بگیرند. نا امیدی تولیدکننده از اینکه نتوانیم جلوی این موارد را بگیریم، خطرناک است.

یعقوبعلی نظری، استاندار خراسان رضوی با حضور در این همایش در جمع فعالان اقتصادی گفت: لازم است تولیدکنندگان نسبت به اطمینان‌بخشی مصرف‌کنندگان به محصولات توجه داشته باشند، اما این کافی نیست. در عین حال که تحقق این هدف اساسی و مهم است، اما هرگز نباید موجب ایستایی و کندی در حرکت تولید و خلاقیت باشد. جمع همه این موارد سخت است، اما باید راهکارهایی داشته باشیم که بتواند تمام این موارد را محقق کند.

وی افزود: دشمن به این کشورطمع کرده و بنا دارد موفقیت‌ها از جمله کیفی‌سازی و استانداردسازی در کشور به مردم نرسند و کشور و نظام این توفیقات را پیدا نکند. دشمن همیشه با ظاهر دشمنی نمی‌آید، بلکه پوشش‌های مختلف و مواضع و شیوه‌های متفاوت دارد، اما مردم ما هوشیار، دشمن‌شناس، انقلاب‌شناس و ایثارگر هستند.

وی با اشاره به اینکه مهم است محصولات صنعتگر و تولیدکننده چه کیفیتی دارد، افزود: کیفیت در هر محصول و پدیده‌ای بسیار مهم است، اما در عین حال کمیت و کیفیت با دیگر پدیده‌ها رابطه دارند و  ان‌ها را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد. استاندارد هم تاییدکننده و موید آن محصول، کالا و مخلوق و هم‌ موید رابطه آن محصول با پدیده در ارتباط با سایر پدیده‌ها، محصولات و مخلوقات است.

به گزارش شهرآرانیوز، خانواده بزرگ استاندارد استان جمعیتی حدود ۳۰۰۰ نفر را شامل می‌شود، ۸۸ کارمند اداره کل و نمایندگی‌های شهرستان‌ها، ۳۳ شرکت بازرسی، ۱۸۶ آزمایشگاه همکار، بیش از ۲۳۰۰ مدیر کنترل کیفیت واحدهای تولیدی و حدود ۵۰۰ کارشناس رسمی استاندارد اعضای این خانواده بزرگ را تشکیل می‌دهند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->