نحوه اضافه کردن دوران سربازی به سوابق بیمه تامین اجتماعی اعلام شد تخلیه برخی از روستا‌های زیرکوه در خراسان‌جنوبی به‌علت سیلاب + عکس (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) فوق‌العاده حقوق معلمان حق‌التدریس از مهر ماه ۲ برابر می‌شود نارضایتی توأمان مردم و متولیان درمان از  تعرفه‌های جدید پزشکی تشکیل باند سرقت پس از آزادی از زندان | دزدی از ده‌ها خودرو پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی و مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تداوم بارندگی‌ها تا شنبه هفته آینده خوراکی‌هایی که موجب کم‌آب شدن پوست می‌شوند تالاب کجی نمکزار نهبندان در خراسان جنوبی، ۳۰ درصد آبگیری شد همه مناطق آلوده به مواد مخدر در مشهد تا پایان سال برچیده می‌شوند اگر ضد آفتاب بزنیم آیا دچار کمبود ویتامین D می‌شویم؟ | بهترین عدد SPF برای ضد آفتاب زمان پرداخت معوقات حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی مشخص شد؟ دو کشته بر اثر حادثه رانندگی درمحور قدیم تهران-ساوه (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) تشخیص سه سرطان مرگبار با هوش مصنوعی | خون خشک شده بهتر از خون مایع است تصویب افزایش حقوق نیروهای خدماتی وزارت آموزش و پرورش در لایحه بودجه ۱۴۰۳ تامین کامل امنیت آزمون سراسری ۱۴۰۳ در مشهد | گزارشی از تقلب ارائه نشده است
سرخط خبرها

آیا غذاهای شور باعث افزایش استرس می‌شوند؟

  • کد خبر: ۱۳۵۲۷۸
  • ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۰۱:۳۷
آیا غذاهای شور باعث افزایش استرس می‌شوند؟
مصرف بیش از حد نمک و مواد غذایی شور سطح استرس را افزایش می‌دهد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که رژیم غذایی حاوی مقدار زیادی نمک می‌تواند به افزایش سطح استرس کمک کند.

محققان با مطالعه روی موش‌ها دریافتند رژیم غذایی پر نمک سطح هورمون استرس را تا ۷۵ درصد افزایش می‌دهد. آنان امیدوارند این یافته­‌ها بازنگری در سیاست‌های بهداشت عمومی در مورد مصرف نمک را به همراه داشته باشد تا تولید کنندگان میزان نمک مورد استفاده در مواد غذایی فرآوری شده را کاهش دهند.

میزان نمک توصیه شده برای بزرگسالان کمتر از شش گرم در روز است، اما اکثر افراد به طور منظم روانه حدود ۹ گرم نمک می‌خورند. مصرف این میزان نمک می‌تواند به افزایش فشار خون کمک کند که خطر حمله قلبی، سکته مغزی و دمانس عروقی را به همراه دارد.

در حالی که اثرات نمک بر قلب و سیستم گردش خون به خوبی ثابت شده، اطلاعات کمی در مورد تاثیر رژیم غذایی پر نمک بر رفتار افراد وجود دارد.

گروهی از محققان دانشگاه ادینبرو (Edinburgh) بررسی‌هایی روی تعدادی موش که به طور معمول رژیم غذایی کم نمکی داشتند، انجام دادند و مواد غذایی پرنمک در اختیار آن‌ها قرار دادند.

متخصصان دریافتند که نه تنها سطح هورمون استرس این موش‌ها در حالت استراحت افزایش پیدا کرده، بلکه واکنش هورمونی موش‌ها به استرس محیطی دو برابر موش‌هایی است که رژیم غذایی معمولی داشتند.

کارشناسان اظهار داشتند مطالعات بیشتری در حال انجام است تا مشخص شود آیا مصرف زیاد نمک منجر به تغییرات رفتاری دیگری مانند اضطراب و پرخاشگری می‌شود یا خیر.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->