اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳) ویدئو| جزئیات پرونده زمین خواری به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان در آستارا واژگونی پراید در جاده نیشابور به سبزوار ۴ کشته و مصدوم برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ممنوعیت ترافیکی شب‌های قدر سال ۱۴۰۳ در مشهد اعلام شد ظرفیت قطار‌های منتهی به مشهد در شب‌های قدر افزایش می‌یابد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

کاهش استرس به کمک رژیم غذایی

  • کد خبر: ۱۳۴۰۱۶
  • ۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۹
کاهش استرس به کمک رژیم غذایی
نتایج تحقیقی نشان داد که مصرف غذا‌های تخمیر شده و فیبر بیشتر در روز تأثیر قابل‌توجهی در کاهش سطح استرس دارد و به بهبود سلامت روان کمک می‌کند.

به گزارش شهرآرانیوز، به نقل از ویفروم، وقتی نوبت به مقابله با استرس می‌رسد، اغلب به ما گفته می‌شود بهترین چیز‌هایی که می‌توانیم انجام دهیم ورزش، وقت گذاشتن برای فعالیت‌های مورد علاقه‌مان یا امتحان مراقبه و تمرکز حواس است، اما طبق تحقیقات منتشر شده، انواع غذا‌هایی که ما می‌خوریم نیز ممکن است راه موثری برای مقابله با استرس باشد.

نتایج آخرین مطالعه در این زمینه نشان داده است که خوردن غذا‌های تخمیر شده و فیبر بیشتر در روز به مدت تنها چهار هفته تأثیر قابل‌توجهی در کاهش سطح استرس دارد.

در طول دهه گذشته، تحقیقات زیادی نشان داده است که رژیم غذایی می‌تواند تأثیر زیادی بر سلامت روان ما داشته باشد. در واقع، رژیم غذایی سالم حتی ممکن است خطر ابتلا به بسیاری از بیماری‌های روانی رایج را کاهش دهد.

مکانیسم‌های زیربنای تأثیر رژیم غذایی بر سلامت روان هنوز به‌طور کامل شناخته نشده است، اما یک توضیح برای این پیوند می‌تواند از طریق رابطه بین مغز و میکروبیوم ما (تریلیون‌ها باکتری که در روده ما زندگی می‌کنند) باشد.

در حالی که نتایج تحقیقات قبلی نشان داده که استرس و رفتار با میکروبیوم ما مرتبط است، تا به حال مشخص نبود که آیا تغییر رژیم غذایی و میکروبیوم ما می‌تواند تأثیر مشخصی بر سطوح استرس داشته باشد یا خیر.

در این تحقیق، ۴۵ فرد سالم ۱۸ تا ۵۹ ساله با رژیم‌های غذایی نسبتاً کم فیبر انتخاب شدند که بیش از نیمی از آن‌ها زن بودند. شرکت‌کنندگان به دو گروه تقسیم شدند و به‌طور تصادفی از یک رژیم غذایی طی چهار هفته مطالعه پیروی کردند.

به حدود نیمی از آن‌ها رژیمی داده شد که توسط متخصص تغذیه طراحی شده بود. این رژیم به عنوان یک رژیم سایکوبیوتیک شناخته می‌شود، زیرا شامل غذا‌هایی است که با سلامت روانی بهتر مرتبط است. به طرز جالبی، افراد در گروه رژیم روان‌شناختی گزارش کردند که استرس کمتر و کیفیت خواب بهتری داشتند.

مطالعات دیگر نیز نشان دادند که میکروب‌های روده در فرآیند‌های خواب نقش دارند بنابراین ممکن است این ارتباط را توضیح دهند.

نتایج نشان می‌دهد که می‌توان از رژیم‌های غذایی خاص برای کاهش سطح استرس استفاده کرد. این نوع رژیم‌ها همچنین ممکن است در دراز مدت به محافظت از سلامت روان کمک کنند، زیرا میکروب‌های روده را هدف قرار می‌دهند.

مطالعه ما شواهد هیجان‌انگیزی ارائه می‌دهد که یک راه موثر برای کاهش استرس رژیم غذایی است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->