آغاز پخش بین‌المللی «اَبله» | روایتی از زندگی یک دختر کوتاه قامت در خوابگاه! معرفی اعضای جدید هیئت‌مدیره انجمن صنفی تهیه‌کنندگان فیلم بلند مشهد فصل جدید «زخم کاری» چه زمانی پخش می‌شود؟ سرمایه ادبی ایران | درباره سیدعلی موسوی گرمارودی، شاعر، نویسنده و محقق به بهانه زادروزش فصل ایران باستان سریال «سلمان فارسی» کلید خورد لئوناردو دی‌کاپریو و جنیفر لارنس در فیلم جدید اسکورسیزی هم‌بازی می‌شوند نقدی به رئالیتی شو «اسکار» مهران مدیری آیا عکس جدید احسان علیخانی در فضای مجازی، واقعی است؟ + عکس برنامه‌های بزرگداشت سعدی اعلام شد | گردهمایی سعدی‌پژوهان در شیراز انتقاد کمدین کهنه کار به نسل کشی رژیم صهیونیستی نخل طلای افتخاری کن به استودیو جیبلی ژاپن اعطا می‌شود فیلم‌های سینمایی آخر هقته تلویزیون (۳۰ و ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۳) + زمان پخش و خلاصه داستان رضا رشیدپور: دیگر نمی‌خواهم مجری برنامه سرگرم‌کننده تلویزیونی باشم صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنج‌شنبه ۳۰ فروردین۱۴۰۳ آیین مال‌باختگی | چندخطی درباره کتاب «کلاهبردارِ من» نوشته حنیف قریشی
سرخط خبرها

بازگشت مدیرعامل سابق «دیزنی» به خانه

  • کد خبر: ۱۳۵۸۰۶
  • ۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۷
بازگشت مدیرعامل سابق «دیزنی» به خانه
باب ایگر مدیرعامل سابق کمپانی دیزنی دوباره به این شرکت بازگشت و در جایگاه قبلی‌اش نشست.

به گزارش شهرآرانیوز؛ باب ایگر جایگزین باب چاپک به عنوان مدیرعامل دیزنی شد. این رویدادی تکان دهنده برای بزرگ‌ترین شرکت تولید محتوای جهان است که از وقتی ایگر در فوریه ۲۰۲۰ از این کمپانی رفته بود، در آشفتگی بود.

این تغییرات که صنعت سرگرمی و وال استریت را غافلگیر کرد، اواخر دیروز (یکشنبه) از سوی هیأت مدیره دیزنی تأیید شد.

در حالی که چندی بود زمزمه‌هایی مبنی‌بر تغییر شنیده می‌شد، اما احتمال بازگشت ایگر دور از ذهن به نظر می‌رسید. این تغییر یادآور ماجرای کمپانی اپل و بازگشت استیو جابز به قدرت پس از ۱۲ سال است. ایگر کمی کمتر از ۳ سال از قدرت خارج شده بود.

سوزان آرنولد رئیس هیأت مدیره دیزنی ضمن تقدیر از باب چاپک به خاطر زحماتش به ویژه در چالش بی‌سابقه پاندمی کرونا، گفت با دوره پیچیده‌تری که صنعت سرگرمی دارد طی می‌کند، باب ایگر باید در این دوره کلیدی، راهبر کمپانی باشد.

برکناری چاپک به دنبال انتشار گزارش سه ماهه سوم سال ۲۰۲۲ منتشر شد و وال استریت را به وحشت انداخت زیرا نشان‌دهنده این بود که هزینه‌های تولید و بازاریابی به رقم اوج ۱.۵ میلیارد دلار رسید. یک روز پس از انتشار این گزارش سهام دیزنی به زیر ۱۰۰ دلار سقوط کرد و به ۹۰ دلار رسید.

چاپک هم از سابقه ۳۰ ساله مدیریتی در دیزنی برخوردار بود و اداره پارک‌های موضوعی، محصولات مصرفی، سرگرمی‌های خانگی و توزیع را در کارنامه داشت، اما او در دوران مدیرعاملی اشتباهاتی داشت که موجب شده پتانسیل رشد بخش استریم دیزنی به وضوح پایین بیاید.

ایگر در دوره ۱۵ ساله مدیریتش با جاه‌طلبی‌های بزرگ این کمپانی را دگرگون کرده بود.

منبع: مهر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->