علی اکبر ولایتی انتخاب پزشکیان به ریاست جمهوری را تبریک گفت + متن پیام آیت‌الله علم‌الهدی: شرط هیئتی‌بودن، نوکربودن و نوکرماندن است | شهید رئیسی، مصداق خادم بااخلاص اباعبدالله(ع) بود پیام تبریک سیدامیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی به رئیس‌جمهور منتخب پیام تبریک مصطفی پورمحمدی به مسعود پزشکیان پس از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ پیام تبریک سعید جلیلی به مسعود پزشکیان پس از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ پیام تبریک رئیس قوه‌قضائیه به مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور منتخب مردم تبریک نماینده سبزوار در مجلس شورای اسلامی به رئیس جمهوری منتخب ایران (۱۶ تیر ۱۴۰۳) قالیباف خطاب به پزشکیان: مجلس، خود را کنار دولت چهاردهم می‌داند سرلشکر سلامی در پیامی به مسعود پزشکیان: سپاه آماده تقویت تعامل و همکاری با دولت است میزان مشارکت مردم مشهد در دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اعلام شد + جزئیات (۱۶ تیرماه ۱۴۰۳) درد مردم را چاره کنید آقای رئیس جمهور! تبریک مخبر به رئیس جمهور منتخب: امیدوارم با پایان رقابت‌‏های انتخاباتی فصل جدیدی از تعامل و همدلی آغاز شود تبریک دیپلماتیک سران عربستان سعودی به مسعود پزشکیان پوتین در پیامی، انتخاب مسعود پزشکیان را به عنوان رئیس‌جمهور ایران به او تبریک گفت پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم: رفتار‌های رقابتی دوران انتخابات به هنجار‌های رفاقتی تبدیل شود تقدیر شورای اسلامی شهر مشهد مقدس از مردم برای حضور پرشور در انتخابات ریاست‌جمهوری افزایش میزان دپوی شیر خشک به سه ماه پیام رهبر معظم انقلاب به نشست اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا: اثرگذاری در مسائل بزرگ، بر انگیزه و ایمان و اعتمادبه‌نفس متّکی است
سرخط خبرها

ژنرال عاصم رئیس جدید ارتش پاکستان شد

  • کد خبر: ۱۳۶۴۲۷
  • ۰۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۶
ژنرال عاصم رئیس جدید ارتش پاکستان شد
وزیر اطلاع‌رسانی پاکستان در توییتر نوشت: شهباز شریف، نخست وزیر روز پنجشنبه ژنرال عاصم منیر را به عنوان رئیس جدید ارتش قدرتمند کشور معرفی کرد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ مریم اورنگ زیب، وزیر اطلاع رسانی در توییتر گفت: رئیس جدید هدایت ارتش را از ژنرال مستعفی قمر جاوید باجوا که اواخر این ماه پس از یک دوره شش ساله بازنشسته خواهد شد، برعهده خواهد گرفت.

باجوا، ۶۱ ساله، قرار است در ۲۹ نوامبر بازنشسته شود. ژنرال سهیر شمشاد میرزا هم به عنوان رئیس کمیته مشترک ستاد ارتش (CJCSC) انتخاب شد. انتخاب‌ها باید به تایید رئیس‌جمهور برسد.

ژنرال عاصم منیر،  برای مدت کوتاهی رئیس سازمان اطلاعات ارتش بود. گفته می شود ظاهراً دیدگاه‌های او مورد پسند عمران خان، نخست وزیر قبل نبوده است.

انتصاب منیر به عنوان رئیس جدید ارتش احتمالاً یک شکست برای نخست‌وزیر سابق خواهد بود، و به اختلافات بین ارتش و خان، که ارتش را به ایفای نقش در برکناری او در اوایل امسال مقصر می‌داند، دامن می‌زند.

خواجه آصف، وزیر دفاع پس از اعلام منیر به عنوان رئیس جدید به خبرنگاران گفت: این بر اساس شایستگی، قانون و مطابق قانون اساسی است.

ارتش پاکستان در طول تاریخ نقش بزرگی در سیاست داخلی و خارجی ایفا کرده است و انتصاب منیر می تواند بر دموکراسی شکننده پاکستان، روابط آن با هند و افغانستان تحت حاکمیت طالبان و همچنین محور آن به سمت چین یا ایالات متحده تأثیر بگذارد.

روز چهارشنبه، فرمانده مستعفی ارتش، باجوا، گفت که ارتش در آینده هیچ نقشی در سیاست ملی نخواهد داشت و ادعاهای خان مبنی بر اینکه توطئه‌ای با حمایت ایالات متحده دعلیه دولت او جریان داشته را "جعلی و نادرست" خواند.

خان که در اوایل ماه جاری در جریان تظاهرات ضد دولتی در یک حمله مسلحانه زخمی شد، قول داده است که به درخواست برای برگزاری انتخابات زودهنگام ادامه دهد و قصد دارد روز شنبه در راولپندی، محل مقر ارتش، تظاهرات را رهبری کند.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->