زمان پخش «گاندو ۳» و «پایتخت ۷» اعلام شد| جزئیات تازه از سریال «پوریای ولی» ساخته مسعود جعفری جوزانی تعطیلی سینماهای کشور به مناسبت شب های احیا و شهادت امام علی(ع) جزئیات برنامه‌های تلویزیون در شب‌های قدر واکنش معین به انتشار اخباری درباره رفت و آمد پنهانی‌اش به ایران قسمت آخر فصل چهارم «زیرخاکی» امشب پخش می‌شود (۸ فروردین ۱۴۰۳) احسان علیخانی از آغاز تولید فصل دوم جوکر خبر داد دفتر واشنگتن «ایران اینترنشنال» تعطیل شد + عکس ضرغامی: ایران، ارزان‌ترین بلیط اماکن گردشگری را دارد اسکارلت جوهانسون وارد «دنیای ژوراسیک» می‌شود؟ سعید راد در بیمارستان بستری شد فروش ۷ میلیارد تومانی سینما‌های خراسان رضوی در هفته اول ۱۴۰۳ برنامه تعطیلی سینما‌های کشور در شب‌های قدر شعرخوانی شاعران در محضر رهبر انقلاب + فیلم و متن برگزاری نشست علمی و فرهنگی «حسنه ماندگار» در مشهد واکنش قاضی شهریاری به اظهارات یکتا ناصر در اینستاگرام چه بود؟ قسمت چهاردهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۶ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر انتشار اولین تصاویر از «اریک»، سریال جدید نتفلیکس | عروسک‌گردانیِ بندیکت کامبربچ یکتا ناصر و منوچهر هادی در دادسرای جنایی + عکس آمار پرفروش‌ترین فیلم‌ها در سینما‌های خراسان‌رضوی طی هفته‌ای که گذشت (۵ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

«شهر خاموش» جایزه بهترین کارگردان جشنواره تالین را گرفت

  • کد خبر: ۱۳۶۸۱۵
  • ۰۶ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۱
«شهر خاموش» جایزه بهترین کارگردان جشنواره تالین را گرفت
جشنواره فیلم تالین در کشور استونی جایزه بهترین کارگردانی را به فیلم «شهر خاموش» ساخته احمد بهرامی اهدا کرد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ جشنواره بین‌المللی فیلم شب‌های سیاه تالین در حالی به کار خود پایان داد که فیلم «شهر خاموش» در نخستین نمایش جهانی خود در بخش مسابقه‌ی اصلی این رویداد سینمایی، موفق به دریافت جایزه بهترین کارگردانی برای احمد بهرامی شد.

امسال هایده صفی یاری تدوینگر باسابقه سینمای ایران در کنار «الدیکو انیادی» فیلمساز مجارستانی نامزد اسکار (رئیس هیات داوران)، «آدام بالاژ» آهنگساز اهل کشور مجارستان، «آندرس کلینرت» کارگردان آلمانی و «بیجایا جنا» بازیگر هندی، فیلم‌های بخش مسابقه اصلی تالین را داوری کردند.

هیات داوران در بیانیه‌ای درباره فیلم «شهر خاموش» نوشتند: «کارگردان با استفاده از مکانی غمگین و ویران شده، درام کهن و جهانی شبیه به یک تراژدی شکسپیر را به تصویر کشیده است. علاوه بر این، نقش‌آفرینی بازیگران نیز جذاب است و هیچ گاه نمی توان فضای استعاری را با تصویرسازی شاعرانه در این فیلم فراموش کرد. این فیلم جشن سینما و هنر است».

در فیلم «شهر خاموش» به نویسندگی و کارگردانی احمد بهرامی و تهیه‌کنندگی رضا محقق، بازیگرانی چون باران کوثری، بابک کریمی، علی باقری، بهزاد دورانی، محسن مهری دروی، کریم و حبیب شراهی نقش‌آفرینی کرده‌اند و مسعود امینی‌تیرانی نیز به عنوان فیلمبردار و مصطفی وزیری نیز تدوین این فیلم سینمایی را بر عهده دارد.

در خلاصه داستان این فیلم در سایت رسمی جشنواره تالین آمده است: بمانی به جرم قتل شوهرش ده سال را در زندان سپری کرده است و فرزندش را به خانواده شوهرش دادند. او که به طور موقت آزاد می شود، بلافاصله به دنبال پسرش می گردد. بمانی به کارگاه اسقاط ماشین می‌رود که ابی، برادر شوهرش در آنجا کار می‌کند اما ادعا می کند که از سرنوشت پسرش چیزی نمی‌داند. با این حال او متوجه می‌شود که اِبی کودک را به خانواده‌ای ثروتمند فروخته است. بمانی سعی می‌کند اطلاعات بیشتری از کارگران بگیرد اما آنها در ازای دریافت اطلاعات، درخواست ناشایستی دارند. او به عنوان یک مادر ناامید، آماده است تا به سیم آخر بزند اما نه آنطور که همه انتظار دارند.

طبق اعلام پیشین امسال فیلم «جنگ جهانی سوم» از هومن سیدی و «خرس نیست» ساخته جعفر پناهی در بخش بهترین‌های جشنواره، فیلم «سونسوز» به کارگردانی رضا جمالی در بخش تازه راه اندازی شده منتخب منتقدان، فیلم کوتاه «آبان» ساخته عباس طاهری و مهدیه طوسی در بخش آثار کوتاه و مستند «چطور جرات کردی چنین آرزوی مسخره‌ای کنی» به کارگردانی مانیا اکبری و محصول مشترک ایران و بریتانیا هم در بخش غیر رقابتی به نمایش گذاشته شدند.

جشنواره بین‌المللی فیلم تالین از تاریخ ۱۱ تا ۲۷ نوامبر (۲۰ آبان تا ۶ آذر) در کشور استونی برگزار شد.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->