تاریخ و ساعت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس در جام حذفی | کار سخت اوسمار مقابل گربه سیاه سرخ‌ها طلای زهرا کیانی در ووشوی انتخابی جهان عذرخواهی کلوپ از هواداران پورعلی‌گنجی از جمع سرخ‌ها جدا می‌شود تغییر نام فراری در فرمول یک نتیجه و ویدیو خلاصه بازی منچستریونایتد و شفیلد| برونو، ستاره بی‌نقص نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و اورتون| پایان رویاپردازی با کلوپ حال ناخوش کشتی مشهد حضور تماشاگران زن در بازی پرسپولیس و آلومینیوم ممنوع شد + عکس مشکلات بی‌شمار ورزشگاه تختی در دوره مدیریت هیات فوتبال | حتی کاور چمن هم نداشتند! ثبت نام مجدد کاندیدا‌های هیات فوتبال خراسان یک تخلف بزرگ است | اهمال کاری هیات در روند برگزاری انتخابات مسجل است  پرسپولیس در جستجوی جام حذفی| جمعه شب حساس سرخ‌ها در اراک واکنش درویش به برکناری از پرسپولیس حذف ستاره‌های لوگوی سرخابی در آئین واگذاری شمسایی: به اولین هدفمان که صعود به جام جهانی بود، رسیدیم یزدانی: حضور ورزشکارانی مثل تیلور اعتبار کشتی المپیک را بالا می‌برد نتیجه و ویدئو خلاصه بازی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا | سلام یوزهای ایرانی به جام جهانی خطیر: حق امضای استقلال همچنان با من است پرسپولیس و استقلال رسماً واگذار شدند وزیر ورزش و جوانان: امروز نقطه عطفی در تاریخ ورزش کشور است
سرخط خبرها

شروع تمرینات تیم والیبال پیام پس از یک ماه تعطیلی

  • کد خبر: ۱۳۶۹۲
  • ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۹
شروع تمرینات تیم والیبال پیام پس از یک ماه تعطیلی
تیم والیبال سبزجامگان پیام مشهد نیز بعد از تعطیلی طولانی مدت تمرینات، باری دیگر از روز گذشته تمریناتش را در سالن مهران مشهد آغاز کرد، تمریناتی که البته حکایتگر چهره پوست‌انداخته پیام نیم‌فصل دوم بود.
مرتضی اخوان - سوت آغاز والیبال انتخابی المپیک ۲۰۲۰ توکیو در آسیا از ۲ روز دیگر به صدا در خواهد آمد و دوباره هیجان توپ و تور به جان هواداران و علاقه‌مندان به این رشته ورزشی خواهد نشست. چندی است به واسطه آماده‌سازی تیم ملی والیبال برای حضور در این مسابقات، لیگ برتر تعطیل شده است و تیم‌ها منتظرند با پایان رقابت‌های انتخابی المپیک در آسیا، دوباره هیجان والیبال داخلی را با ازسرگیری رقابت‌های لیگ برتر به جان هواداران والیبال بیندازند.

شروع دیرهنگام با تزریق ۵۰۰ میلیونی
مردان پیام بسیار دیرتر از سایر تیم‌های حاضر در لیگ برتر بعد از تعطیلات چند‌هفته‌ای تمرینات به کارزار برگشتند. این تیم که در شروع فصل هم در گیر و دار مشکلات بود و کار را خیلی دیر آغاز کرد، نتوانست از فرصت تعطیلات لیگ هم بهره ببرد و در حالی که شاگردان خداوردی باید کمبود‌های فنی و بدنی ناشی از دیر ملحق شدن به یکدیگر در شروع فصل را در تعطیلات جبران می‌کردند، گرفتار حواشی مشکلات مالی باشگاه شدند. در روز‌هایی که تیم‌های دیگر به دنبال ترمیم نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت خود بودند، پیامی‌ها دل‌نگران مشکلات مالی بودند و روزی نبود که خبرگزاری‌ها مصاحبه‌ای درباره شرایط بد باشگاه منتشر نکنند. با این همه، تنها چند روز مانده به پایان مهلت قانونی پرداخت ۴۵ درصد معوقات بازیکنان و کادر فنی، مدیرعامل تیم از کمک پانصدمیلیونی شهرداری مشهد خبر داد. این خبر بیانگر این واقعیت بود که پیام در دقیقه ۹۰ -دست‌کم یک نیم فصل دیگر- از مهلکه از هم پاشیدن رهایی یافته است.

غافل‌گیری در ساحت بی‌پولی
برخی از بازیکنان نام‌دار پیام که تجربه بازی در لیگ برتر را داشتند تصور می‌کردند بحران مالی این تیم حل‌شدنی نیست و با این پیش‌فرض که باشگاه نمی‌تواند تا ۱۰ دی معوقاتشان را بپردازد و از طرفی طبق بندی از قرارداد می‌توانستند بازیکن آزاد باشند، به تمرین تیم‌های دیگر لیگ برتری سری زدند تا شاید برای نیم‌فصل دوم خود مشتری پیدا کنند. با وجود این، درست در دقایق پایانی، مدیریت پیام توانست مبلغی را به عنوان کمک از شهرداری بگیرد و همین مسئله بازیکنان معترض را غافل‌گیر کرد. بهبودی، بهرام فرید، مجتبی شبان، حسن صنوبر و بهروز کمالی‌پور بازیکنانی بودند که اکنون، در شرایطی که ۴۵ درصد قراردادشان به ادعای مدیریت باشگاه آماده است، باید پاسخ‌گوی باشگاه باشند که چرا در زمانی که هنوز با این باشگاه قرارداد داشتند سر تمرین تیم‌های دیگر حاضر شدند.

سایه تردید بر سر تمرین سرد زمستانی
با همه این تفاصیل، تمرینات شاگردان اکبر خداوردی از عصر روز گذشته دوباره از سر گرفته شد و ۲۰ بازیکن به سالن مهران آمدند. البته از آن میان، ۴ بازیکن با لباس شخصی در تمرین حاضر شدند و کنار زمین روی نیمکت نشستند و حاضر به تعویض لباس نشدند. در ابتدای تمرین، سایر بازیکنان در شرایطی مشغول گرم کردن خود بودند که رضایی و تابعی، مربیان پیام، وسط گود بودند و اکبر خداوردی که با لباس و گرم‌کن ورزشی به سالن آمده بود، همچون تمرینات گذشته لباس‌هایش را در نیاورد و دست در جیب، نظاره‌گر عملکرد شاگردانش بود. بازیکنان یاغی که در اعتراض به مشکلات مالی ساز جدایی از جمع سبزجامگان را کوک کرده بودند، کنار زمین نشسته بودند و گهگاه با یکدیگر بگوبخند می‌کردند. نکته جالب تمرین روز گذشته پیامی‌ها سکوت عجیب بازیکنان بود به نحوی که تصور می‌شد تمرین در فضایی کاملا سایلنت برگزار می‌شود و خالی از هر گونه نشاط و شادابی تمرین آغازین دور جدید تمرینات یک تیم لیگ برتری است. لباس‌های هفت‌رنگ بازیکنانی که هر‌کدام برای خودشان در گوشه‌ای از زمین مشغول گرم کردن بودند نشانه‌ای از آشفتگی و به‌هم‌ریختگی شرایط تیمی بود که به رغم تزریق پول، هنوز در شرایط تردید به سر می‌برد، تردید درباره آینده‌ای که آیا ختم به خیر می‌شود یا باز بحران مالی سر بزنگاه گریبان تیم خصوصی بدون حامی را خواهد گرفت! با وجود این، جوان‌تر‌های پیام در نوع تمرین خود انگیزه زیادی نشان می‌دادند. آن‌ها در فصل سردی و خاموشی ستارگان، می‌خواستند یک‌تنه جور کمبود‌های فنی تیم را بکشند و نشان دهند که جانشینان خوبی برای ستاره‌های اخراجی احتمالی هستند!

شیخ‌الاسلامی: با حاشیه‌سازان برخورد می‌کنیم
مدیرعامل سبزجامگان پیام مشهد که روز گذشته خیلی بی‌سر‌و‌صدا از در جایگاه ویژه سر تمرینات پیامی‌ها حاضر شد گفت: «پیام تنها تیم کاملا خصوصی لیگ برتر والیبال ایران است. یعنی همه تیم‌ها به طرق مختلف از کمک‌های دولتی بهره می‌برند، ولی ما چنین امکانی نداریم. تیم ما فصل را با بدهی شروع کرد، بدهی‌هایی که به عهده ما نبود و به گردن ما انداختند. ما با اسپانسری قرارداد چهارمیلیاردی داشتیم. از این میزان ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون پرداخت شد و الباقی را ندادند.» وی افزود: «برای کار در فصل جاری، چند اسپانسر خرد گرفتیم که دردی را از ما دوا نمی‌کنند. به عنوان مثال، ما یک تیم جوانان و یک تیم نوجوانان به مسابقات لیگ برتر کشوری اعزام کردیم -که تازه مسابقات مجتمع بوده- چیزی حدود ۶۰ میلیون فقط هزینه‌های اعزام این بچه‌ها شد.» علی شیخ‌الاسلامی درباره بازیکنانی که به مسائل مالی تیم معترض بودند و چندی است در تمرینات تیم‌های دیگر حاضر می‌شوند اظهار کرد: «بازیکنانی گرفتیم که خوب و اسم‌و‌رسم‌دار بودند، اما حقیقت این است که شاید ما نتوانستیم با آن‌ها همکاری خوبی داشته باشیم. متأسفانه این بازیکنان یک جا‌هایی روی فعالیت حرفه‌ای پا گذاشتند. تصمیممان این است که برای دور برگشت، اولا هر بازیکنی را که احساس می‌کنیم امکان دارد حاشیه‌ای برای تیم درست کند همین الان از تیم کنار بگذاریم؛ دوم، با یک تیم کاملا جوان و بومی مسابقات را ادامه دهیم.» وی تأکید کرد: «جوانان بسیار خوبی در والیبال مشهد داریم که در کشور نمونه‌اند.» شیخ‌الاسلامی درباره وضعیت این تیم و شروع دور جدید تمرینات اذعان کرد: «تمرینات را از روز گذشته شروع کرده‌ایم. در بحث مربیگری هم جلسه‌ای با خداوردی داشتیم که سوءتفاهم‌ها برطرف شد و او محکم به کارش در پیام ادامه می‌دهد. از سویی، قرار شد ما در ۴ پست پاسور، پشت‌خط‌زن، سرعتی‌زن و دریافت‌کننده، بازیکن اضافه کنیم.» وی تصریح کرد: «۵ بازیکن اعلام کردند که شرایط ادامه کار با ما را ندارند. این ۵ بازیکن متأسفانه در یک حرکت غیراخلاقی، قبل از روشن شدن وضعیتشان، در تمرینات تیم‌های مقابل شرکت کردند. دوشنبه جلسه کمیته انضباطی فدراسیون والیبال در خصوص این بازیکنان برگزار می‌شود و بعد، ما تصمیم می‌گیریم که اگر این بازیکنان با شرایط ما کنار آمدند، بمانند. در غیر این صورت، آن‌ها را نمی‌خواهیم.» مدیرعامل پیام با اشاره به پرداختی‌های تیم خاطرنشان کرد: «تمام بازیکنانی که با ما همراه بودند و بدون غیبت و حاشیه کنار تیم بودند، الان ۴۵ درصد قراردادشان را گرفته‌اند، اما پول بازیکنانی را که برای تیم حاشیه درست کردند نگه داشته‌ایم تا تکلیف جلسه کمیته انضباطی مشخص شود. قرار نیست ما پول را بپردازیم و این بازیکنان هم به تیم ما برنگردند و بروند تیم‌های دیگر! کادر مربیانمان هم بین ۲۰ تا ۲۵ درصد دریافتی داشته‌اند.»

خداوردی: قرار شد مثبت حرف بزنیم
سرمربی تیم والیبال پیام مشهد بعد از ماندگاری در مشهد و اولین جلسه تمرینی تیمش گفت: «قول داده‌ام مثبت صحبت کنم. الان هم می‌خواهم بگویم بعد از یک ماه، تمریناتمان را دوباره شروع کرده‌ایم. طبیعی است که خیلی عقب باشیم. چند بازیکن از تیم ما جدا شده‌اند. ما مجبوریم با همین بازیکنان بومی و جوان کار را ادامه بدهیم.» اکبر خداوردی افزود: «با مدیرعامل تیم صحبت‌هایی کرده‌ام و ظاهرا منابعی رسیده است و قرار است مشکلات مالی برطرف شود. خود من ۲۰ درصد دریافتی داشته‌ام و تا جایی که اطلاع دارم بازیکنان هم ۳۰ درصد دریافتی داشته‌اند.» وی با تأکید بر اینکه امیدوار است پیام نماینده شایسته‌ای برای والیبال خراسان باشد ادامه داد: «کار ما سخت است، اما همه تلاشمان را می‌کنیم نماینده خوبی برای مردم مشهد و استان خراسان باشیم. ۲۹ دی مقابل شهرداری گنبد در خانه این تیم بازی داریم و باید سخت تلاش کنیم.»
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->