زمان پخش «گاندو ۳» و «پایتخت ۷» اعلام شد| جزئیات تازه از سریال «پوریای ولی» ساخته مسعود جعفری جوزانی تعطیلی سینماهای کشور به مناسبت شب های احیا و شهادت امام علی(ع) جزئیات برنامه‌های تلویزیون در شب‌های قدر واکنش معین به انتشار اخباری درباره رفت و آمد پنهانی‌اش به ایران قسمت آخر فصل چهارم «زیرخاکی» امشب پخش می‌شود (۸ فروردین ۱۴۰۳) احسان علیخانی از آغاز تولید فصل دوم جوکر خبر داد دفتر واشنگتن «ایران اینترنشنال» تعطیل شد + عکس ضرغامی: ایران، ارزان‌ترین بلیط اماکن گردشگری را دارد اسکارلت جوهانسون وارد «دنیای ژوراسیک» می‌شود؟ سعید راد در بیمارستان بستری شد فروش ۷ میلیارد تومانی سینما‌های خراسان رضوی در هفته اول ۱۴۰۳ برنامه تعطیلی سینما‌های کشور در شب‌های قدر شعرخوانی شاعران در محضر رهبر انقلاب + فیلم و متن برگزاری نشست علمی و فرهنگی «حسنه ماندگار» در مشهد واکنش قاضی شهریاری به اظهارات یکتا ناصر در اینستاگرام چه بود؟ قسمت چهاردهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۶ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر انتشار اولین تصاویر از «اریک»، سریال جدید نتفلیکس | عروسک‌گردانیِ بندیکت کامبربچ یکتا ناصر و منوچهر هادی در دادسرای جنایی + عکس آمار پرفروش‌ترین فیلم‌ها در سینما‌های خراسان‌رضوی طی هفته‌ای که گذشت (۵ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

کتاب «ابلیس نامه» به بازار رسید

  • کد خبر: ۱۳۷۰۱۲
  • ۰۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۷
کتاب «ابلیس نامه» به بازار رسید
کتاب «ابلیس نامه» تألیف آیت الله هادی نجفی منتشر شد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ کتاب «ابلیس نامه (نیرنگ ها، دام‌ها و آرزوهای ابلیس لعین) نوشته آیت الله هادی نجفی از استادان برجسته حوزه علمیه اصفهان است که به همت انتشارات «چتر دانش» منتشر و روانه بازار نشر شده است. 

در بخشی از مقدمه این کتاب آمده است:

«ابلیس که از طائفه جنیان است هزاران سال عبادت کرد به حدی که در جایگاه فرشتگان مقرب الهی درآمد و در جریان آفرینش حضرت آدم و امر الهی مبنی بر سجود فرشتگان بر آدم، ابلیس سر باز زد و کبر و خودبزرگ بینی‌اش دامن گیر او شد و باورش این بود که من برتر از آدم هستم چرا که آفرینش من از آتش و آدم از خاکی بی‌ارزش است. سزاوار من نیست که در برابر چنین موجودی تواضع کرده و سجده کنم. لذا به دلیل این نافرمانی و تکبرش خداوند او را از مقام قرب خود راند. درخواست ابلیس از خدا این بود که پروردگارا تا روز قیامت به من مهلت و زمان بده! خداوند چنین پاسخ داد که مهلت تو تا زمانی مشخص و روزی معین است». 

نویسنده در این اثر به این نکته تصریح می‌کند که علت رانده شدن ابلیس، سجده نکردن بر حضرت آدم (علی نبینا وآله و علیه السلام) بود لذا دشمن او و فرزندانش شده و گفت: پروردگارا، - به عزتت قسم- چون مرا گمراه کردی حتماً (گناهان) را در زمین برایشان زیبا جلوه می‌دهم و قطعاً همگان را گمراه خواهم کرد؛ مگر بندگانی از ایشان را که خالص شده اند» 

پس از اینکه آدم و همسرش در باغی ویژه از باغ‌های دنیا ساکن شدند و خداوند آن‌ها را نهی نمود از نزدیک شدن و استفاده از درخت و نمادین دنیا، ابلیس با وسوسه جاودانگی یا فرشته شدن به سراغ آن‌ها آمد، حتی قسم یاد کرد که من خیرخواه شما هستم پس آن‌ها را با فریب و نیرنگ به چیزی رهنمون شد که واقعیتی نداشت همین که طعم دنیا را چشیدند از مقام قرب الهی دور شدند. 

به گفته نویسنده ابلیس دشمنی دیرینه و آشکاری با انسان و فرزندانش دارد. زیبا جلوه دادن زشتی‌ها امر و دستور به انجام ناپسندی‌ها و کارهای زشت و ناروا، ترساندن از تهیدستی در وقت انفاق، ایجاد دشمنی و کینه در دل‌ها و کارهای بیهوده، جلوگیری از یاد خدا و نماز نشانه‌های آشکار این دشمنی دیرینه است. 

تلاش او فراخواندن و وسوسه و القای آرزوهای دست نایافتنی در دل هاست. او برای گمراه کردن انسانها از برنامه گام به گام و فرزندان و لشکریان خود و نیرنگ و دام‌ها و وعده‌های گوناگون استفاده می‌کند. آخرین خواسته او به کفر کشاندن انسان هاست و چون به این کار موفق شود اظهار بیزاری از انسان کرده ادعا می‌کند که من از پروردگار جهانیان ترس دارم. 

وعده خدا در مورد پیروان ابلیس جهنّم است که به او گفت: «مسلماً کسانی از آنان که از تو پیروی کنند جهنّم را از وجودشان لبریز خواهم کرد». بنابراین بر ما لازم است که این دشمن خدا و خودمان را شناخته با نیرنگ و دام ها، تارها و تیرها و نقشه‌ها و لشکریان او آشنا شده و به توفیق الهی از چنگ او نجات یافته و سعادتمند شویم. 

برخی از عناوین فهرست این کتاب عبارتند از: کمینگاه بزرگ ابلیس- گناهکاران، لشکریان سواره و پیاده ابلیس به فراموشی سپردن استغفار، دام ابلیس- جداشدگان از مردم همراهان ابلیس اند- نزدیک‌ترین حالات به ابلیس- سرعت ربایش ابلیس- دست‌یابی ابلیس به انسان در سه چیز-گریبان گیری ابلیس به وسیله‌ی ثروت -سخن ابلیس با لشکریانش مبنی بر القای آزمندی و دشمنی بین بندگان- القای دشمنی و دوری بین مؤمنان –ابلیس، سارق حلم و بردباری. 

کتاب «ابلیس نامه (نیرنگ ها، دام‌ها و آرزوهای ابلیس لعین)» تألیف آیت الله هادی نجفی با ترجمه «مصطفی اله دادی دستجردی» در شمارگان ۵۰۰ نسخه و با قیمت ۱۲۰ هزار تومان از سوی انتشارات «چتر دانش» روانه بازار نشر شده است.

 

کتاب «ابلیس نامه» به بازار رسید

منبع: ایلنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->