حمایت چهره‌های مطرح هالیوود از مردم فلسطین ویدئو | نخستین ویدیو از نگارگری روضه رضوان توسط استاد فرشچیان استقبال چشمگیر مخاطبان از طرح «سه‌شنبه‌های نیم‌بها» در سینمای ایران + آمار چهره‌های تلویزیونی که مخاطب هنوز کنجکاو سرنوشت‌شان است تصویری جدید از پشت صحنه سریال «اجل معلق» + عکس ویدئو | بابک جهانبخش در بیمارستان بستری شد صدور مجوز نمایش برای چهار فیلم سینمایی | «تابستان همان سال» به کارگردانی محمود کلاری آماده اکران شد برپایی نمایشگاه آثار فاخر استاد فرشچیان در تالار وحدت پرواز همای با اپرای «شیدا» به کاخ نیاوران بازمی‌گردد تاریخ اکران «گوزن‌های اتوبان» مشخص شد شلیک، با کمی تأخیر | نگاهی به سریال «شکارگاه»، اثر جدید نیما جاویدی گفت وگو با محمدتقی امیدیان، طراح نخستین پرتره امام خمینی (ره) بر روی اسکناس ها آموزش داستان نویسی | چشم‌هایی که در اعماق برق می‌زنند شاعر « اسب‌‌سالگی»: باید خط و خراشی روی صفحه هستی بیندازم برنامه‌های گالری‌های مشهد در روز‌های آتی (۲۶ مرداد ۱۴۰۴) ابوتراب خسروی: ممیزان دچار سوءتفاهم شده‌اند درباره سریال «۰۲۴» و ماجرای حضور زنان در یک رختشوی‌خانه درگذشت «گِرِگ ایلس،»نویسنده ژانر جنایی اکران مستندی درباره روایتی تاریخی از یک روزنامه‌نگار مبارز
سرخط خبرها

فرهاد قائمیان: ماهیت سینمای مستند اجازه نوآوری به فیلمساز می‌دهد

  • کد خبر: ۱۳۷۳۳۱
  • ۰۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۷
فرهاد قائمیان: ماهیت سینمای مستند اجازه نوآوری به فیلمساز می‌دهد
فرهاد قائمیان بازیگر سینما و تلویزیون می گوید که ماهیت سینمای مستند، اجازه تجربه کردن، نوآوری و حتی بازیگوشی در روایت و ساختار را به فیلمساز می‌دهد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ فرهاد قائمیان بازیگر سینما و تلویزیون درباره ارتباط سینمای داستانی و مستند گفت: امروز مرز بین هنرها برداشته شده است، با وجود این که سینمای داستانی و مستند، دو دنیای متفاوت هستند اما در محدوده‌هایی بهم پیوند می خورند. سینمای داستانی همواره از تجربه گری ها در سینمای مستند استفاده کرده و در بعضی مستندها، روایتگری به سینمای داستانی نزدیک شده است.

این بازیگر ادامه داد: ماهیت سینمای مستند، اجازه تجربه کردن، نوآوری و حتی بازیگوشی در روایت و ساختار را به فیلمساز می‌دهد. سینمای مستند از جنس زندگی است و زندگی، هرگز ایستا نبوده و به یک قالب محدود نشده است.

قائمیان عنوان کرد: گاهی مرزبندی‌ها برای رسیدن به شناخت و تحلیل و بررسی است که باید به آن احترام گذاشت اما گاهی جدا کردن سینمای داستانی و مستند، به محدود کردن سینمای مستند می‌انجامد. مستندهای بسیاری با موضوع‌ها و ساختارهای جذاب ساخته می‌شوندکه اگر راهی به اکران آنلاین یا نمایش در سینما داشته باشند، اگر چه نه به اندازه فیلم‌های پرفروش سینمای داستانی، اما مخاطب خواهند داشت و مورد توجه قرار می‌گیرند.

بازیگر فیلم سینمایی «بادیگارد» تاکید کرد: تصور غلطی است که سینمای مستند را از مردم دور بدانیم و جدا کنیم. در صورت توجه به این نوع فیلم ها و نمایش مستمر آنها به صورت آنلاین یا اکران در سینماها و سینماتک‌ها و پاتوق‌های فرهنگی، با نسلی مواجه خواهیم بود که سینمای مستند را درک کرده، لذت تماشای آن را می‌شناسد و متوجه شگفتی‌های این سینما است.

این بازیگر درباره تاثیر جشنواره‌هایی از جنس «سینماحقیقت» در معرفی سینمای مستند به مخاطبان گفت: رویدادهای فرهنگی زمینه فرهنگسازی را به وجود می‌آورند. جشنواره‌ها با تمرکزی که روی نمایش و پوشش اخبار دارند، فضاسازی می‌کنند و دوستداران هنر را متوجه شاخه‌های مختلف هنرها می‌کنند. اگر جشنواره‌ها به تهران و ساکنان پایتخت محدود و منحصر نشوند، موجی که ایجاد می‌کنند می‌تواند به کشف استعداد منجر شود. شاید برای کشوری با وسعت ایران و انبوه استعدادهای جوان، جشنواره‌ها از جمله «سینماحقیقت» می‌توانند مهمترین بستر کشف استعداد باشند.

منبع: صبا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->