معاون زنان رئیس جمهور در مشهد: زنان در خط مقدم جنگ نرم قرار دارند

  • کد خبر: ۱۳۷۷۲۹
  • ۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۵
معاون زنان رئیس جمهور در مشهد: زنان در خط مقدم جنگ نرم قرار دارند
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: اکنون در سخت‌ترین جنگ که به نام جنگ نرم نام گرفته، ایستادیم. امروز زنان در خط مقدم این جنگ قرار دارند. مردان باید از زنان پشتیبانی کنند و به آن‌ها سلاح برسانند و حمایت کنند تا در این خط مقدم بمانند و از هویت، عفت، اصالت زن، مسلمان بودن و توانمندی‌های خود در برابر حجم‌های وسیعی که در سراسر دنیا به سمت آن‌ها نشان گرفته شده است، دفاع کنند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ دکتر انسیه خزعلی در اجتماع بانوان و تقدیر و تجلیل از پیشکسوتان حافظ کل قرآن و داور بین‌المللی ضمن تبریک ولادت حضرت زینب کبری (س) و روز پرستار اظهار کرد: آن حضرت در کربلا و در جنگ سخت، پشتیبان و حمایتگر خاندان رسالت و یاران سیدالشهدا (ع) بود. پس از آن به عنوان پرستار، ایفای نقش کرد و در کاخ یزید، به عنوان یک روشنگر و در عرصه جهاد تبیین، توطئه یزیدیان را خنثی کرد.

وی افزود: اکنون در سخت‌ترین جنگ که به نام جنگ نرم نام گرفته، ایستادیم. امروز زنان در خط مقدم این جنگ قرار دارند. اگر در جنگ سخت مردان در خط مقدم بودند و زنان پشتیبان، امروز زنان و خانواده‌ها در خط مقدم هستند و مردان باید از زنان پشتیبانی کنند و به آن‌ها سلاح برسانند و حمایت کنند تا در این خط مقدم بمانند و از هویت، عفت، اصالت زن، مسلمان بودن و توانمندی‌های خود در برابر حجم‌های وسیعی که در سراسر دنیا به سمت آن‌ها نشان گرفته شده است، دفاع کنند.

خزعلی بیان کرد: این همان جهادی است که پیامبر (ص) خطاب به یارانشان می‌گوید شما که در جهاد با شمشیرهایتان از من دفاع می‌کردید آیا زبانتان قدرت دفاع نداشت؟ یاران در جواب پاسخ دادند؛ پیامبر ما آماده‌ایم. همان طور که آن‌ها با بازنشان دین و ایمان مردم را نشانه گرفتند ما نیز باید با زیانمان وارد جنگ شویم. از جانب خداوند به مومنان وعده داده شده است که وارد این جهاد شوید ومن از شما را پشتیبانی خواهم کرد. در جنگ درگیری، سختی و زخم وجود دارد، اما شما امیدی دارید که آن‌ها ندارند، شما پشتیبانی دارید که آن‌ها ندارند. در هر حال خداوند شما را به پیروزی ظاهر و باطنی خواهد رساند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به اینکه خداوند از مومنان می‌خواهد که به جنگ شناختی وارد شوند و پیامبر می‌خواهد که مومنان با زبان، شعر، هنر، ادبیات و سلاح رسانه دشمن را مورد هدف قرار دهند، گفت: از سلاح دشمن استفاده کنید، اما وارد موارد منفی نشوید، با ظرافت از خباث‌های دشمن فاصله بگیر، اما از شیوه‌های او برای حجو و شناساندن، روشنگری و آگاهی بخشی استفاده کنید. اکنون دشمن به نتیجه‌ای رسیده که از طریق نظامی، اقتصادی و تحریم‌ها نمی‌تواند به ما صدمه و بر ما غلبه کند، اما می‌خواهد از طریق ذهن‌ها، شناخت‌ها، ادراک‌ها، نوع نگاه و فکر‌ها وارد شود و اینجا وظیفه شما قرآنیان سنگین‌تر از هر کسی است.

وی اضافه کرد: وقتی فتنه‌ها از هر سوی به شما وارد می‌شود و شب تاریک شما را فرا می‌گیرد به سوی قرآن بشتابید. مفاهیم و  زیبای‌های قرآن را به فرزندان خود آموزش دهید و نکات کلیدی و اثرگذار را به زبان امروز و به زبانی که نوجوان ما می‌فهمد باید آن‌ها منتقل کنید، زیرا حفظ و تلاوت قرآن ارزشمند و زنده کردن دل‌ها بالاترین جایگاه را دارد. این تبحر جامعه را قرآنی می‌کند. حجاب و آموز‌های زیبای قرآن را به مسلمان نشان دهیم. خداوند در قرآن می‌فرماید؛ حجاب برای این است که زن را از خشونت، آزار، نگاه و برخورد نامناسب حفظ کند و حجاب برای حفاظت از زن است، این مفاهیم را به دختران سرزمینمان آموزش دهیم.

خزعلی گفت: حجاب تنها حجاب ظاهر نیست بلکه حجاب باطن، قلب صحبت کردن و گوش کردن است، حجاب برای این است که دل تو و دل طرف مقابل تو پاک باشد تا بتوانیم خانواده سالم داشته باشیم و همه ارتباطات در حیطه خانواده حفظ و از گسست‌ها جلوگیری کنیم. این مفاهیم را ترسیم و به دخترانمان آموزش دهیم و این امر سبب می‌شود که دختران ما مشتاقانه به سمت حجاب بروند. اکنون در جامعه ما دختران ما مشتاقانه و به انتخاب خودشان به سمت حجاب می‌روند.

وی با اشاره به آیه‌ای از قرآن، ادامه داد: اگر قلب‌ها متزلزل شود، تردید حاصل می‌شود و اگر دشمتان توانستند قلب‌ها را تسخیر کنند، اراده‌ها ضعیف می‌شود و به راحتی می‌توانند به ملت‌ها غلبه کنند و از درون خانواده‌ها را تصرف کنند. اگر این چنین شود ذلت ابدی خواهد شد. اکنون در بزرگترین جهادی هستیم که مسئولیت شما سنگین‌تر است و شما تلاش کنید از این معرفتی که خداوند به شما داده نهایت استفاده را کنید.

همچنین در این اجتماع زهرا افخمی استاد، حافظ کل قرآن و دارو بین‌المللی مسابقات قرآنی ضمن تشکر و قدردانی از تمام کسانی که مسبب برگزاری این اجتماع بودند، اظهار کرد: هر چه داریم از قرآن است، لذا باید قدردان آن باشیم.

ابتدا باید خودمان حافظ و فراگیر قرآن باشیم تا بتوانیم روی دیگران تاثیر‌گذار باشیم و آموزه‌های اخلاقی را پیش ببریم. وی افزود: طبق فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند باید ١٠ میلیون نفر حافط قرآن تربیت کنیم، انشالله بتوانیم به این هدف برسیم. ما به عنوان مربیان قرآنی باید محله و خانه‌هایمان را به کانون قرآنی تبدیل کنیم و جوانان بیشتری را جذب کنیم.

حجت‌الاسلام سید مهدی شجاع، مدیرکل ارتباطات و هماهنگی امور قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، افزود: زندگی یک مربی قرآنی وقتی خدایی باشد همه زندگی‌اش نورانی خواهد بود.

در این اجتماع از زهرا افخمی استاد، حافظ کل قرآن و دارو بین‌المللی مسابقات قرآنی و ٢٧ بانو برگزیده در مسابقات قرآنی تقدیر به عمل آمد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->