برگزاری کنگره شعر توس تا نیشابور + جزئیات «پدر قهوه» سریال جدید مهران مدیری در راه شبکه نمایش خانگی چندخطی درباره‌ی کتاب «فلسفه‌ی پیاده‌روی» نوشته‌ی فردریک گرو | بجنبید، منتظرمان هستند! بازگشت بهروز افخمی با «هفت» به تلویزیون + زمان پخش تئاتر کمدی «هشتگ، بچه‌شهرستانی‌ام» روی صحنه می‌رود + پوستر و زمان اجرا انعکاسی از مظلومیت غزه در «خاورمیانه» | گفتگو با احمدرضا عبیدی (ججو) به مناسبت انتشار موزیک ویدئو جدیدش فردوسی و «شاهنامه» در نگاه محمدعلی اسلامی ندوشن «صحبت یار» در نگارخانه فردوسی + عکس اضافه شدن شخصیت «غرغر خان» به باغ شادونه نقد کامل فیلم تلماسه ۲ (Dune 2) | زیبایی و وحشت «پهلوان هرگز نمی‌میرد» و «پهلوان واقعی» در تلویزیون + زمان پخش پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین ۱۴۰۳ |«هویزه» مشهد در جمع پرفروش‌ها ماجرای شکایت صداوسیما از مهران مدیری به کجا رسید؟ «نردبان آسمان» به کتاب‌فروشی‌ها آمد صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تجلیل از کارگردان فلسطینی در جشنواره فیلم سارایوو فیلم‌های اولین هفته اردیبهشت ۱۴۰۳ (۶ و ۷ اردیبهشت) + زمان پخش
سرخط خبرها

تجلیل مرکز کندی از «جورج کلونی»

  • کد خبر: ۱۳۸۳۵۳
  • ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۳
تجلیل مرکز کندی از «جورج کلونی»
مرکز کندی برای دستاورد‌های یک عمر فعالیت هنری از جورج کلونی تجلیل کرد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ بازیگر «۱۱ یار اوشن» در فهرست چهره‌های مشهوری جای داشت که شنبه در مرکز کندی تجلیل شدند. امی گرانت خواننده پاپ، گلدیس نایت چهره موسیقی، تینا لئون آهنگساز و بونو از گروه U ۲ هم از دیگر چهره‌های این فهرست بودند.

کلونی گفت به عنوان کسی که در یک شهر کوچک از کنتاکی بزرگ شد هرگز تصور نمی‌کرد روزی روی بالکن افتخار مرکز کندی بایستد و افزود: این یک افتخار بزرگ برای همه خاندان کلونی است.

این بازیگر و فیلمساز تا کنون ۲ جایزه اسکار کسب کرده، ۵ گلدن گلوب برده و ۴ جایزه انجمن بازیگران آمریکا، یک بفتا، ۲ جایزه منتخب منتقدان، یک امی، ۴ جایزه هیات ملی نقد و جایزه یک عمر دستاورد هنری از موسسه فیلم آمریکا را در کارنامه دارد.

وی در مصاحبه‌ای پیش از مراسم تجلیل از او گفت با دیدن تصویر مرد سالخورده‌ای با موی خاکستری از پشت سر در اولین نمایش فیلمش «بلیت بهشت» پیش از اینکه متوجه شود این خودش است، با خود فکر کرد او کیست؟

کلونی روز جمعه در مصاحبه‌ای با «واشینگتن پست» با اشاره به اینکه در نقش‌های جوانی‌اش بیشتر استفاده ابزاری از وی می‌شد، گفت اکنون ۶۱ ساله است و هنوز می‌تواند کار‌هایی را که تاکنون انجام می‌داده انجام دهد، اما ۲۰ سال دیگر همه چیز متفاوت خواهد بود؛ بنابراین ترجیح می‌دهد دیگر مگر در موردی خاص دست به کارگردانی نزند، زیرا سخت و زمان‌بر است، در حالی که بازیگری بسیار آسان‌تر است و دستمزد بیشتری هم دریافت می‌کند و به جای آن می‌تواند وقت بیشتری را با خانواده‌اش بگذارند.

وی گفت مدت‌ها به اشتباه فکر می‌کرد برای داشتن یک زندگی کامل باید خیلی کار کند.

کارگردان «مردان آثار ماندگار» از همسرش که ۸ سال پیش با وی ازدواج کرد برای رسیدن به این دیدگاه یاد کرد و گفت هرگز تصور نمی‌کرد روزی پدر ۲ فرزند باشد.

کلونی با اشاره به پل نیومن (که وی نیز جایزه کندی را دریافت کرده بود)، از فیلم تحسین شده «حکم» نیومن در سال ۱۹۸۲ وقتی او پنجاه و چند ساله بود یاد کرد و گفت: پل نیومن پیری را پذیرفت و صادقانه درک کرد که یک بازیگر شخصیت است. او سعی نکرد چهره‌اش را تغییر بدهد تا جوان به نظر برسد. فقط گفت: من الان این هستم و انتظاراتی که از او وجود داشت را کمی تغییر داد.

البته همه این‌ها به معنی عقب‌نشینی این چهره از سینما نیست و در حالی که «بلیت بهشت» در ماه اکتبر اکران شد، وی کارگردانی درام «پسران در قایق» را در برنامه‌اش دارد که درباره قهرمانی تیم قایقرانی دانشگاه واشینگتن که مدال طلای المپیک ۱۹۳۶ برلین را دریافت کردند.

منبع: مهر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->