سرخط خبرها

نمایشگاه آثار نقاشی-خط «شاهچراغ» در مشهد گشایش یافت

  • کد خبر: ۱۳۹۲۹۳
  • ۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۸
نمایشگاه آثار نقاشی-خط «شاهچراغ» در مشهد گشایش یافت
هم‌زمان با فرارسیدن چهلمین روز شهادت جمعی از هم‌وطنان در حادثه تروریستی حرم شاهچراغ در شیراز، نمایشگاه آثار نقاشی-‌خط استاد «محسن توسلی» در نگارخانه رضوان مشهد آغاز به کار کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، این نمایشگاه مشتمل بر ۲۶ تابلو است که با موضوع شهید و شهادت و با محوریت بزرگداشت شهدای حادثه تروریستی شاهچراغ در معرض دید عموم مردم قرار گرفته است.

محسن توسلی، خالق این آثار، درباره این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه به‌مناسبت چهلمین روز شهادت شهدای حادثه شاهچراغ برگزار شد و در مدت‌ کوتاه، تلاش شد‌ آثاری در ارتباط با شهادت این عزیزان برای نمایش عمومی در نمایشگاه آماده شود.

وی افزود: مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی و نگارخانه رضوان نیز در این زمینه همراهی و مساعدت داشتند تا این آثار به مخاطبان ارائه شود.

توسلی خاطرنشان کرد: از مجموع ۲۶ اثر ارائه‌شده در این نمایشگاه، ۵ اثر به‌صورت ویژه و در ابعاد ۲ متر در ۱.۵ متر برای بزرگداشت شهدای حادثه شاهچراغ آماده شده و بقیه آثار نیز با موضوع شهید و شهادت و ایام فاطمیه آماده شده که این آثار نیز برای اولین بار در معرض نمایش قرار می‌گیرد.

وی افزود: تکنیک استفاده‌شده در این آثار، نقاشی-‌خط است که البته در تولید آثار، از موادی از جمله ورق طلا و رنگ روغن نیز استفاده شده است. ضمنا تلاش شد آثار تولید‌شده در ابعاد بزرگ‌تر ارائه شود تا مخاطب ارتباط بهتری با آن برقرار کند. هنرمند با زبان هنر مفاهیم اجتماعی را منتقل می‌کند.

توسلی در بخش دیگری از سخنانش گفت: این نمایشگاه در حقیقت برای بزرگداشت شهید و شهادت است. هنرمند نباید به وظیفه‌های اجتماعی خود بی‌تفاوت باشد. حتی بعضی افراد هم بودند که من را از انجام این کار منع کردند، اما من اعتقاد دارم که هنرمند در جامعه زندگی می‌کند و نباید از کنار اتفاقاتی که در جامعه می‌افتد، بی‌تفاوت عبور کند.

وی خاطرنشان کرد: با وجود آنکه به‌نظر می‌رسد هنر خطاطی نمی‌تواند به اندازه هنر سینما و تلویزیون در جامعه تأثیرگذار باشد، از میزان وظیفه اجتماعی که بر دوش هنرمندان این رشته است، کم نمی‌شود. هنرمند باید با زبان هنر، سخنش را در اجتماع بیان کند و به این صورت است که رسالت و نقش اجتماعی او ظهور و بروز پیدا می‌کند.

نمایشگاه تا ۲۱ آذرماه در معرض دید علاقه‌مندان قرار دارد. به‌گفته محمود جمالی، مدیر نگارخانه رضوان، این نمایشگاه تا ۲۱ آذرماه از ساعت ۹ تا ۱۳ صبح و از ۱۶ تا ۱۹ عصر در محل نگارخانه رضوان واقع در خیابان کوهسنگی ۱۷ آماده بازدید عموم است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->