ماجرای رانت ۴میلیارددلاری مونتاژکاران خودرو چه بود؟ حدود ۱۰ میلیون جوجه‌ریزی در فروردین ماه ۱۴۰۳ محقق شد چند خواسته مهم جامعه کارگری در هفته کار و کارگر | رفاه کارگر در موضوع معیشت آن گم شده است متقاضیان نهضت ملی مسکن باید هر ۲ ماه ۴۰ میلیون واریز کنند دو روی بازار سهام امروز | گزارش وضعیت بورس (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) گارانتی، هر روز شکننده‌تر از دیروز نان مردم و ایمان جامعه قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) | ادامه ریزش قیمت در بازار منتظر سود مرحله سوم سهام عدالت باشید | + زمان واریز خاندوزی خبر داد: پرداخت ۱۱۷ همت تسهیلات بدون‌ضامن طی ۲ سال گذشته چرا مصرف برق کولر گازی بالاست؟ | قبض برق دومیلیون‌تومانی در صورت استفاده از کولر گازی آسیب سلامت روان در پی نبود امنیت شغلی بررسی فایل‌های اجاره ملک در مطهری شمالی مشهد | تجمع خانه‌های ویلایی در این منطقه + جدول (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) ظرفیت یک میلیون دلاری صادرات فرش ماشینی ۹۵ درصد قراردادهای کار موقت هستند | اجرای مصوبه تعیین سقف ۴ سال برای قراردادهای موقت  افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (شنبه، ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) کمبود فصلی لوازم یدکی در بازار حباب سکه در اولین روز هفته، کاهشی یا افزایشی؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازار سیاه لاستیک خودرو از بین می‌رود | تقاضا برای خرید کاهشی شد ریزش گسترده قیمت‌ها در بازار خودرو | آخرین قیمت سمند، دنا، ساینا، شاهین و کوییک (شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | بازار آرام گرفت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) برنامه وزارت صمت برای جهش در تولید خودرو سیگنال مثبت بانک مرکزی به بورس + جدول بورس تهران هشتمین بازار سهامی خاورمیانه شد! + نمودار دردسرهای کارگران تمامی ندارد | نبود امنیت شغلی حتی برای کارگران ماهر
سرخط خبرها

وزن هر شاخه پروفیل ۶ متری

  • کد خبر: ۱۳۹۸۰۲
  • ۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۷
وزن هر شاخه پروفیل ۶ متری
پروفیل‌های ۶ متری از محصولات پرکاربردی در صنایع و سازه‌های مختلف هستند.

گزارش آگهی

با آگاهی از وزن هر شاخه پروفیل ۶ متری هم می‌توانید تخمین مناسبی از هزینه‌های خرید در پروژه به‌دست بیاورید و هم از نظر رسیدن به نتیجه‌گیری درباره تعداد شاخه‌های هر بندیل و ظرفیت هم برایتان مفید خواهد بود. در این مقاله می‌خواهیم از وزن هر شاخه از این پروفیل برایتان بگوییم. با ما همراه باشید. 

عوامل مؤثر در محاسبه وزن هر شاخه پروفیل ۶ متری

برای محاسبه وزن هر شاخه پروفیل 6 متری باید به عوامل متنوعی توجه کنید. در واقع، توجه به اندازه و شکل محصولات در این زمینه بسیار مهم است. پروفیل‌ها دارای دسته‌بندی‌هایی از نظر ظاهر و شکل هستند.

این محصولات در دو دسته باز یا بسته قرار می‌گیرند. از جمله پروفیل‌های باز باید به تیرآهن، نبشی، میلگرد و ناودانی اشاره کنیم. پروفیل‌های بسته هم شامل لوله و محصولاتی می‌شوند که در پنجره‌ها و ساخت درب‌های ساختمانی به کار می‌روند. به جز باز یا بسته‌بودن، پروفیل‌ها از نظر طولی در دو دسته ۶ و ۱۲ متری قرار می‌گیرند.

پروفیل‌های ۶ متری در ساختمان‌سازی کاربرد زیادی دارند و برای محاسبه وزنشان باید به نکات مختلف و عوامل گوناگونی توجه شود. برای اینکه بدانید پروفیل 6  متری چند کیلو است، باید به موارد و عواملی دقت کنید. از جمله این عوامل، موارد زیر هستند:

  • نوع و ضخامت ورق سیاه به‌کاررفته در آن؛
  • طول و ابعاد پروفیل.

از پروفیل‌های ضخیم‌تر برای پروژه‌هایی با نیاز به استحکام بالاتر استفاده می‌شود. برای کسب اطلاعات درباره قیمت قوطی آهن یا پروفیل‌های مختلف، باید وزنشان را محاسبه کنید. وزن پروفیل‌ یا میلگردها در خریدشان اهمیت زیادی دارد. برای بهبود کیفیت سازه‌ها از این مقاطع فولادی استفاده می‌شود.

کاربردهای این محصولات فولادی بسیار گسترده است و در صنایع گوناگون و راه‌سازی هم کاربرد دارند. پروفیل‌ها دارای مقطعی ثابت در طول زیاد هستند و بیشتر به شکل مربع و مستطیل تولید می‌شوند.

کارکردهای این محصولات فولادی بسیار زیاد است و از همین روی، تعیین قیمتشان در بازار هم نقش مهمی در برنامه‌ریزی و پیش‌برد پروژه‌های صنعتی و ساختمانی گوناگون دارد. 

انواع پروفیل ها

پروفیل‌ها دسته‌بندی دیگری هم دارند. آنها را در دو دسته صنعتی و ساختمانی قرار می‌دهند. مواردی را که مانند قوطی پروفیل در و پنجره در ساختمان‌سازی به کار می‌روند در دسته ساختمانی قرار می‌دهند و موارد دیگری مانند قوطی پروفیل را که در صنایع گوناگون استفاده می‌شوند در دسته پروفیل‌های صنعتی می‌گذارند.

شیوه‌های دیگری برای تقسیم‌بندی پروفیل‌ها هم وجود دارد که از جمله آنها در نظرگرفتن روش‌های ساخت مطرح می‌شوند؛ یعنی پروفیل‌ها را براساس شیوه ساختشان به دو دسته تقسیم می‌کنند. پروفیل‌ها با نورد گرم یا سرد تولید می‌شوند.

در نورد گرم، شمش‌های فولادی حرارت داده می‌شوند و بعد با کشش و فورمینگ به صورت قوطی درمی‌آیند. در نورد سرد هم با خم و پرس‌کاری محصولاتی در قالب پروفیل‌های متنوع تولید و روانه بازار می‌شوند. 

وزن هر شاخه پروفیل ۶ متری

نحوه محاسبه وزن هر شاخه پروفیل 6 متری

برای محاسبه وزن هر شاخه پروفیل روش‌های مختلفی وجود دارد. از جمله این روش‌ها باید به موارد زیر اشاره کنیم:

  • جدول وزنی تولیدکننده؛
  • جدول اشتال؛
  • فرمول‌ها.

جدول‌های وزنی و اشتال از جمله مواردی هستند که وزن و مشخصات مقاطع فولادی مختلف را به‌طور استانداردی ارائه می‌کنند. با مراجعه به دو جدول وزن پروفیل می‌توانید از وزن و ویژگی‌های محصولات مختلف فولادی و فلزی مانند پروفیل‌ها باخبر شوید.

اطلاعات این دو جدول تقریباً مشابه است و برای آگاهی از قیمت شاخه 6 متری پروفیل کاربرد دارند. برای محاسبه وزن پروفیل روی این جداول حساب کنید. 

وزن قوطی پروفیل 6 متری را با فرمول‌ها هم به‌دست می‌‌آورند. در صورتی که جداول مذکور در دسترستان قرار نداشته باشند، امکان استفاده از فرمول‌هایی هم برای محاسبه وزن هر شاخه پروفیل ۶ متری وجود دارد:

(طول + عرض) × ۲ × ضخامت × طول شاخه × (7.8)چگالی آهن = وزن هر شاخه پروفیل

 برای آگاهی از وزن پروفیلی که خریده‌اید، راه دیگری هم وجود دارد. با مراجعه به سایت برندی که از آن خرید کرده‌اید، درباره قیمت اطلاعات کسب کنید. فروشنده‌های معتبر به شما شناسنامه‌ای از محصولات ارائه می‌کنند و اطلاعات جامعی در اختیارتان قرار می‌دهند. مثلاً برای آگاهی از قیمت پروفیل زد که از پروفیل‌هایی با مقطع باز است و در سقف سازه‌ها یا انبار و پارکینگ به کار می‌رود یا هر محصول دیگری باید به شناسنامه تولیدشده از سوی کارخانه دقت کنید. 

وزن پروفیل و قیمت آن

قیمت پروفیل‌ها تابع وزن، ضخامت و نوع آنها است. دلایل متعدد و متنوع دیگری هم در شکل‌گیری ارزش هر محصول از جمله پروفیل های ۶ متری دخیل هستند. برای مثال، معروف‌ترین عاملی که می‌تواند باعث نوسانات بازار پروفیل‌ها شود، ارز است.

ارز در ایران مدام در نوسان است و نمی‌توان پیش‌بینی درست و دقیقی درباره اوضاع آن داشت. همین مسأله است که کنترل هزینه‌ها برای خرید در هر پروژه صنعتی یا ساخت‌وساز را مشکل می‌کند.

از ارز که بگذریم، مقوله تصمیم‌گیری‌های اقتصادی خردوکلان دولتی هم روی بازارهای مقاطع فولادی اثر می‌گذارد و بدیهی است که قیمت پروفیل 6 متری هم از تغییرات بی‌نصیب نمی‌ماند. عرضه و تقاضای خرید در داخل و خارج هم از جمله عواملی است که خود تحت‌تأثیر عناصر گوناگون است و می‌تواند روی قیمت پروفیل‌ها اثرات شاخص و تعیین‌کننده‌ای بگذارد.

برای خرید پروفیل فقط نباید به وزن آن توجه کنید. در واقع، وزن از عواملی است که قیمت را تعیین می‌کنند اما پیش از آن، پای عوامل متنوعی در شکل‌گیری نرخی مشخص به‌میان است.

برای خرید هر محصول فولادی نیاز به بررسی‌های مختلف و رصد بازار وجود دارد. برای زیر نظرگرفتن قیمت‌های بازار باید به مرجعی قابل‌اعتماد دسترسی داشته باشید. چنین بستر و مرجعی وجود دارد؟ در ادامه برایتان خواهیم گفت. 

وزن هر شاخه پروفیل ۶ متری

در آخر

برای آگاهی از قیمت هر محصولی از جمله پروفیل‌ها باید به مسائلی مانند وزنشان دقت کرد. قیمت پایه هر محصول هم در بسترها و پلتفرم‌هایی معتبر عرضه می‌شوند و قابلیت استعلام‌گیری دارند. برای مثال، شرکت آیرومارت (پیشرو صنعت نفت آسیا) از آن شرکت‌های معروفی است که در حوزه اطلاع‌رسانی در خصوص قیمت مقاطع فولادی مختلف بسیار معتبر است و اطلاعاتی جامع، دقیق و به‌روز ارائه می‌کند. 

برای آگاهی از قیمت هر نوع پروفیلی می‌توانید به آیرومارت مراجعه کنید. روش‌های تماس با این شرکت به شرح زیر هستند:

  • با شماره تلفن ۰۲۱-۴۵۳۰۶ تماس بگیرید.
  • به وبسایت iromart.com مراجعه کنید.

این شرکت هم در زمینه آگاهی‌رسانی درباره قیمت‌ها و هم در خصوص ارائه تحلیلی درباره نوسانات به مشتریان و کاربران خدمات‌رسانی می‌کند. آیرومارت در حوزه تأمین و بازرگانی مقاطع فولادی هم سابقه‌ای بیشتر از ۳۰ سال دارد و با بهره‌مندی از کارشناسان خبره و روش‌های نوین تأمین و فروش از نام‌هایی است که اهالی ساخت‌وساز و صنعت رویش حساب می‌کنند. 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->