رینگ پیرامونی و پارک خطی بوستان کرامت مشهد مرداد ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسد ویدئو | طهوریان‌عسکری: طی ۲ سال اخیر تحول مطلوبی در حاشیه شهر مشهد رخ داده است گفتگو با مخترع نمونه خراسان‌رضوی | بومی‌سازی قطعات و تکنولوژی ریلی ضروری است بیش از ۴۰ درصد متکدیان در مشهد، معتاد هستند | برخی خود را به شکل «زنان» درمی‌آورند رونمایی از نخستین چاپ‌برگردان روزنامه ادب هر ثانیه بیش از ۲۰ کیلوگرم پسماند در مشهد تولید می‌شود مشهد در کنار  کنارک | روایت خدمت نیرو‌های شهرداری مشهد برای کمک به سیل‌زدگان در سیستان و بلوچستان «زنگ سپاس معلم» در مشهد نواخته شد | استاندار خراسان رضوی: مسیر انقلاب در حال طی شدن است + فیلم رکوردی تازه برای مشهد ثبت شد اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد جشن بزرگ «خدا قوت کارگر» در مشهد برگزار شد + فیلم برپایی خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد کریمدادی: چشم انداز ۲۵ ساله در مدیریت آب مشهدمقدس ترسیم شده است
سرخط خبرها

دومین کارخانه نوآوری در حاشیه شهر مشهد ایجاد می‌شود

  • کد خبر: ۱۴۰۵۷۹
  • ۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۸
دومین کارخانه نوآوری در حاشیه شهر مشهد ایجاد می‌شود
سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد از ایجاد یک کارخانه نوآوری در حاشیه شهر مشهد با نگاه توسعه ای در مناطق کم برخوردار خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، موسی الرضا حاجی بگلو، سخنگو وعضو شورای اسلامی شهر مشهد با حضور در نشست هم اندیشی مدیران کارخانه‌های نوآوری کشورکه امروز۲۷ آذرماه در کارخانه نوآوری مشهد برگزارشد تصریح کرد: در کارخانه‌های نوآوری بر اساس اهداف پیشرو باید هم افزایی در حوزه فناوری‌های نوین شکل گیرد. در هر حوزه‌ای که بخواهیم ورود کنیم اگر سر منشا آن از کارخانه‌های نوآوری شکل بگیرد قطعا خروجی‌های مثبتی خواهیم داشت.

وی افزود: شهر مشهد با یک جمعیت ۴میلیونی نیازمند کار‌های جدید و کسب و کار‌های جدید است. نمی‌توان شهر را بدون فناوری های جدید و درآمد محور مدیریت کرد. قطعا حوزه مدیریت شهری باید از این هم افزایی در تمام شهر‌های کشور بهره ببرد و با هم اندیشی به ایده‌های جدید و نو برسند.

حاجی بگلو با بیان اینکه کارخانه‌های نوآوری قطعا بابد در حوزه مدیریت شهری ورود کنند تصریح کرد: امروز کشور نیازمند این کارخانه‌ها است. مشهد هم همین الگو را در پیش گرفته است که گره‌های مسائل شهری در حوزه ترافیک، اقتصاد و شهرسازی در این بستر تسهیل کند. با کمک مدیریت شهری دومین کارخانه نوآوری در حاشیه شهر با نگاه توسعه‌ای در مناطق کمک برخوردار مشهد در حال رایزنی است. امیدواریم با ایجاد این بستر از ظرفیت فرزندانمان در مناطق محروم استفاده شود.

محمد رضا سرابی، مدیر کارخانه نوآوری مشهد در این نشست تصریح کرد: کارخانه نوآوری این شهر در گذشته در حوزه تولید فعالیت کرده و اکنون هم  با توجه به اینکه شهرداری متولی ایجاد این کارخانه  بوده است، با تولید نوآوری قرار است  به هاب تولید در مباحث شهری تبدیل شود و نوآوری های شهری را به کشور و حتی کشور های دیگر صادر کند. کارخانه نوآوری مشهد با مساحت ۲۷ هزار متر مربع قبل از ایجاد آن، یک مکان بلا استفاده ویک معضل شهری در این منطقه بود. شهرداری مشهد  وارد کار شد و این  فضا را تبدیل به فضای رضایت بخش برای مردم این منطقه وشرکت های فناور تبدیل  کرد.

به گفته وی، به دنبال فضایی بودیم زمینه  همکاری بین شرکت های فناور ایجاد شود ومحیط حرفه ای برای کسب وکارها فراهم کنیم تا با  آرامش به تولید علم مشغول شوند . همچنین سعی شده یک سری  نیازهای عمومی اهالی اکونومیست این منطقه را حل کنیم. مسلما ورود شهرداری به حوزه نوآوری  با ایجاد کارخانه های نوآوری مشهد کلید خورد و این شروعی برای فعالیت سایر شهرداری ها بود.

مدیر کارخانه نوآوری  تاکید کرد: معمولا شهرداری ها به طور روزانه مسائل و معضلاتی را پیشرو دارند که تنها با نوآوری راه حلی برای آن می توان پیدا کرد. با ایجاد چنین فضایی مسلما فرصت رشد ارگانیک این زیست بوم فراهم شده است وباید تلاش کنیم  فضای تجاری سازی محصولات نوآورانه در حوزه مسائل شهری تسهیل شود. در حوزه مسائل شهری، کارخانه نوآوری تلاش می کند قطب حمایتی از راه حل ها و محصولات نوآورانه برای حل مسائل شهری باشد. در سایت مرکز نوآوری شهرداری مشهد، مسائل حوزه  شهری در این سایت  نمایش داده می شود وامیدواریم با هم اندیشی صورت گرفته این مسائل را با راهکارهای جدید مرتفع کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->