آقایی‌پور به خاطر استقلال ازپای پله هواپیما برگشت پخش زنده بازی انگلیس و اسلواکی در یک هشتم نهایی یورو ۲۰۲۴ (۱۰ تیر ۱۴۰۳) + پخش آنلاین جلالی: باشگاه با هر بازیکنی خواست مذاکره کند توافق نهایی شهریار مغانلو با اتحاد کلبا اختلاف ۱۲ میلیارد تومانی اوسمار ویرا با پرسپولیس! مدافع تیم آخر لیگ یک در پرسپولیس! پرسپولیس در فکر تمدید قرارداد فرجی یک بازیکن ۳۰ میلیاردی در لیست استقلال! بازگشت اسماعیلی‌فر به پرسپولیس؟ سفر امیر قلعه‌نویی به ترکیه شرط نکونام برای آغاز تمرینات استقلال انتقاد سرمربی اسبق استقلال از سیستم بازی ایتالیا آژیر قرمز برای بدمینتون خراسان‌رضوی خداداد عزیزی: مربیان ما فکر می‌کنند از ساوتگیت و کومان بزرگتر هستند! + فیلم غلامپور در آستانه برکناری از استقلال مدافع استقلال در لیست گل‌محمدی مهاجم سابق پرسپولیس، جدیدترین گزینه تراکتور مهدی عبدی در رادار نکونام ۲۰ تیر، جلسه رسیدگی به شکایت پرسپولیس از بیرانوند
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

جنگ برای صدر

  • کد خبر: ۱۴۰۷۲۵
  • ۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۰
جنگ برای صدر
استقلال و پرسپولیس در مهم‌ترین بازی هفته دوازدهم لیگ برتر فوتبال ایران فردا به مصاف هم می‌روند.

به گزارش شهرآرانیوز، هفته دوازدهم لیگ برتر فوتبال ایران فردا به پایان می‌رسد و در مهم‌ترین بازی نیم‌فصل اول فوتبال ایران، دو تیم استقلال و پرسپولیس از ساعت ۱۷:۳۰ در ورزشگاه آزادی به مصاف هم می‌روند.
بدون شک بهترین اتفاق ممکن بعد از جام جهانی قطر می‌تواند یک دربی جذاب باشد. عصر فردا سرخابی‌های پایتخت در شرایطی مقابل هم صف‌آرایی می‌کنند که شرایط کاملا متفاوتی نسبت به هم دارند. اردوی پرسپولیس با مصدومیت دیاباته و قهر ناگهانی لوکادیا در وضعیت قرمز است، اما در سوی دیگر شهر، آبی‌ها فعلا روز‌های آرامی را سپری می‌کنند و در ایام جام جهانی بدون حاشیه تمرین کردند و خودشان را برای ادامه لیگ آماده کردند. پرسپولیس با ۲۴ امتیاز صدرنشین رقابت‌هاست و استقلال هم با ۲۲ امتیاز به‌دنبال این تیم در جدول حرکت می‌کند. حالا اگر گل‌محمدی و تیمش می‌خواهند یک‌بار دیگر در پایان فصل جام را بالای سر ببرند، از جدال ۶‌امتیازی فردا باید دست پر بیرون بیایند. هر دو تیم سه برد اقتصادی یک بر صفر قبل از دربی داشته‌اند و همین مسئله نشان دیگری است که شاید این بازی هم مثل خیلی دیگر از دربی‌ها در حد انتظارات زیبا نباشد.

جدال خط حمله استقلال با دفاع بتنی سرخ‌ها

نقطه قوت سرخ‌پوشان در فصول اخیر خط دفاعی و دروازه‌بانشان بوده که خیال هواداران را راحت می‌کرد. این اتفاق امسال و با بازگشت بیرانوند و اضافه‌شدن پورعلی‌گنجی هم تا حدودی رقم خورده و آمار خوب تنها ۳ گل خورده تا اینجای کار هم مؤید همین مطلب است. در سوی مقابل، اما استقلالی‌ها خط حمله فوق‌العاده‌ای دارند و تا اینجای کار ۱۲ گل در لیگ به ثمر رسانده‌اند. بازی فردا به‌نوعی جدال بین مهاجمان زهردار استقلال و خط دفاعی مستحکم پرسپولیس خواهد بود.

گلر‌هایی در حد جام جهانی

سنگربان‌های دو تیم بدون شک نقاط عطف تیمشان در این بازی محسوب می‌شوند. سیدحسین حسینی بعد از بازی در جام جهانی حالا در اولین دربی‌اش به‌عنوان کاپیتان استقلال، دنبال ثبت یک کلین‌شیت دیگر برای تیمش است و علیرضا بیرانوند که آمار بسیار خوبی در ۱۱ هفته گذشته داشته، دوست ندارد چهارمین گل خورده پرسپولیس در این فصل، مربوط به بازی با استقلال باشد.

غیبت ستاره‌ها

دو تیم مهره‌های ارزشمندی را در اختیار ندارند. در استقلال گفته می‌شود ابوالفضل جلالی، بازیکن ملی‌پوش، به‌دلیل مصدومیت غایب خواهد بود و در پرسپولیس هم احتمال غیبت شیخ دیاباته وجود دارد، اما غیبت لوکادیا در دربی به‌دلیل مشکلات خانوادگی بزرگ‌ترین شوک به پرسپولیس در آستانه دربی است. این مهاجم هلندی ظاهرا تمایلی به ادامه همکاری با پرسپولیس ندارد. لوکا بازیکن ۶گله پرسپولیس است و غیبت او می‌تواند امتیاز ویژه‌ای برای استقلال محسوب شود.

برنامه‌های گل‌محمدی برای پرکردن جای خالی لوکادیا

گل‌محمدی با توجه به خروج ناگهانی یورگن لوکادیا، حالا با چالش بزرگ انتخاب مهاجم در مسابقه دربی مواجه شده است. به‌جز لوکادیا، شیخ دیاباته هم به‌دلیل مصدومیت قادر به همراهی سرخ‌پوشان پایتخت در دوئل فردا با استقلال نیست و همین مسئله باعث شده است سرمربی پرسپولیس راهی به‌جز انتخاب از میان مهاجمان داخلی تیمش نداشته باشد. مهدی عبدی و حامد پاکدل در دسترس‌ترین گزینه‌های سرمربی پرسپولیس برای چینش خط حمله سرخ‌پوشان پایتخت هستند. ۲ مهاجم ایرانی پرسپولیس البته در ایام تعطیلات فیفادی عملکرد خوبی از خود نشان دادند و سعی کردند نظر یحیی گل‌محمدی را تغییر بدهند. به‌ویژه حامد پاکدل که در آخرین دیدار دوستانه پرسپولیس مقابل سپاهان هم موفق به گل‌زنی شد تا آمادگی فنی خوبش را نشان بدهد و حالا با توجه به غیبت لوکادیا و دیاباته، به‌نظر می‌رسد گل‌محمدی می‌تواند از زوج عبدی و پاکدل در خط حمله تیمش برای مصاف با استقلال استفاده کند. البته گل‌محمدی یک اسلحه پنهان هم دارد و آن کسی نیست جز امید عالیشاه که اتفاقا یکی از بازیکنان دربی‌باز پرسپولیس محسوب می‌شود. امید عالیشاه، کاپیتان باتجربه پرسپولیس که رکورد ۱۱ بازی بدون شکست را در دربی دارد، دیگر گزینه محتمل برای حضور در خط حمله پرسپولیس است. عالیشاه توانایی بازی در پست مهاجم سایه را هم دارد و بعید نیست که یحیی گل‌محمدی از بین مهدی عبدی و حامد پاکدل که عبدی شانس بیشتری برای حضور در ترکیب اصلی پرسپولیس دارد، یک بازیکن را انتخاب کند و در کنار او، امید عالیشاه را قرار بدهد تا پازل تهاجمی تیمش در غیاب شیخ دیاباته و یورگن لوکادیا تکمیل شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->